صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : برای ورود به بازار کار نیازمند چه مهارت هایی هستیم؟

برای ورود به بازار کار نیازمند چه مهارت هایی هستیم؟

آموزش مهارت برای ورود به بازار کار

امروزه بسیاری از افراد به دنبال یادگیری تخصص های گوناگون برای ورود به بازارهای کار نوین هستند.

فارغ از صنعت و شغل هایی که نیازمند فعالیت های فیزیکی هستند، بازار بزرگی نیز در فضای مجازی ایجاد شده که شامل تخصص های گوناگونی است.

به طور مشخص، چنانچه افراد بتوانند به تخصص های مرتبط در این حوزه دست پیدا کنند می توانند درآمد مناسبی داشته باشند و با توجه به نیاز بازار کار ، دامنه فعالیت های خودشان را گسترش دهند.

مهارت های چند گانه در استفاده از کامپیوتر (ICDL)

یکی از اصلی ترین و پایه ای ترین مواردی است که علاقه مندان به این حوزه باید آن را فرا بگیرند.

این آموزش ها شامل مهارت در کار با نسخه های متفاوت ویندوز و ایجاد تغییرات در آن است. شما باید بتوانید به جزئیات نسخه های گوناگون ویندوز از نسخه 7 الی 10 مسلط شوید تا بتوانید نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری خود یا کارفرما را به راحتی برطرف نمائید. شما باید این توانایی را کسب کنید که از طریق سرویس های مختلف جستجو نظیر Google، به راحتی نیاز جامعه در یافتن مقالات مختلف و سازماندهی آن را برطرف نمائید و پکیجی کامل و بی نقص در این حوزه ارائه نمائید.

در کنار این مهارت ها، شما باید به خوبی به نرم افزار Microsoft office نیز مسلط شوید. امروزه این نرم افزار کاربردهای فراوانی در مشاغل مختلف دارد و به طور واضح، یکی از اصلی ترین تقاضاهایی که در بازار وجود دارد با مجموعه نرم افزار های زیر مجموعه Microsoft office برطرف می شود. با هم نگاهی به برخی از مهم ترین نرم افزارهای آفیس داشته باشیم:

آموزش مهارت برای ورود به بازار کار  

مایکروسافت ورد (Microsoft Word):

هر آنچه که با نوشتار سر و کار دارد، به نرم افزار « Word » مرتبط می شود! شما پس از مسلط شدن به نرم افزار « ورد »، به راحتی می توانید نیازهای مختلف نگارش انواع متن از سوی افراد/شرکت/سازمان های مختلف را برطرف نمائید و به شغل پر درآمدی دست پیدا کنید. علاوه بر نوشتار در محیط نرم افزار « Word »، شما می توانید صفحات مختلف را به زیبایی قالب بندی نمائید تا نتیجه کار شما حرفه ای شود.

یکی از مهمترین توانایی های اکتسابی شما در هنگام استفاده از نرم افزار « ورد »، امکان تایپ ده انگشی است. تایپ ده انگشتی این امکان را به شما می دهد که زمان را از دست نداده و انتخاب اول کسب و کارهای آنلاین باشید.

مایکروسافت اکسل (Microsoft Excel):

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، « Excel » نقشی حیاتی در ادامه فعالیت تان ایفا خواهد کرد! مایکروسافت اکسل، نرم افزاری قدرتمند برای خلق جدول های حرفه ای با جزئیات فراوان و گرفتن خروجی از آن ها است. شما حتی از طریق « Excel » می توانید براساس درصدهای مختلفی که در جدول درج کرده اید، یک فایل خروجی گرافیکی زیبا ساخته و به مدیران خود تحویل دهید تا به درک مناسبی از وضعیت کسب و کار خود دست پیدا کنند. علی رغم تولید نرم افزار های تخصصی در حوزه حسابداری، هنوز هم می توان گفت که « Excel »یک انتخاب مطمئن و عالی برای بازار کار است.

مایکروسافت پاورپوینت (Microsoft PowerPoint):

اگر وارد فضای آموزشی شده باشید قطعاً حداقل یک بار با نرم افزار « Microsoft PowerPoint » سر و کار داشته اید! اغلب از نرم افزار پاورپوینت برای ارائه مقالات گرافیکی در سمینارها استفاده می شود. در واقع شما با استفاده از این نرم افزار می توانید یک ارائه بی نقص ساخته و به مشتریان خود تحویل دهید تا در زمان برگزاری جلسات و سمینارها به سادگی از آن استفاده نمایند و مفاهیم مورد نظر خودشان را به مدیران و مشتریان ارائه نمایند.

آموزش مهارت برای ورود به بازار کار

مایکروسافت اوت ‌لوک (Microsoft Outlook):

شما به عنوان نیروی پشتیبان و یا حتی روابط عمومی یک سازمان، باید بتوانید ایمیل های ارسالی و دریافت شده را به خوبی مدیریت نمائید. نرم افزار « Microsoft Outlook » این امکان را به شما می دهد که بتوانید تسلط کاملی بر نامه های دریافتی مخاطبین تان داشته باشید و براساس نیاز، لیست های مختلفی از آن ها را ایجاد نمائید. به طور کل، مدیریت ایمیل ها و ایجاد سازماندهی در آن ها توسط این نرم افزار انجام می شود.

 مایکروسافت وان نوت (Microsoft OneNote):

تعریف ساده برای نرم افزار « Microsoft OneNote »، دفترچه یادداشت به همراه تصاویر و ویدئو است! به عنوان مثال، زمانی که شما در یک سفر هستید اغلب دفترچه ای همراه خود دارید که وقایع را در آن ثبت می کنید. این روشی کلاسیک برای یادداشت برداری در تاریخ بوده اما « Microsoft OneNote » این قاعده را جذاب تر کرده است. شما با استفاده از نرم افزار « Microsoft OneNote» خواهید توانست علاوه بر یادداشت برداری، فیلم و تصویر و هر اطلاعات مفید دیگری که درباره رویدادها وجود دارد را مرتب و دسته بندی و نگهداری نمائید. شما با استفاده از قابلیت های « Microsoft OneNote» به راحتی خواهید توانست اطلاعات خود را دسته بندی نمائید و آن ها را به اشتراک بگذارید.

در کنار تسلط به برنامه های Microsoft office، شما باید مجموعه ای از مهارت های مورد نیاز دیگر را برای ورود به بازار کارهای متنوع در حوزه IT را نیز فرا بگیرد.

مهارت هایی که بازه گسترده ای را شامل می شوند، از جمله مدیریت یک وب سایت و توانایی در بخش تدوین و انتشار ویدئوها در فضای مجازی.

آموزش مهارت برای ورود به بازار کار

شما برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق در حوزه کسب و کارهای مجازی، نیاز است که بتوانید به تمام بخش های مدیریتی یک وب سایت مسلط شوید و اطلاعات مورد نیاز خود یا کارفرمایتان را در آن انتشار دهید. شاید به این فکر می کنید که این اطلاعات تنها شامل انتشار متن و عکس در وب سایت است اما باید بدانید که در اغلب موارد، خواسته مدیران از شما فراتر خواهد که شامل استفاده از گرافیک و ویدئو در زمان انتشار مقالات است.

در این خصوص، یادگیری اصول زبان انگلیسی می تواند مسیر شما برای تسلط بر حوزه کسب و کار آنلاین را راحت تر نماید. اگرچه به لطف فعالین حوزه IT در ایران بسیاری از کسب و کارهای فضای مجازی فارسی سازی شده اند، اما کماکان شما برای تسلط کامل و ذخیره زمان تان، نیازمند این خواهید بود که اصطلاحات زبان انگلیسی را به درستی فرا بگیرید تا هنگام کار با اغلب نرم افزار های کامپیوتری ( مخصوصاً نرم افزار های حرفه ای برای تدوین و گرافیک ) دچار مشکل نشوید و در صورت نیاز حتی بتوانید به منابع انگلیسی زبان مراجعه نمائید تا مشکلات تان را برطرف نمائید.

فراموش نکنید که کسب و کار های مجازی در ایران گستردگی فراوانی دارند و شما می توانید بنا به علاقه و نیاز خودتان، با حضور در دوره های مختلف آموزش در فرادرس، تبدیل به یک کاربر حرفه ای شوید. مهارت های مختلفی که شما در حوزه IT کسب می کنید، آینده شما را در دنیای دیجیتال تضمین می کنید و شما را به عنوان یک نیروی کار ماهر به جامعه معرفی می کند.

پس زمان را از دست ندهید و هرچه زودتر فراگیری آموزش های مجازی را آغاز نمائید تا بتوانید کسب و کار آنلاین خودتان را راه اندازی نمائید و به درآمدهای قابل توجه دست پیدا کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها