صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : همزمان با اعتصابات در هالیوود / درآمد مدیران هالیوود منتشر شد

همزمان با اعتصابات در هالیوود / درآمد مدیران هالیوود منتشر شد

David Zaslav

در حالی که اعتصاب اتحادیه بازیگران (SAG-AFTRA) و نویسندگان (WGA) هالیوود را تا مرز «سقوط کامل» پیش برده، «لس‌آنجلس تایمز» گزارش می‌دهد که برخی از مدیران عامل استودیوها و کمپانی‌های هالیوود دستمزدهای تقریباً نیم میلیارد دلاری در پنج سال اخیر دریافت کرده‌اند.

در این گزارش آمده است که «دیوید زاسلاو» مدیر عامل کمپانی برادران وارنر دیسکاوری از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بیش از ۴۹۸.۹۱۵ هزار دلار دریافت کرده است. این رقم ۳۸۴ برابر دستمزد یک نویسنده معمولی در هالیوود است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، میانگین دستمزد سالانه مدیران هالیوود در سال ۲۰۲۱ با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۲۸ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که نویسندگان هالیوود در سال ۲۰۲۱ به صورت میانگین ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند. حدود ۱۱۵۰۰ نویسنده در اتحادیه نویسندگان آمریکا عضویت دارند. اتحادیه نویسندگان که از ابتدای ماه مه اعتصاب کرده‌اند درخواست ۶ درصد افزایش برای حداقل دستمزد سال اول و ۵ درصد برای سال دوم را دارند.

میانگین دستمزد سالانه کمپانی‌های بزرگ آمریکایی در سال ۲۰۲۱ به ۲۷.۸ میلیون دلار می‌رسد که حدود ۴۰۰ برابر میانگین دستمزد یک کارگر معمولی است. دستمزد مدیران عامل این کمپانی‌ها از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۲۱ تا ۱۴۶۰ درصد افزایش داشته در حالی که کارگردان شاهد رشد ۱۸ درصدی دستمزدها بوده‌اند. مدیران عامل حتی در حین پاندمی افزایش ۳۰ درصدی دستمزد را داشتند در حالی که دستمزد کارگران فقط ۴ درصد افزایش پیدا کرد.

«شان گان» بازیگر فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» (Guardians of the Galaxy Vol. 3) هفته پیش در صف اعتصاب به «باب ایگر» مدیر عامل دیزنی تاخت و گفت: «در سال ۱۹۸۰، مدیران عامل ۳۰ برابر کمترین دستمزد یک کارگر دریافت می‌کردند، امروز «باب ایگر» ۴۰۰ برابر کمترین دستمزد کارگرش دریافت می‌کند. به نظر من این شرم‌آور است باب، و شاید بهتر باشد که در آینه نگاهی به خودت بیندازی و بپرسی چرا چنین است؟ آیا از نظر اخلاقی درست است؟»

اعتصاب اتحادیه نویسندگان در سال ۲۰۰۷ صد روز ادامه داشت و زیان ۲.۱ میلیارد دلاری را به اقتصاد کالیفرنیا وارد کرد.

 

پردرآمدترین مدیران هالیوود در پنج سال اخیر:

۱. دیوید زاسلاو، برادران وارنر دیسکاوری: ۴۹۸.۹ میلیون دلار

۲. آری امانوئل، هلدینگ ایندور: ۳۴۶.۹ میلیون دلار

۳. رید هیستینگز، نتفلیکس: ۲۰۹.۷ میلیون دلار

۴. باب ایگر، والت دیزنی: ۱۹۵ میلیون دلار

۵. تد ساراندوس، نتفلیکس: ۱۹۲.۱ میلیون دلار

۶. روپرت مرداک، کمپانی فاکس: ۱۷۴.۹ میلیون دلار

۷. لکلان مرداک: کمپانی فاکس: ۱۷۱.۳ میلیون دلار

۸. برایان رابرتس، کام‌کست: ۱۷۰ میلیون دلار

۹. جوزف اینایلو، پارامونت گلوبال: ۱۵۲.۷ میلیون دلار

۱۰. پاتریک وایت‌سل: هلدینگ ایندور: ۱۴۳.۵ میلیون دلار

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
9 ماه قبل

یعنی یک نویسنده معمولی هالیوود طی چهار سال جمعا حدود یک میلیون و سیصد هزار دلار دریافت کرده؛ یعنی سالی حدودا 324 هزار دلار. به نظر من که این دستمزد خیلی فوق العاده است. اونم واسه یه نویسنده معمولی که اپیزودهای بعضی سریال های در پیت و مینویسه. من واسه مهاجرت تحقیق میکردم، دستمزد برنامه نویس تاپ تو اروپا به زحمت به هشتاد هزار دلار در سال میرسید. در آمریکا هم یه خورده بیشتر. اگر نویسنده معمولی انقدر بگیره، ببینین خوباش چقدر میگیرن. واسه چی این نویسنده ها اعتصاب کردن نمیدونم.

Nick
Nick
9 ماه قبل
پاسخ به  احمد

رده پایین هاشون خیلی کم تر از اینها میگیرن ظاهراً. البته دلیل اعتصاب هوش مصنوعی و استفاده دیجیتالی از ظاهر بازیگران هم هست.