صفحه اصلی > پنج برتر : 5 بازی-فیلم برتر

5 بازی-فیلم برتر

tomb 611

ساخت یک فیلم سینمایی براساس یک بازی رایانه ای همیشه ایده بسیار پولسازی برای کمپانی ها بوده است تا با استفاده از محبوبیت این بازیها بتوانند پول خوبی بدست آورند. البته همانطور که می دانید تا بحال همه این فیلمها به نوعی فیلمهای ضعیفی بوده اند و تا امروز که این مطلب را می نویسم، فیلم خوبی در این حوزه ساخت نشده است که بتواند رضایت کامل طرفداران را برآورده کند. سایت Moviemag این بار تصمیم گرفته  تا 5 فیلم برتری را که از روی بازیهای رایانه ای ساخته شده است را معرفی کند. قبل از معرفی باید این نکته را اضافه کنم که فیلمهای زیادی از روی بازیهای رایانه ای ساخته شده که بیشتر آنها به دلیل فقدان کیفیت لازم از لیست ما حذف شده اند ( مانند ” دوم ” و ” رین خونخوار ” و.. ) و لیستی که در زیر مشاهده می کنید بهترین فیلمهایی است که از روی بازیهای کامپیوتری ساخته شده اند.

5- مهاجم مقبره : قدمت بازی ” مهاجم مقبره ” به بیش از 15 سال می رسد اما اولین فیلم ساخته شده از روی این بازی در سال 2001 با نام ” لارا کرافت : مهاجم مقبره ”  با نقش آفرینی ” آنجلینا جولی ” در نقش لارا کرافت اکران شد. با اینکه از ابتدا مشخص بود در چنین فیلمی باید  اکشن زیاد باشد، اما با اینحال ضعف شخصیت پردازی در این فیلم به شدت به چشم می خورد. لارا کرافت که در بازی یک خانم بسیار فهمیده و البته بسیار با انعطاف بدنی بالا بود ( تقریبا به همه جا می توانست بپرد! ) اما نشانی از آن شخصیت در فیلم دیده نشد و لارا کرافت در فیلم بیشتر شبیه به یک یاغی بود!. قسمت دوم فیلم نیز در سال 2003 اکران شد و طرفداران را متقاعد کرد که بهتر است ” مهاجم مقبره ” را بازی کنند تا اینکه بر پرده سینما ببینند!. با این حال هنوز فیلم ” آنجلینا جولی ” دارد!


 


4-هیتمن : کمتر شخصیتی را می توان در بازی های رایانه ای به خاطر آورد که به خونسردی مامور 47 بوده باشند. کت و شلوار شیک ، موی تراشیده ، درج کد 47 در پشت سر ، بی رحمی ، خونسردی تمام و.. از مشخصه های بارز این مامور بود. هنگامی که اولین عکسها از نسخه سینمایی این بازی منتشر شد کسی اعتراض چندانی نکرد چون در ظاهر همه چیز شبیه به مامور 47 بود اما hitman 6acبا اکران فیلم مشخص شد که بار دیگر سازندگان این شخصیت مرموز را به خوبی درک نکرده اند. مامور 47 در فیلم عصبی و البته با احساس شده بود بطوريكه حتی احساس می شد عاشق نیکا شده است!. با اینحال ضرباهنگ مناسب فیلم و اکشن خوب آن باعث شد تا تماشاگران حداقل یک فیلم خوب ببینند هرچند که مامور 47 دچار بحران هویت شده بود.

 



3-شاهزاده پارسی : ساعت های شنی – بودجه بلند پروازانه ” شاهزاده پارسی ” باعث شده بود که طرفداران بازی به این دلخوش کنند که بالاخره فیلمی از بازی محبوبشان خواهند دید که ارزش واقعی بازی را هویدا کند. اما حتی بودجه عظیم ” جری بروکمایر ” و حضور ” جک جلینهال ” نیز نتوانست رضایت بازی بازها را برآورده کند. بازی بازها از اولین شماره از بازی ” persia 270شاهزاده پارسی ” همیشه بر سر اینکه تمدن به تصویر کشیده شده در بازی بیشتر عربی است تا پارسی! جنگ و دعوا داشته اند و فیلم ” شاهزاده پارسی : شن های زمان ” را می توان آتش بیار این معرکه نامید!. شاهزاده فیلم ” شاهزاده پارس ” به همه چیز شباهت داشت به جز یک شخص پارسی. تمدن فیلم نیز کاملا با الگو برداری از فرهنگ اعراب به تصویر کشیده شده بود ، موسیقی عربی و…  در کل ” شاهزده پارسی” نیز نتوانست این اختلافات را برطرف کند با اینحال جلوه های ویژه فیلم قابل تحسین است و به همین دلیل می توان فیلم را تا انتها تماشا کرد.



2-رزیدنت اویل : تنها بازی ای که هنوز بعد از 8 سال از ساخت اولین قسمت سینمایی اش هنوز از مرحله ساخت خارج نشده است ” رزیدنت اویل ” است. بازی ” رزیدنت اویل ” یکی از اولین بازیهایی بود که  بیش از یک دهه پیش توانست زامبی ها را به بازیهای رایانه ای وارد کند و ترس را به بازیبازها منتقل کند.  شماره اول فیلم در سال 2002 منتشر که خانم ” میلا جوویچ ” در آن ایفاگر شخصیتی ساختگی ( درسری بازی های رزدینت اویل هیچ وقت حضور نداشته است ) به نام آلیس بود. قسمت اول فیلم ترسناک بود ، قسمت دوم کمی اکشن ، اما از قسمت سوم به بعد فیلم روند اresident 3dbکشن را پیش گرفت و امروز دیگر ” رزیدنت اویل ” یک فیلم اکشن است نه ترسناک. این تغییر به حدی برای طرفداران عجیب و ناراحت کننده بود که شرکت سازنده بازی ” رزیدنت اویل ” یعنی ” کاپکام ” تصمیم گرفت خودش انیمیشنی براساس بازی بسازد تا طرفداران را راضی کند و البته در این راه هم موفق شد. با اینحال هنوز هم این فیلم طرفداران زیادی در سرتاسر جهان دارد و به نظر می رسد که فعلا قصد بازنشسته شدن ندارد.

 



1-تپه خاموش : ” تپه خاموش ” تنها بازی بود که از همان ابتدا می شد تصور کرد که بهتر از سایر بازی ها بتواند به فیلم تبدیل شود. ” تپه خاموش ” یک بازی به شدت روانشناسانه بود که از کارگردانی سینمایی حرفه ای  بهره می برد. موسیقی و داستان بازی مهمترین فاکتور در سری بازیهای ” تپه خاموش ” بودند و البته آن شهر بسیار ترسناک که همیشه مه آلود است ، ایده ای بود که بنظر می رسید در قالب پرده ی نقره ای بتواند خوش بدرخشد. فیلم ” تپه خاموش ” در سال 2006 اکران شد و بازیگرانی چون ” شان بین ” و ” رادا میشل ” در آن حضور داشتند. اگر شما از silent f23جمله افرادی باشید که هیچ وقت بازی ” تپه خاموش ” را انجام نداده، بنابراین فیلم برای شما بسیار تازه و جذاب خواهد بود اما برای کسانی که بازی ” تپه خاموش ” را انجام داده اند بدون شک این فیلم در مقابل بازی ضعف های بسیار دارد. با اینکه هنوز در بین بازیهایی که به فیلم تبدیل شده اند ، ” تپه خاموش ” جایگاه ویژه ای دارد اما همه طرفداران بازی معتقدند که در فیلم ” تپه خاموش ” از همه پتانسیل بازی استفاده نشده است و تنها کلیات داستان به تصویر کشیده شده است. اما با توجه به دیگر فیلمها بنظر می سد که ” تپه خاموش ” می تواند در رده نخست لیست ما جای بگیرد.

میثم کریمی



نکته : فیلمهای حاضر در لیست صرفا دلیل برتر بودن آنها نیست و ترتیب حضور آنها نظر شخصی نویسنده است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها