صفحه اصلی > پنج برتر : 5 رکورد دار فروش هفته اول

5 رکورد دار فروش هفته اول

box-office11


همیشه درباره اینکه کدام فیلم بیشترین فروش را در تاریخ داشته حرف های زیادی زده می شود بعضی « آواتار » را می دانستند اما بعدا با حساب نرخ تورم معلوم شد « برباد رفته » بیشترین فروش را کرده. ولی در اینباره که در هفته اول اکران فیلم چند دلار فروخته کمتر صحبتی شده. این آمار که به آمار فروش افتتاحیه نیز مشهور است قدرت و میزان جذب طرفداران را تا حدی بهتر از فروش کلی و جهانی نشان می دهد. ما هم همزمان با پایین کشیده شدن « انتقام جویان » توسط « مردان سیاه پوش 3 » تصمیم به ایجاد چنین مقاله ای گرفتیم. در 5 برتر این هفته ما نگاهی خواهیم داشت به 5 فیلمی که در هفته اول ( بهتر است بگوییم آخر هفته اول ) اکرانشان بیشترین فروش را داشته اند. یادتان نرود که اگر اشاره ای به فروش کلی شد منظور همان فروش داخلی است نه جهانی. آمار باکس آفیس فروش خارجی و جهانی بیشتر جنبه تخمینی دارد.

پ ن : خیلی خوشحالم که قرار نیست درباره سری « گرگ و میش » بنویسم!

بریم سراغ لیست:

5

 5. « مرد عنکبوتی 3 »:

 بودجه تولید: 285 میلیون دلار

 فروش هفته اول ( افتتاحیه ): 151 میلیون دلار

 فروش داخلی: 336 میلیون دلار

 فروش خارجی: 554 میلیون دلار

 فروش جهانی: 890 میلیون دلار

 تعداد سال نمایش: 4252 سالن

 تعداد هفته صدر نشینی: 2 هفته

 نسبت فروش افتتاحیه به فروش کل ( داخلی ): 45%

 فیلمی که امروز پنجمین رکورد شکن لیست ماست در دوران اکرانش توانست رکورد ها را جابه جا کند. جالب آنجاست که لااقل بعد از پنج سال هنوز جایگاه پر افتخارش را نباخته. در این پنج سال هزاران فیلم اکران شده ولی « مرد عنکبوتی » چیز زیادی از دست نداده فقط با رکود 4 جایگاه پنجمین لیست شده. معمولا در فیلم های سریالی آخرین قسمت پرفروش ترین و هم چنین ضعیف ترین سری خود می شوند این یکی هم دقیقا همینطور است. دو فیلم قبلی با وجو فروش افتتحایه کمتر قویتر و منتقد پسند تر از این بودند. این فیلم آخرین باری است که « توبی مگوایر »، « کریستین دانست » و « جیمز فرانکو » در کنار هم در قالب نقش های اصلی مرد عنکبتی کنار هم قرار می گیرند. اکنون هم که کم کم به اکران فیلم « مرد عنکبوای شگفت انگیز » نزدیک می شویم ببینیم این فیلم ریبوت شده می تواند موفقیت گیشه سری قبلی را تکرار کند یا نه؟

4

 4. « عطش مبارزه »:

 بودجه تولید: 78 میلیون دلار

 فروش هفته اول ( افتتاحیه ): 152 میلیون دلار

 فروش داخلی: 396 میلیون دلار

 فروش خارجی: 246 میلیون دلار

 فروش جهانی: 643 میلیون دلار

 تعداد سال نمایش: 4137 سالن

 تعداد هفته صدر نشینی: 4 هفته

 نسبت فروش افتتاحیه به فروش کل( داخلی ): 38.5%

 سال 2011 کلا” سال خوبی برای تهیه کنندگان بود؛ مخصوصا برای آن هایی که سراغ رمان های نوجوان پسند ( همان تینیجری ) رفتند. « عطش مبارزه » با وجود تینیجری بودنش نظر مثبت خیلی از منتقدان را به همراه داشت ( بر خلاف گرگ و میش ). همه فیلم و بازیگر نوظهورش « جنیفر لارنس » را پسندیدند و این حسن نیت را در گیشه نشان دادند. هنوز تب فیلم داغ است و در جدول فروش هنوز هم صاحب رتبه است. خودتان هم از حاشیه فیلم خبر دارید پس زیاد نیاز نیست از فیلم بگویم. اما بدجوری منتظر آمار فروش قسمت های بعدی این سری هستم. یادمان نرود که در این آمار، قیمت ها بالای IMAX بی تاثیر نبوده.

3

3.« شوالیه تاریکی »:

 بودجه تولید: 185 میلیون دلار

 فروش هفته اول ( افتتاحیه ): 158 میلیون دلار

 فروش داخلی: 533 میلیون دلار

 فروش خارجی: 468 میلیون دلار

 فروش جهانی: 1 میلیارد دلار

 تعداد سال نمایش: 4366 سالن

 تعداد هفته صدر نشینی: 4 هفته

 نسبت فروش افتتحایه به فروش کل( داخلی ): 30%

 گاهی در پیداکردن منطق درست حسابی برای فروش بالای بعضی فیلم ها باخودم درگیر می شوم اما درباره شوالیه تاریکی با خودم می گویم که چرا باید این فیلم رکود نمی شکست؟ بتمن داشت، بازیگر ناکام داشت، کارگردانی داشت که بلد نبود غیر شاهکار بسازد و یک عالم فاکتور دیگر برای رکود شکنی این فیلم وجود داشت. در کل تاریخ کاراکتر های کمیک استریپی این اولین بتمنی بود که بود که جوکرش اسکار گرفت. حرف برای این فیلم تا بخواهید هست. مثلا هنوز هم خیلی ها سر این بحث دارند که آیا مرگ « هیث لیجر » باعث این فروش گسترده شد یا نه؟ نولان توانست با آوردن یک بتمن و یک جوکر فضا فلسفی گسترده ای به فیلم بدهد. و تحسین هر کسی را بر انگیزد. تا اکران آخرین بتمن « کریستوفر نولان » چیز زیادی نمانده، پس ببینیم و تعریف کنیم!

2

2. « هری پاتر و یادگاران مرگ »:

 بودجه تولید: 125 میلیون دلار ( تخمینی )

 فروش هفته اول ( افتتاحیه ): 169 میلیون دلار

 فروش داخلی: 381 میلیون دلار

 فروش خارجی: 947 میلیون دلار

 فروش جهانی: 1.3 میلیارد دلار

 تعداد سال نمایش: 4375 سالن

 تعداد هفته صدر نشینی: 1 هفته

 نسبت فروش افتتاحیه به فروش کل( داخلی ): 44%

 هیچ فیلمی هنگام شکستن رکود فروش این قدر سر و صدا راه نیانداخته بود. موقع اکران این فیلم هر جا که می رفتی صحبت از « هری پاتر » بود ولی خوشبختانه این همه حرف و حدیث گزافه گویی نبود با وجود آخرین قسمت سری بودنش، « یادگاران مرگ » عرف رایج را شکست و بهتر و بسیار قوی تر از سایر فیلم های سری اش از آب در آمد. نفله شدن « والدمورد » هم که وجه تمایز این قسمت با سایرین بود. در کل می توان گفت سری هری پاتر به بهترین شکل ممکن خداحافظی کرد با یک فروش بالا، با نظر مثبت منتقد جماعت و البته با والدمورد له شده!

1

 1. « انتقام جویان »:

 بودجه تولید: 220 میلیون دلار ( تخمینی )

 فروش هفته اول ( افتتاحیه ): 207 میلیون دلار

 فروش داخلی: 527 میلیون دلار

 فروش خارجی: 781 میلیون دلار

 فروش جهانی: 1.3 میلیارد دلار

 تعداد سال نمایش: 4349 سالن

 تعداد هفته صدر نشینی: 3 هفته

 نسبت فروش افتتاحیه به فروش کل( داخلی ): 39%

 همه سوپر قهرمان ها یکجا جمع شدند البته سود خود را هم یکجا جمع کردند! تا هفته قبل انتقام جویان رکورد های فروش را می شکست. یکی از همین رکود ها بیشترین فروش در هفته اول است. این فیلم توانسته با اختلاف 40 میلیون دلاری از رتبه قبلی صدر نشین جدول باشد. تنها یک چیز که نیاز است بگویم آن هم اینکه هنوز چیزی نشده شایعاتی به گوش می رسد که ممکن مارول کاراکتر ها را دوباره یکجا جمع کند البته خبر اساسی ندارد ولی بعید هم نیست مثل هر فیلم پرفروش دیگر این هم سری شود.

 محمد علیزاده

 کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

 به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها