صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کیم کی- دوک، کارگردان برجسته کره جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

کیم کی- دوک، کارگردان برجسته کره جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

کیم کی دوک درگذشت

وب سایت « دلفی رپورت » اعلام کرد که « کیم کی- دوک »، فیلمساز برجسته اهل کره جنوبی بر اثر ابتلا به Covid-19 در سن 59 سالگی در کشور لتونی از دنیا رفته است.

براساس این گزارش، فیلمساز مشهور کره ای قصد خرید خانه ای در جورمالا را داشته اما به دلایل موفق به نهایی کردن آن نشده است و در همین ایام از دنیا رفته است.

رسانه های کره جنوبی و خانواده کیم کی دوک نیز خبر درگذشت این فیلمساز را تایید کرده اند.

کیم کی دوک در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۰ در جئونسانگبوک-دو کره جنوبی به دنیا آمد. کودکی‌اش را در یک روستای کوهستانی دورافتاده گذراند. سال ۱۹۶۹ روستای زادگاهش را برای تحصیل ترک کرد و به سئول رفت. در هفده سالگی مجبور شد مدرسه آموزش کشاورزی را ترک کند و در چند کارخانه مشغول به کار شد.

سه سال بعد، برای پنج سال به نیروی مسلح دریایی ملحق شد. وقتی از آنجا بیرون آمد عمیقاً تغییر کرده بود و بعد از آن دو سال در یک کلیسا برای واعظ شدن به سر برد. او به نقاشی علاقه‌مند شد و برای یادگیری نقاشی به یک مدرسه هنرهای زیبا در پاریس رفت. او وقتی در سال ۱۹۹۳ به کره بازگشت، به سینما علاقه‌مند شده بود و فیلمنامه‌نویسی را آغاز کرد. اولین فیلمنامه‌اش مورد توجه قرار گرفت و جایزه‌ی انجمن فیلمنامه نویسان را دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۶ کارگردانی را شروع کرد و اولین فیلمش را با نام کروکودیل با الهام از زندگی خود ساخت.

ویژگی بارز سینمای کیم کی دوک ارایه‌ی تصاویر جذاب و خلق داستان‌های بدون دیالوگ یا کم دیالوگ است که باعث مطرح شدن وی شده‌است و جوایزی از جشنواره‌های معتبری همچون ونیز و برلین دریافت کرده‌است.

از ساخته های مشهور این کارگردان می توان به فیلم های « بهار،تابستان،پاییز،زمستان…و بهار »، « پیتا » و « منزل خالی » اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها