صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم منصور (Mansour)

نقد فیلم منصور (Mansour)

نقد فیلم منصور

کسی در فیلم حضور دارد من بشناسم؟

اغلب بازیگران فیلم «منصور» از چهره‌های تئاتری محسوب می‌شوند اما در میان آن‌ها نام‌های آشنایی هم دیده می شود. لیندا کیانی، بازیگر پرکار سال‌های اخیر سینما یکی از بازیگران فیلم است. سید جواد هاشمی نیز که از بازیگران شناخته شده سینمای دفاع مقدس است در فیلم حضور دارد.

داستان فیلم درباره چیست؟

این فیلم داستان زندگی منصور ستاری، فرمانده دوران جنگ در نیروی هوایی ارتش را روایت می‌کند که تلاش می‌کند تا نیروی هوایی را تجهیز کند اما با موانع بسیاری مواجه است.

کارگردان کیست؟

سیاوش سرمدی که «منصور» اولین فیلم سینمایی او محسوب می شود. در سوابق هنری سرمدی ساخت مستند هم به چشم می‌خورد.

نکات مثبت فیلم؟

می‌توان به بازی محسن قصابیان در فیلم «منصور» نمره قبولی داد.

نقد فیلم منصور

نکات منفی فیلم؟

روند قهرمان‌سازی در طول فیلم به‌درستی شکل نمی‌گیرد و این ضعف به دلیل پرداخت به موضوعات جانبی و بی‌اهمیت و دخیل کردن قهرمان در بطن این رویدادهاست. موقعیت‌سازی که به‌درستی انجام نشود، قهرمانی هم در طول فیلم ساخته نمی‌شود.

متأسفانه عدم توجه به نکات فنی در فیلمسازی در مقاطعی باعث شده «منصور» نتواند تأثیر مورد نظرش را بر ذهن مخاطب باقی بگذارد. این ضعف‌ها گاهی حتی شامل استفاده از اشتباه از لنزهای دوربین هم شده است.

خط داستانی «منصور» فاقد کشش دراماتیک است. متأسفانه حتی لایه‌های ظاهری فیلم هم نتوانسته کارکرد مناسبی داشته باشد و مخاطب را با خود همراه کند.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

علاقه‌مند بودن به تاریخ دفاع مقدس

نقد فیلم منصور

حرف آخر:

ظاهراً قبلاً قرار بوده تا «منصور» یک مستند باشد اما به دلیل لوکیشن‌هایی که برای مستند ساخته شده، سازندگانش تصمیم گرفتند به‌جای مستند، فیلم سینمایی بر اساس شخصیت منصور ستاری بسازند. اشتباهی که نتیجه آن را می‌توانیم در فقدان درام در فیلم «منصور» ببینیم و فرصت‌هایی که به هدررفته است. مشکلات فیلم به حدی زیاد است که به نظر نمی‌رسد کسی پس از تماشای فیلم قادر باشد پرتره یک قهرمان را به ذهن بسپارد.

 

منتقد: بابک مهرورز

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم: منصورhttp://cooldl.net/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%85%d9%86%d8%b5%d9%88%d8%b1.html

کارگردان: سیاوش سرمدی

نویسنده: سیاوش سرمدی

تهیه کننده: جلیل شعبانی

بازیگران:

محسن قصابیان

حمیدرضا نعیمی

علیرضا زمانی‌نسب

سید جواد هاشمی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
5 ماه قبل

برعکس نظر نویسنده متن بازیگر نقش اول بسیار بیروح ضعیف و آماتور بازی کرد