صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : نتفلیکس هزینه اشتراک خود را افزایش داد

نتفلیکس هزینه اشتراک خود را افزایش داد

نتفلیکس

هزینه اشتراک نتفلیکس در ایالات متحده کمی افزایش پیدا کرد. این کمپانی جمعه گذشته اعلام کرد که هزینه اشتراک خدماتش را ۲ دلار افزایش داده است. با ظهور شبکه‌های رقیبی چون اچ‌بی‌او مکس، دیزنی+، پارامونت+ و اپل تی‌وی+، سرعت رشد مشترکین نتفلیکس کاهش پیدا کرده است.

«برت سپینگتون» نائب رئیس مؤسسه «اینترپرت» می‌گوید: «اگر نتفلیکس نتواند درآمدهایش را با اضافه کردن مشترک افزایش دهد، باید با افزایش هزینه اشتراک این کار را انجام دهد. این افزایش در جهت افزایش درآمد است تا بتوانند رقابت مؤثرتری داشته باشند، و محتوای جذاب‌تری خلق کنند و سپس بتوانند آن‌ها را بازاریابی کنند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پیش از پاندمی مشترکین نتفلیکس با رشد زیادی مواجه نبود، اما تسخیر سیاره زمین با کووید-۱۹ باعث شد که مردم گرایش بیشتری به ماندن در خانه و خرید اشتراک این سرویس نشان دهند. انتشار عناوین پربیننده‌ای چون «بازی مرکب» (Squid Game)، سریال‌های فانتزی مانند «ویچر» (The Witcher) و فیلم‌هایی نظیر «اعلان قرمز» (Red Notice) نیز به این استقبال افزود تا شمار مشترکین شبکه به ۲۱۳.۵۶ میلیون برسد و ۹ درصد رشد را نسبت به یک سال قبل نشان دهد. نتفلیکس سال گذشته ۱۷ میلیارد دلار برای تولید محتوا هزینه کرد و در سال ۲۰۲۲ ممکن است این رقم به ۲۲ میلیارد دلار برسد.

هزینه اشتراک پایه نتفلیکس با ۱ دلار افزایش به ۹.۹۹ دلار در ماه و پلن استاندارد این شبکه با امکان استریم محتوا در دو دستگاه به صورت همزمان با ۱.۵ دلار افزایش به ۱۵.۴۹ در ماه خواهد رسید. پلت پریمیوم نتفلیکس با امکان استریم همزمان روی چهار دستگاه نیز با ۲ دلار افزایش به ۱۹.۹۹ دلار در ماه رسیده است.

این در حالی است که هزینه اشتراک شبکه رقیب اچ‌بی‌او مکس ۱۴.۹۹ دلار در ماه است. شبکه‌های اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌او مکس دارای ۷۳.۸ میلیون مشترک تا پایان سال ۲۰۲۱ بوده‌اند.

نتفلیکس آخرین بار اکتبر ۲۰۲۰ هزینه اشتراک خدماتش در ایالات متحده و کانادا را افزایش داده بود. قیمت سهام جمعه گذشت با رشد ۱ درصدی به ۵۲۵.۶۹ دلار رسید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها