صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد و بررسی سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

نقد و بررسی سریال گامبی وزیر (The Queen’s Gambit)

گامبی وزیر (Queen's Gambit)

 

کسی در سریال حضور دارد  که من بشناسم؟

آنا تیلور جوی که بیشتر با فیلم « شکاف » ام نایت شیامالان شناخته می شود، ستاره سریال است. اگر سریال ها را دنبال می کنید باید بگویم که کلوهه پیری هم یکی از بازیگران سریال است که قبلا او را در سریال « تروی: سقوط یک شهر » دیده بودیم.

داستان سریال درباره چیست ؟

بث هارمون ( آنا تیلور جوی ) دختربچه ای است که در دهه 60 میلادی به یتیم خانه فرستاده می شود. اما برخلاف کودکان این محل، او با بازی شطرنج آشنا می شود و خیلی زود متوجه هوش سرشارش در این رشته می شود که سرنوشت او را تغییر می دهد.

خالق سریال کیست ؟

اسکات فرانک به همراه آلن اسکات خالقین سریال « گامبی وزیر » هستند. اسکات فرانک سابقه درخشانی در سینما دارد و 2 نامزدی اسکار برای نوشتن فیلمنامه اقتباسی « لوگان » و « خارج از دید » کسب کرده است.

گامبی وزیر (Queen's Gambit) 0041

نکات مثبت سریال ؟

شخصیت پردازی بث هارمون یکی از بهترین ها در میان سریال های تلویزیونی است. شخصیتی که به آرامی به بیننده معرفی می شود و به خوبی مخاطب را به ذهن ناآرام این دختر جوان و نابغه می برد.

بازی شطرنج در نگاه اول شاید یک ایده بد در مورد سریال سازی باشد. بازی شطرنج جذابیت چندانی برای طیف گسترده مخاطبین تلویزیونی ندارد اما برخلاف پیش داوری ذهنی بیننده اش، یکی از جذاترین بخش های سریال مسابقات شطرنج و تدوین و فرم منحصر به فردش است.

بازی آنا تیلور-جوی یکی از نقاط مثبت سریال است. بازیگر جوانی که با این سریال برای هالیوود خط و نشان کشیده و می خواهد ثابت کند که می تواند اعتماد بیشتر فیلمسازان را جلب کند.

فیلمبرداری و جلوه های بصری در « گامبی وزیر » تماشایی هستند.

نکات منفی سریال ؟

برخلاف شخصیت بث هارمون که ستاره سریال « گامبی وزیر » است، دیگر شخصیت های مکمل پرداختی در قد و قواره هارمون ندارند که می توان از این مسئله به عنوان ضعف سریال نام برد.

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نتفلیکس

گامبی وزیر (Queen's Gambit)

عامل تاثیرگذار برای تماشای سریال؟

شاید « گامبی وزیر » ستاره تاثیرگذاری برای ترغیب کردن مخاطب به جهت تماشای سریال نداشته باشد اما کیفیت ساخت بالا قطعا می تواند کمبود ستارگان سریال را از بین ببرد و مهمترین عامل برای تماشای سریال نام بگیرد.

حرف آخر :

گامبی وزیر (Queen’s Gambit) یکی از بهترین سریال های کوتاه ساخته شده توسط نتفلیکس است. سریالی که شطرنج را دستمایه رخدادهای سیاه زندگی بث می کند و به هنرمندانه ترین شکل ممکن زندگی دختری نابغه اما منزوی را به تصویر می کشد. به مانند شطرنج، بث می آموزد که امکان دارد گاهی کیش شود اما در حرکتی ناگهانی و غیرمنتظره وضعیت را به مات کردن مشکلاتش تغییر دهد. اعتیاد و تنهایی بث در کنار موفقیت هایی که کسب می کند می تواند یک انسان آسیب پذیر و در عین حال خطرناک بسازد. اگر می خواهید برای اولین بار شطرنج را در جذاب ترین حالت ممکنش ببینید و یک سریال کوتاه جذاب را هم از دست ندهید، « گامبی وزیر » بهترین گزینه پیش روست.

 

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها