صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم مایک جادویی ( Magic Mike )

نقد و بررسی فیلم مایک جادویی ( Magic Mike )

216518

 

1- کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟!

چنینگ تاتم مشهورترین بازیگر فیلم هست. تاتم این روزها بسیار پرکار هست؛ گاه او را در نقشهای اکشن می بینم و گاهی هم در یک رمانس سوزناک مثل « تعهد ».

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

آدام ( آلکس پتیفر ) جوانی خام و بی تجربه است که به تازگی برای زندگی نزد خواهرش در شهر تامپا آمده و قرار هست در کنار او زندگی خود را به مراحل بالاتر سوق بدهد. آدام بعد از مدت کوتاهی در شهر جدیدش با مرد خوش چهره ای به نام مایک ( چنینگ تاتم ) آشنا می شود. وی که مرد مهربان و دست و دل بازی هست، تصمیم می گیرد آدام را به کلوبی که در آنجا فعالیت می کند ببرد و او را با شغل استریپر مردانه آشنا کند! اما این آشنایی باعث پیشرفت روز افزون آدام در این شغل می شود که مشکلات بسیاری را به بار می آورد.

3-کارگردان کیست ؟7

کارگردان « مایک جادویی » استیون سودربرگ هست.این روزها کسی به درستی نمی داند که سودربرگ دوست دارد در چه ژانری فیلم بسازد و این را می توان از کارنامه عجیب و غریبش در یکی دو سال اخیر مشاهده کرد. سودربرگ سال گذشته اکشن زنانه « غیرقابل کنترل » را روانه سینماها کرده بود و سال قبلش هم یک تریلر دلهره آور به نام « شیوع » و حالا هم یک کمدی استریپری به نام « مایک جادویی »! احتمال می دهم سودربرگ به زودی سراغ یک سوژه تخیلی برود.

4- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

کافی هست خانواده ها نگاهی به موضوع فیلم بیندازند تا کلا حواسشان را برای تماشای این فیلم جلب کنند. « مایک جادویی » درباره مردانی هست که عریان می شوند و زنها هم برای آنها سوت و کف می زنند و بعدش هم… پیشنهاد شخصی من این هست که حواستان باشد!

5- نکات مثبت فیلم ؟

در این نوع فیلمها اغلب با نگاهی انتقادی به مسئله استریپر ( چه مردانه و چه زنانه ) نگاه می شود اما سودربرگ به هیچوجه با این دید86498652 به سراغ فیلم نرفته. خوشبختانه سودربرگ در « مایک جادویی » استریپر ها را انسانهایی معمولی و عاطفی معرفی می کند که بخاطر پول و زندگی این کار را انجام می دهند؛ مثل همه انسانهای دیگر

روایت داستان در « مایک جادویی » ساده و بدون پیچیدگی هست. چند نفر با هم آشنا می شوند و آخرش هم به نوعی رستگار می شوند؛ بی آنکه اتفاق خارق العاده ای رخ دهد.

بازی چنینگ تاتم از نکات مثبت فیلم هست. نمی خواهم قضیه را خیلی پیچیده کنم اما او به خوبی توانسته شخصیتی را به نمایش بگذارد که حرفهای ناگفته زیادی در دل دارد!

یکی دیگر از بازی های خوب فیلم را « متیو مکاووی » ارائه داده که تحسین برانگیز هست.

من با صحنه های استریپر فیلم کاری ندارم اما موسیقی هایی که در این سکانس ها نواخته می شود، شنیدنی تر هستند!

6- نکات منفی فیلم ؟

گفته شده که این فیلم در ژانر کمدی هست اما شوخی های چندان بامزه ای در فیلم مشاهده نمی شود. البته نمی گویم که این شوخی ها اصلا خنده دار نیستند اما کیفیت لازمه را هم ندارند.

در جریان فیلم سه داستان مختلف برای تماشاگر گفته می شود که تعداد زیادی به حساب می آید. در فیلمی شبیه « مایک جادویی » بهتر هست یک داستان واحد را با دو شخصیت اصلی و یکی دو تا مکمل تکمیل کرد تا اینکه چند داستان مختلف را با هم تعریف کرد تا کیفیت کار بین آنها تقسیم شود.

نمی خواهم سخت گیری کنم اما چند صحنه عریان بی خود در فیلم هست که هیچ ربطی به هیچ جا ندارد!

در اواخر فیلم ریتم هماهنگ فیلم کمی بهم می ریزد و به نزدیک به آثار تینیجری هالیوود می شود، اما خوشبختانه تا آن حدی نمی رسد که کنترلش از دست سودربرگ خارج شود.

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها