صفحه اصلی > پنج برتر : پنج فیلم که عنوانشان بسیار طولانی است!

پنج فیلم که عنوانشان بسیار طولانی است!

mAG 2

انتخاب نام فیلم یکی از مهمترین و در عین حال سخت ترین وظیفه سازندگان آن فیلم به شمار می رود چراکه باید اطلاعات و حتی گاها پیام فیلم را با کمترین کلمه، در هوشمندانه ترین حالت ممکن به مخاطبش انتقال دهد. اما در نقطه مقابل، آثاری هم ساخته شده اند که از کلمات طولانی برای عنوان فیلمشان استفاده کرده اند. به همین دلیل اینبار در پنج برتر به سراغ « پنج فیلمی که عنوانشان بسیار طولانی است » رفته ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

5- Those Magnificent Men in Their Flying Machines or How I Flew from London to Paris in 25 hours 11 minutes

شاخص ترین فیلم لیست، این اثر است که محصول سال 1965 به کارگردانی کن آناکین می باشد و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه در آن سال نیز بوده است. اما دلیلی که این فیلم در خاطره ها ثبت شد نه فقط بخاطر نامزدی اسکارش، بلکه بیشتر به دلیل نام عجیب و غریبش بود.

on the marriage broker joke

4 – The Fable of the Kid Who Shifted His Ideals to Golf and Finally Became a Baseball Fan and Took the Only Known Cure Unknown

خیلی نباید به فیلمهای به نمایش درآمده در سالهای آغازین پیدایش سینما سخت گرفت و این فیلم نیز یکی از آن فیلمهاست. همانطور که در عنوان فیلم مشاهده میکنید، سازندگان از سیر تا پیاز داستان را در عنوان فیلمشان شرح داده اند و کسی هم در آن زمان ظاهرا مخالف این نامگذاری نبوده چراکه همه می خواستند از اول، آخر داستان را بدانند و سپس به تماشای فیلم بنشینند! این فیلم محصول سال 1916 می باشد.

I11gen00

3-Othon, or: Eyes Do Not Want to Close at All Times, or, Perhaps One Day Rome Will Allow Herself to Choose in Her Turn

این فیلم فرانسوی که نامش بیشتر شبیه یک بیانیه در نقطه پایانی داستان است، در سال 1970 توسط دنیله هویلت ساخته شد و هیچ نشانی از خودش به جز نام عجیب و غریبش برجای نگذاشت. البته بعدها تهیه کنندگان ترجی دادن از اسم « Othon » برای نامیدن فیلم استفاده کنند تا تماشاگران برای نامیدن فیلم ، هر بار بیانیه ای صادر نکرده باشند!

109963 1020 A

2-The Persecution and Assassination of Jean-Paul Marat as Performed by the Inmates of the Asylum of Charenton Under the Direction of the Marquis de Sade

این فیلم برخلاف نام آماتوری که دارد، اثری قابل احترام بود که نسخه تئاتری آن در لندن با استقبال خوبی مواجه شده بود. البته این نام طولانی بعدها در اقتباس سینمایی ، به « Marat/Sade » تغییر پیدا کرد چراکه تهیه کنندگان معتقد بودند که استفاده از نام اصلی قطعا تماشاگران را فراری خواهد داد!

7593345

1-Night of the Day of the Dawn of the Son of the Bride of the Return of the Revenge of the Terror of the Attack of the Evil, Mutant, Alien, Flesh Eating, Hellbound, Zombified Living Dead Part 2: In Shocking 2-D

سازندگان این اثر ظاهرا قصد داشته اند در عنوان فیلمشان، موضوع فیلم ، دلایل شخصیت های داستان برای گرفتن انتقام ، زمان گرفتن انتقام و مهمتر از همه نحوه انجام آن را بطور یکجا به مخاطبش انتقال دهند! این فیلم در سال 1991 ساخته شد و جیمز ریفل کارگردان آن بود. این فیلم به نوعی با الهام از « شب مردگان زنده » جورج رومرو ساخته شده بود و قرار بود یک هجو کامل باشد که همینطور هم شد! فیلم را کمتر کسی دید و فقط نامش به عنوان طولانی ترین نام یک فیلم در آمارهای رسمی به جا ماند.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها