صفحه اصلی > گزارش ویژه : شرح وقایع شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن در مووی مگ / روز دوم

شرح وقایع شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن در مووی مگ / روز دوم

695846512

روز دوم :

نمایش فیلمی تحت عنوان « زنگ و استخوان » اصلی ترین اتفاق روز دوم جشنواره کن بود. این فیلم با بازی « ماریون کوتیلارد » و «ماتیاس شونارتس » با استقبال بسیار خوب منتقدان مواجه شد. « زنگ و استخوان » که « ژاک اودیار » آن را کارگردانی کرده ، درباره مردی به نام علی است که زندگی درب و داغانی دارد و پس از آشنایی با یک خانم بسیار پر انرژی و جذاب به نام استفانی ( با بازی ماریون کوتیلارد ) به او دل می بندد اما استفانی بر اثر یک حادثه هر دو پایش را از دست می دهد. فیلم جدید « اودیار » داستان بسیار سوزناکی دارد و بیشتر سکانس های فیلم هم مملوء از احساسات تلخی است که محدودیت های موجود میان دو انسان آن را تشکیل می دهند. در کل باید بگویم که خیلی دل و دماغ احتیاج دارید تا بتوانید این فیلم را بدون مشکل از ابتدا تا به انتها دنبال کنید!

این را هم اضافه کنم که « کوتیلارد » از الان یکی از بخت های اصلی دریافت جایزه بهترین بازیگر زن این جشنواره است. بازی او بسیار حساب شده است و در یک جمله می توان گفت به خوبی خودش را فلج کرده!


دیگر فیلم به نمایش درآمده در روز دوم ،« پس از نبرد » اثر کارگردان مصری به نام « یسری نصراله » بود. « پس از نبرد » که با محوریت انقلاب کشور مصر ساخته شده ، درباره مردی به نام محمود است که در آخرین روزهای حکومت ” حسنی مبارک ” با مخالفان حکومت در میدان التحریر درگیر می شود و پس از سقوط حکومت دیکتاتوری ” مبارک ” ، او هم از کار بیکار شده و به اطراف اهرام ثلاثه کوچ می کند تا ادامه زندگی اش را در آنجا بگذارند. در این محل او با زنی متدمن و آزاد اندیش آشنا می شود و ادامه فیلم تقابل تفکرات این دو در مواجه با اتفاقات جامعه شان است. « پس از نبرد » فیلمی قابل توجهی نبود و استقبال پرشوری هم از آن بعمل نیامد. نمی دانم چرا اما احساس می کنم این فیلم سفارشی ساخته شده بود و هدفش هم تغییر ذهنیت مردم جهان به جامعه جدید مصر است. فکر نمی کنم که این فیلم شانسی برای کسب جایزه ای داشته باشد.

راستی تا یادم نرفته این را هم اضافه کنم که « شان پن » هم در جشنواره فیلم کن حضور دارد اما نه بخاطر بحث سینما بلکه به دلیل کسب حمایتهای مالی برای مردم هائیتی. حضور « شان پن » و فعالیت های بشر دوستانه اش تاثیر خیلی خوبی داشت و کمک های خوبی هم جمع آوری شد.

31345

میثم کریمی

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها