صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سارا سیلورمن: نقش یهودیان نباید توسط غیر یهودیان ایفا شود!

سارا سیلورمن: نقش یهودیان نباید توسط غیر یهودیان ایفا شود!

sarah silverman سالار سیلورمن

*

سیلورمن انتخاب «کاترین هان» برای نقش «جوان ریورز» را نمونه این تبعیض نژادی برشمرده است.

«سارا سیلورمن» از «سنتی طولانی» در هالیوود انتقاد کرده و می‌گوید برای نقش‌های یهودی اغلب بازیگران غیر-یهودی انتخاب شده است. این بازیگر و کمدین انتخاب «کاترین هان» برای بازی در نقش «جوان ریورز» فقید و «فلیسیتی جونز» برای نقش «روث بیدر گینزبرگ» را نمونه این نوع تبعیض نژادی برشمرده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، سیلورمن در پادکست خود می‌گوید: «سنت طولانی انتخاب بازیگران غیر-یهودی در نقش‌های یهودی وجود دارد و نه تنها برای بازی در نقش‌های یهودی بلکه شخصیت‌هایی که یهودی بودنشان همه وجودشان است. می‌توان گفت که انتخاب یک غیرکلیمی برای بازی در نقش «جوان ریورز» برای مثال در واقع یهودی‌چهره-سازی است.»

سیلورمن سپس سعی می‌کند اصطلاح «یهودی‌چهره-سازی» (Jewface) را تعریف کند. او می‌گوید این حالت وقتی به وجود می‌آید که یک بازیگر غیر-یهودی با استفاده از گریم و تغییر در خصوصیات ظاهری‌اش به یک یهودی نیویورکی شبیه شود.

این کمدین اضافه می‌کند: «در زمانه‌ای که نمایندگی [نژادی و جنسیتی] تا این حد در کانون توجه است، چرا امروز و در اوج جنبش‌ها در مورد ما دائماً تبعیض قائل می‌شوند؟»

«ریچل برازنان» در سریال «خانم میزل شگفت‌انگیز» (The Marvellous Mrs Maisel) و «ریچل سنات» از جمله بازیگران غیر-یهودی دیگری‌اند که اخیراً نقش شخصیت‌های یهودی را بازی کرده‌اند.

سیلورمن در پادکستش می‌گوید امروز در رسانه‌ها یهودی‌ستیزی گسترده‌تری وجود دارد. این بازیگر ۵۰ ساله به‌تازگی در فیلم «با من ازدواج کن» (Marry Me) به کارگردانی «کت کویرو» در مقابل «جنیفر لوپز» و «اوون ویلسون» بازی کرده است. این فیلم ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ پخش خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی:

نخستین مصاحبه واینستاین درباره پرونده فساد اخلاقی اش / من یک بچه فقیر و یهودی و زشت بودم و برای اینکه به جایی برسم باید مبارزه می کردم!

ناتالی پورتمن : جامعه یهودیان از تاکید بر هولوکاست دست بردارند

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها