صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سریال گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) ساخته می شود

سریال گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) ساخته می شود

گتسبی بزرگ

«مایکل هرست» خالق سریال «وایکینگ‌ها» از «گتسبی بزرگ» فیتزجرالد یک مینی‌سریال پرخرج می‌سازد.

«گتسبی بزرگ» (The Great Gatsby) به تلویزیون می‌آید. استودیوهای ITV و A+E با همکاری «مایکل هرست» خالق سریال «وایکینگ‌ها» (Vikings) از رمان «اسکات فیتزجرالد» یک اقتباس تلویزیونی می‌سازند. شبکه‌ی پخش‌کننده‌ی این مجموعه هنوز مشخص نشده اما سازندگان به دنبال فروش پروژه به شبکه‌های کابلی یا استریمینگ هستند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، هرست این مینی‌سریال را می‌نویسد و در کنار «مایکل لاندن» از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی آن خواهد بود. نمایندگان فیتزجرالد از جمله «زلدا فیتزجرالد» از نوادگان نویسنده به عنوان مشاور در تولید این پروژه مشارکت می‌کند.

استودیوهای A+E در دو دهه قبل امتیاز امتیاز این رمان را در اختیار دارد، وقتی که در سال ۲۰۰۰ «پل راد»‌، «نیک کاراوی» و «توبی استیونز» در فیلم تلویزیونی «گستبی بزرگ» نقش‌آفرینی کردند. آن پروژه محصول مشترک بی‌بی‌سی و این استودیو بود. «هالیوود ریپورتر» گزارش می‌دهد که هرست از دست کم سه سال قبل در حال توسعه‌ی این پروژه است، وقتی که او با استودیوهای A+E قراردادی به امضاء رساند.

هرست می‌گوید:‌ «به نظر می‌رسد که بخش زیادی از زندگی‌ام را با گتسبی گذرانده‌ام، اولین بار آن را به عنوان یک دانش‌آموز خواندم، بعدها در دهه‌ی ۱۹۷۰ تدریسش کردم و از آن پس در مقاطع مختلف بازخوانی‌اش کردم. همان‌گونه که «لایونل تریلینگ» منتقد زمانی نوشت: «گتسبی بزرگ هنوز به همان تازگی اولین ظهورش است، و حتی وزین‌تر و قابل‌درک‌تر شده است.» امروز، در حالی که آمریکا می‌کوشد خودش را یک بار دیگر بازآفرینی کند، فرصت مناسبی است برای انداختن نگاهی تازه به این داستان فناناپذیر، برای بررسی شخصیت‌های به‌یادماندی و معروفش از طریق لنز مدرن جنسیت، نژاد و گرایش جنسی. نگاه به‌شدت رمانتیک فیتزجرالد مانع نشده که نقاط ضعف تجارب آمریکایی را بازبینی و افشا نکند، و به همین علت است که داستان هم تراژیک است و هم امیدوارکننده، و امروز هنوز با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.»

هرست «سال طاعون» (The Plague Year) را نیز برای شبکه‌ی هیستوری خواهد ساخت. دنباله‌ی «وایکینگ‌ها» با نام «والهالا» (Valhalla) از نت‌فلیکس پخش خواهد شد، اما هرست در نگارش فیلمنامه‌ها مشارکتی نمی‌کند.

رمان «گتسبی بزرگ» چندین بار برای سینما اقتباس شده است. «وارنر بکستر» در سال ۱۹۲۶، «آلن لد» در سال ۱۹۴۹، «رابرت ردفورد» در سال ۱۹۷۴ و «لئوناردو دی‌کاپریو» در سال ۲۰۱۳ نقش اول داستان را بازی کرده‌اند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

تصویری از مونیکا بلوچی و نامزد 36 ساله اش

مونیکا بلوچی : دوست ندارم دخترانم فیلمهایم را ببینند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها