صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم مشهور کم هزینه ای که فروش فوق العاده ای داشتند

5 فیلم مشهور کم هزینه ای که فروش فوق العاده ای داشتند

f99fd3d68688402335aa85ea734531b45

فیلم « سوپرمن علیه بتمن » که در سال جاری اکران خواهد شد، با بودجه ای هنگفت تهیه و تولید شده که به راحتی می تواند نام آن را به عنوان یکی از پر هزینه ترین فیلمهای تاریخ سینما قرار دهد. اما آثار مشهوری هم در سینما بوده اند که با هزینه ای بسیار ناچیز ساخته شدند و به فروش هنگفتی در سینما دست پیدا کردند. اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم مشهور کم هزینه ای که فروش فوق العاده ای داشتند » پرداخته ایم که امیدواریم مورد پسند شما قرار گیرد.


5- اَره (Saw ) : با اینکه سری فیلمهای « اَره » مخالفین زیادی به جهت خشونت بی پایان داشت، اما توانست با بودجه یک میلون و دویست هزار دلاری، به فروش قابل توجه 103 میلیون دلار دست پیدا کند و طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان پیدا کند. « اَره » داستان قربانیانی بود که می بایست از تله های مرگبار و بسیار خشنی که برای آنان تعبیه شده بود فرار می کردند تا بتوانند جانشان را نجات دهند. سری فیلمهای « اَره » توانست این اطمینان را به تهیه کنندگان سینما بدهد که تماشاگران سینما از سلاخی افراد بر پرده سینماها چندان بدشان نمی آید.

rocky234221507012342

4- راکی (Rocky ) : سیلوستر استالونه در سال 1976 بازیگر گمنامی بود که با فیلمنامه ای در دست به استودیوهای مختلف سر می زد تا یکی پیدا شود و بتواند داستان بوکسوری که افول کرده و قصد بازگشت به اوج دارد را بسازد. استالونه بهرحال در نهایت موفق شد تا فیلمنامه اش را تبدیل به فیلم کند و خودش هم در نقش قهرمان داستان به ایفای نقش بپردازد، فیلمی که تنها 1 میلیون دلار بودجه ساخت آن بود. اما نتیجه کار کاملا دور از انتظار بود چراکه « راکی » درگیشه به فروش 225 میلیون دلار دست پیدا کرد و استالونه تبدیل به ستاره سینما شد.

Ma44ax T433rrior

3- مکس دیوانه (Mad Max ) : فیلم پر زرق و برق « مکس دیوانه » همیشه تا این حد در گیشه و اسکار موفق نبوده است. اولین قسمت از این سری با بازی مل گیبسون، با بودجه ای نزدیک به 300 هزار دلار ساخته شد اما توانست در گیشه به فروش قابل توجه 99 میلیون دلار دست پیدا کند. « مکس دیوانه » فیلمی بود که مل گیبسون را به شهرت رساند و جدیدترین قسمت آن یکی از موفق ترین فیلمهای سال 2015 و همچنین فصل جوایز اسکار بود.

bla2552arge

2- پروژه جادوگر بلر ( The Blair Witch Project ) : شاید بسیاری از طرفداران ژانر ترسناک اطلاع نداشته باشند، اما نقطه شروع ساخت فیلمهای ترسناک به سبک مستند، با اکران فیلم « پروژه جادوگر بلر » رقم خورد. فیلمی که با بودجه ای در حدود 60 هزار دلار ساخته شد و توانست به فروش خارق العاده 248 میلیون دلار برسد. یکی از نکات جالب درباره فیلم این بود که سازندگان تا مدتها مصاحبه ای درباره فیلم انجام نمی دادند تا این شائبه بوجود بیاید که فیلم یک اثر واقعی است! با اینحال بعدها پس از اینکه فروش فیلم حسابی به نقطه امن رسید، گفته شد که « پروژه جادوگر بلر » فقط یک فیلم بوده است.

paranorma23244y

1- فعالیت فراطبیعی ( Paranormal Activity ) : « فعالیت فراطبیعی » توسط کارگردان اورن پلی، به مدت 7 روز در منزل شخصی اش فیلمبرداری شد و سرهم با احتساب کرایه دوربین و پول ناهار و شام دو بازیگرش و خرده هزینه های دیگر، بودجه فیلم به حدود 15 هزار دلار رسید. اما با اکران موفقی که این فیلم پشت سرگذاشت، مبلغ 193 میلیون دلار به جیب تهیه کنندگان سرازیر شد و سبب جنون آنان نیز شد بطوریکه تا به امروز دنباله های متعددی برای این فیلم ساخته شده و اعلام هم کرده اند که این سری همچنان ادامه خواهد داشت!

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

بهکانال رسمی مووی مگ در تلگرامبپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها