صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نگاهی به قسمت اول سریال زخم کاری 2 (بازگشت)

نگاهی به قسمت اول سریال زخم کاری 2 (بازگشت)

زخم کاری 2

فصل دوم سریال «زخم کاری» سرانجام منتشر شد.

فصل اول این سریال به یکی از موفق ترین سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شد به طوری که قسمت های پایانی آن در پردیس سینمایی برای علاقه مندان به نمایش درآمد.

محمدحسین مهدویان در فصل اول این مجموعه با الهام از مکبث، نوشته شکسپیر، موفق به خلق سریالی شد که بسیاری انتظار موفقیت آن را نداشتند.

حالا این کارگردان در تیتراژ ابتدایی فصل دوم این سریال اعلام کرده که این فصل با الهام از «هملت»، دیگر اثر مشهور شکسپیر ساخته شده است.

با این اشاره، مخاطب باید انتظار این موضوع را داشته باشد که سمیرا (رعنا آزادی ور)، در فصل دوم ارتباطی جدید را آغاز کرده و در عوض، فرزند او (میثم)، به دنبال گرفتن انتقام خون پدرش باشد و در این مسیر با معشوقه مادر نیز اختلافاتی داشته باشد.

نقد قسمت اول زخم کاری 2

در قسمت اول از فصل دوم، تا حدودی مشخص شده که طلوعی قرار است همان کلادیوس داستان «هملت» باشد. شخص قدرتمندی که گفته می شود از قدیم عاشق سمیرا بوده و حالا در نبود مالک احتمالاً سهم بیشتری در قصه و ماجراهای هولدینگ ایفا خواهد کرد.

در قسمت اول «زخم کاری: بازگشت»، شاهد بازگشت خانواده مالک به کار و در عین حال، دسته و پنجه نرم کردن ناصر با عواقب قتل مالک هستیم. در این قسمت، کارگردان بیشتر شخصیت های جدید داستان را به مخاطبین معرفی کرده و از توضیح درباره سرنوشت مالک خودداری کرده است.

در قسمت اول فصل دوم سریال «زخم کاری»، بازیگران جدیدی از جمله مهران غفوریان، کامبیز دیرباز و الناز ملک به تماشاگران معرفی شده اند. غفوریان بار دیگر در یک نقش جدی، شانس خود را محک زده تا بتواند یک نقش آفرینی جذاب دیگر را رقم بزند.

همانطور که اشاره شد، قسمت اول «زخم کاری 2» اتفاق ویژه ای به همراه نداشته و صرفاً به بازآفرینی تراژدی قسمت آخر و تبعات آن می پردازد و در نهایت شخصیت های جدیدی را به قصه معرفی می کند که قرار است قلب تپنده داستان در فصل دوم باشند. شاید ایرادی که بتوان به قسمت اول وارد دانست، سکانس های اضافه و اسلوموشن های بی جاست که در فصل اول این سریال هم تا حدی آزاردهنده بود.

در ادامه ویدئو معرفی سریال «زخم کاری: بازگشت» و نکات مهم درباره قسمت اول را مشاهده نمائید.

 

نام سریال : زخم کاری:بازگشتدانلود فصل دوم زخم کاری

ژانر : درام

کارگردان: محمدحسین مهدویان

شبکه نمایش دهنده : فیلیمو

کشور : ایران

زبان : فارسی

مدت زمان هر اپیزود : 60 دقیقه

تاریخ آغاز پخش سریال : 17 شهریور 1402

اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مسعود
مسعود
7 ماه قبل

تا الان نه تنها در ایران که در سینما و تلویزیون دنیا ، اکثر فیلم و سریال هایی که ساخته شده و قرار نبوده فصل دومی داشته باشه و بخاطر استقبال از فصل اول رفتن سراغ ساخت فصل یا قسمت دوم ، و دلیل اصلی هم مساله فروش و گیشه و پول بوده ، با شکست مواجه شده . من از زمانی که حرف ساخت فصل دوم زخم کاری شنیدم تا حد زیادی میدونستم که بعیده موفقیت زیادی داشته باشه و البته فعلا با دیدن قسمت اول تقریبا مطمئنم که با یه سریال آبکی طرفیم . احتمالا با یک داستانی چند خطی که قراره برای یه سریال گسترش پیدا کنه و با توجه به تجربه های قبلی مطلقا بعید میدونم چیز دندون گیری بشه .
تو قسمت اول بازیگری ها بشدت توی ذوق میزد ، و بلای تکراری و کلیشه ای صحنه های اسلوموشن از ورود کارکترها به تصویر که در حد اسفباری توی سریال های ایرانی داره تکرار میشه . یه موزیک ، یه سری پله و بازیگری که به دوربین نزدیک میشه . اخه چرا ؟؟ بغیر از آب بندی و اضافه کردن زمان به فیلم چه کاربردی داره این پلان ها ؟؟؟ بازیگر نقش پسر مالک تو فصل قبل یه گریه روی موتور کرد حالا قراره تبدیل بشه به سوپراستار؟؟ بازی ضعیف با تقلید فوق ضعیف از حرکات جواد عزتی که بجای تاثیرگذار بودن بیشتر کمدی بنظر میاد . نقشی بزرگ برای بازیگری ناپخته که اصلا مناسب این نقش نیست متاسفانه . از مشکلات فیلمنامه و داستان هم چه در فصل اول و مطمئنا فصل دوم ، کلا ورود نکنیم بهتره . این سریال ها برای یکبار دیدن و سرگرمی مثل سریال های ترکی بدک نیست ولی از نظر ساختاری و فنی پر از ایراد و باگ هستند . یه سری اداهای الکی که بدون پرداخت قبلی به بازیگرا داده میشه و قراره تاثیرگذار باشه که بنظر من واقعا جای تامل داره .

عباس رشیدی
عباس رشیدی
7 ماه قبل
پاسخ به  مسعود

دقیقا افتضاح به تمام معنا قشنگ معلومه با یک سریال آبکی طرفیم برعکس فصل اول که فوق العاده بود. بازیهای اغراق آمیز، شخصیت نپخته پسر مالک، طنزهای ضعیف(مثل اونجا که پسر مالک میگه طلوعی کجاست بگردید مادرم کجاست) و یا لکنت دایی ناصر پیش پسر مالک(که قاطی میکنه بگه سه شنبه دو هفته پیش). ضمنا سمیرای دیوونه آخر فصل قبل چطور یکدفعه خوب شد یا پسر مالک که فصل قبل یک سوسول به تمام معنا بود چطور یکدفعه شد سوپرقهرمان، شخصیت ناصر هم که قشنگ مضحکه شده

نسترن
نسترن
7 ماه قبل

کامبیز دیرباز مناسب این نقش نیست بهش میخوره یه حاجی بازاری کله گنده با چند تا مغازه و پاساژ باشه ولی اینکه مغز متفکر چند تا هلدینگ و ساختار سازمانی باشه اصلا قابل هضم نیست. بعلاوه اصلا شخصیتش اونجور نیست که بخوایم تصور کنیم این شخص به حاج عمو مشاوره می داده و ابهتش از سیاوش طهمورث بیشتر باشه.
صحبت کردن میثم زمان رانندگی با مادرش به هر چیزی شبیه بود بجز مکالمه تلفنی.نوع صوت سمیرا خیلی غیرطبیعی بود.انگار بغل دستش نشسته بود!صدا از پشت تلفن یه افکت خاص داره.
پلیسی که داشت از ناصر بازجویی می کرد دیگه آخرش بود.قیافه این بنده خدا به هر چی میخورد جز پلیس.هر چقدرم که بگیم با لباس شخصی بوده هیچکس با این تیپ در مقام پلیس حاضر نمیشه.
اون بچه هایی که مثلا بجای پدرای مرحومشون وارد هلدینگ شده بودند واقعا افتضاح انتخاب شده بودند.بازیگر قحط بود؟انگار مهدکودک تشکیل دادند

آنا
آنا
7 ماه قبل

موسیقی متن اصلا جذاب نیست بی نهایت گوش خراش
تو این فیلم چند سکانس تکراری از خرید برگشتن خانوم ها بود
این طلوعی هم عین سریال ترکی ها یهو سبز شد …
خدایی کاش جای مهران غفوریان ، بیژن امکانیان میومد
حس میثم از حضور طلوعی دقیقا بازگشت هملت رو تداعی کرد و دید مادرش جای پدرش رو با کس دیگه پر کرده و تاج و تختش هم حراج همون مرد کرده نکته مثبت سریال تا همین جا بود
تا به این جای کار چندتا بازیگر نامناسب برای نقش هاشون دیدیم
الهه حصاری هم برای بازی در نقش یه دختر دلبر و لوند اصلا مناسب نیست

Aref
Aref
7 ماه قبل

بنظرم به شدت ضعیف، پسر مالک این نقش براش زیادی بزرگه و افتضاحه عملا،این کپی پسرش از خودش واقعا مسخرس و نمیتونه مثل فصل اول بترکونه…

ساکن
ساکن
7 ماه قبل
پاسخ به  Aref

ترکوند!؟!؟!؟!؟ ما چه بدبختیم که بمبمون این سریال بی سر و ته.

ملیک
ملیک
7 ماه قبل

ممنون .از صبح منتظر بودم سریالو ببینم بیام نقد این سایتو بخونم. کاش بیشتر توضیح میدادید .مثلا در مورد موضع طلوعی در برابر خانواده های مالکی و ریزابادی و هدف احتمالیش. به هر حال ممنون و موفق باشید.

رامین
رامین
7 ماه قبل

می دونید فاجعه بار کجاست
که سمیرا بعد از اون تصادف و مرگ دخترش و دیوانگیش
هنوز همون آدمه که این باورکردنی نیست و نشونه فیلمنامه نویسی بسیار بده
مگه میشه دخترت کنار دستت بمیره
هیستریک بخندی طوری که شوهر توسری خورت که هی می زدیش با رقت نگات کنه
این همه مصیبت مث مرگ مستخدم و قتل شوهرت (که احتمالا نمرده) رخ بده
بعد هنوزم همون کنش ها همون حرفا همون میمیک صورت همون….
اسف باره اسف بار.
دکوپاژ افتضاح در صحنه ای که پسر در حال رانندگی داره با مادرش حرف می زنه
حرکت آهسته های مسخره
نبود منطق در کارای پسره جایی که یه دفعه گاز می ده و با طلوعی تند حرف می زنه و بعد رجز خونی طلوعی با نگاه به مادر خودشو مهار میکنه
این چرخش بسیار تند بود و نیازمند زمان بیشتر
تازه طنز مسخرش اینه اول سریال میگن غیرقانونی دانلود نکن
فیلیمو شماکه شفافیت نداری
چقدر هزینه میکنه کجا هزینه می کنی
و این همه برنامه می سازی و مخاطب کم داره چطور بازم هزینه میکنی
پول اشتراکت چرا اینقدر بالاست
فیلمای خارجی رو بی اجازه دانلود میکنی سانسور میکنی به ملت می فروشی
سایتایی مث تاینی و…و جدیدا چندتای دیگه هم که بخاطر شما بستن
نون هزاران نفر خورده شد.
به خود ما هم ضربه زدی از لحاظ مالی و دسترسی آسان
تودیگه شعار نده

فرشاد
فرشاد
7 ماه قبل
پاسخ به  رامین

دقیقا…عالی نوشتید