صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نقد سریال نوبت لیلی

نقد سریال نوبت لیلی

نقد سریال نوبت لیلی

 

کسی در سریال حضور دارد که من بشناسم؟

بازیگران مشهوری در سریال «نوبت لیلی» به ایفای نقش پرداخته اند. مریلا زارعی، حمید فرخ نژاد، مهران غفوریان، لادن مستوفی، پردیس احمدیه و گوهر خیراندیش از جمله بازیگران نام آشنایی هستند که در سریال حضور دارند.

داستان سریال درباره چیست؟

لیلی متوجه می شود که زمانی که در آن زندگی می کند متغیر است و ثابت نیست. او متوجه می شود که کتابی وجود دارد که می تواند محل زندگی خود و خانواده اش را در مکان ها و زمان های مختلف تغییر دهد و…

خالق سریال کیست؟

روح الله حجازی که از کارگردانان با سابقه سینمای ایران است. از حجازی فیلم های «مرگ ماهی» ، « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و « اتاق تاریک» را به یاد داریم.

نقد سریال نوبت لیلی

نکات مثبت سریال؟

سوژه سریال کاملاً تازه است و تا به حال در شبکه نمایش خانگی به آن پرداخته نشده است.

فیلمبرداری «نوبت لیلی» ستایش برانگیز است.

استفاده از موسیقی برای انتقال حس در سریال «نوبت لیلی» به خوبی انجام شده است.

 نکات منفی سریال؟

فیلمسازان ایرانی هنوز تجربه کافی برای پرداخت فیلمنامه هایی که خارج از چارچوب های رایج سینمای ایران هستند را ندارند. پرداختن به سوژه هایی مثل «جهان موازی» می تواند خط کشی مناسبی برای ایجاد تفاوت خلق کند اما لزوماً به معنای این نیست که شناخت درستی هم از این سوژه وجود داشته است. اتفاقی که برای «نوبت لیلی» افتاده و فقط از عنوان «جهان موازی» الهام گرفته و درک خاصی از آن وجود ندارد.

بازی های ضعیف بازیگران علی رغم نام های بزرگی که در سریال به چشم می خورد توی چشم می زند. مخصوصاً پردیس احمدیه که نمی تواند مخاطب را با خود همراه کند.

تاکید بیش از حد و نابجا به دیالوگ نویسی های ابهام برانگیز کار را خراب کرده است. لزوماً هر پیچیدگی به معنای مهم و خاص بودن نیست!

این سریال محصول کدام شبکه است؟

نماوا

نقد سریال نوبت لیلی

عامل تأثیرگذار برای تماشای سریال؟

نام های بزرگی در جلو و پشت دوربین «نوبت لیلی» حضور دارند که می تواند تماشاگر را ترغیب به تماشای سریال نماید. به علاوه این که سوژه سریال هم به اندازه کافی کنجکاوی برانگیز است.

حرف آخر:

همانطور که اشاره شد، «نوبت لیلی» بی جهت قصد دارد خود را سریالی پیچیده و متفاوت معرفی کند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نبوده. پیچیدگی که تا به این جا صبر مخاطب برای درک آن کار به جایی نبرده و باید دید که آیا در هزارتویی که سازندگان سریال ترسیم کرده اند می توان کورسوی امیدی یافت و این سریال خواهد توانست خود را از بند ضعف هایی که در آن گرفتار شده نجات دهد یا خیر.

 

منتقد: رضا توسلی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

 

نام سریال: نوبت لیلینوبت لیلی

کارگردان: روح الله حجازی

نویسنده: مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز

تهیه کننده: روح‌الله حجازی

بازیگران:

حمید فرخ نژاد

مریلا زارعی

مهران غفوریان

پردیس احمدیه

ژانر: راز آلود

شبکه نمایش‌دهنده: نماوا

کشور: ایران

زبان: فارسی

مدت‌زمان هر اپیزود: 50 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال: فروردین 1401

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باربد
باربد
9 ماه قبل

به غیر از موسیقی و فیلمبرداری سریال که عالی بود موضوع و بازی همه بازیگران افتضاح بود. مطمئنا خود نویسنده و کارگردان هم نفهمیدن چی ساختن رمان دره هانیبال قیروانی سرزمین مدهوشان اعتماد گوریاب اووققق یکی از مزخرف‌ترین سریالهایی بود که تو عمرم دیدم