صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کلینت ایستوود از سخنرانی جنجالی اش در مورد اوباما می گوید

کلینت ایستوود از سخنرانی جنجالی اش در مورد اوباما می گوید

eastwood-l4

کلینت ایستوود در مصاحبه ای با یک روزنامه چاپ کالیفرنیا اذعان داشت که ایده ی سخنرانی “بسیار غیر معمول” وی در همایش جمهوری خواهان ، ساعتها قبل از برگزاری آن همایش به ذهنش رسید و تصمیم برای بازی گرفتن از یک صندلی خالی در نقش باراک اوباما را در دقیقه ی نود گرفت.

به گزارش کافه سینما به نقل از رویترز، هنرپیشه ی “هری کثیف” در مصاحبه با روزنامه ی “کارمل پاین کُن” که در روز جمعه منتشر شد ، خاطر نشان کرد که تجربه  اندکی از سخنرانی در حضور جمع داشته ، اما احساس می کند که گفتگوی بداهه اش با اوباما وی را به اهدافش رسانده است. این نخستین اظهارنظر مطبوعاتی ایستوود درباره ی سخنرانی از پیش نوشته نشده اش در پنجشنبه هفته گذشته بود.
اظهارات ایستوود بینندگان را گیج کرد و تبدیل به هجمه ای از جوک ها [علیه او] شد.
این بازیگر و کارگردان برنده ی اسکار در قسمتی از مصاحبه اش با این روزنامه گفت: “ممکن است که بسیاری از چپ گرا ها را عصبانی کرده باشم ، اما مخاطب من [در آن سخنرانی] مردم میانه رو بود”. روزنامه ی “کارمل پاین کُن” در همان شهری منتشر می شود که ایستوود در دهه ی هشتاد میلادی شهردار آن بوده است.
” خیلی ها در این فکر بودند که آنها [طرفداران حزب جمهوری خواه] این بازیگر دیوانه ی هشتاد و دو ساله را ملبس به کت و شلوار آورده اند به روی صحنه تا سخنرانی کند”. ایستوود ادامه داد: ” من قبلا یک شهردار بودم و آنها احتمالا فکر می کردند که من بلدم چگونه باید سخنرانی کنم ، اما حتی زمانی که شهردار هم بودم ، هرگز سخنرانی در کار نبود. بیشتر “گفتمان” بود تا سخنرانی”.
ایستوود که به خاطر عقاید به شدت محافظه کارانه اش شهرت دارد ، گفته است مردمی که از اظهارات او شوکه شده اند ” آشکارا چپ گرا هستند”.

گفتگوی ایستوود با یک صندلی خالی ، سخنرانی متعاقب و کلیدی میت رامنی ، مدعی ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه ، را به شدت تحت الشعاع خود قرار داد و منجر به شکل گیری اکانت هجو آمیز” @invisibleObama “( به اوبامای نامرئی) در سایت توئینر شد.
اکانت تمسخر آمیز “@invisibleObama” ، تا انتهای سخنرانی رامنی بیش از بیست و پنج هزار دنباله رو پیدا کرد و تعداد آنها در بعدازظهر جمعه گذشته به پنجاه و پنج هزار نفر رسید.
#eastwooding [هشتاگ:#؛ سمبلی ست که برای برجسته کردن کلمات کلیدی و موضوعات مهم در یک توئیت به کار می رود] ، که بیشتر همراه با عکس هایی از صندلی های خالی بود ، یکی از موضوعات جریان ساز سایت توئیتر در روز جمعه بود.
ایستوود در این مصاحبه گفت که ایده ی [استفاده از] صندلی ، حین انتظار در پشت صحنه ی محل برگزاری همایش در تامپای فلوریدا به ذهنش رسید.
” چهارپایه ای آنجا قرار داشت و یک نفر همه اش به من تعارف می کرد که روی آن بنشینم”. کلینت ایستوود ادامه داد : ” زمانی که چهارپایه را در آنجا دیدم ، ایده اش به ذهنم رسید : چهارپایه را به روی صحنه خواهم برد و با آقای اوباما صحبت خواهم کرد و از ایشان خواهم پرسید که چرا به تمام وعده هایی که به همه ی امریکایی ها داده اند ، عمل نکرده اند”.

ایستوود به روزنامه گفت که دست اندر کاران کمپین رامنی از او درباره ی جزئیات مسائلی که در نظر داشت در این همایش مطرحشان کند ، سوال کرده بودند. “آنها بیشتر مردم را سبک سنگین می کنند ، اما من به آنها گفتم: شما نمی توانید با من هم همان کار را بکنید ، برای اینکه نمی دانم که چه خواهم گفت”.
ایستوود در طول مصاحبه گفت که بعد از صحه گذاشتن اش بر میت رامنی در ماه اوگوست، از سوی این کاندیدا برای صحبت در همایش جمهوری خواهان دعوت شده بود. انتظار می رفت که سخنرانی او پنج دقیقه بیشتر طول نکشد ، حال آنکه ایستوود حدود دوازده دقیقه صحبت کرد.
قرار بر این بود که هنرپیشه ی “خوب بد زشت” و “آواره ی دشتهای مرتفع” سخنران غافلگیر کننده ی این همایش باشد ، اما با نزدیک شدن زمان برگزاری این همایش ملی ، نام او به سرعت از طریق اینترنت به بیرون درز کرد.
” قرار بود که سخنرانی من مغایر با تمام سخنرانی های از پیش نوشته شده باشد ؛ چون من نماینده ی انسان‌های این جامعه هستم. درست است که یک فیلمساز هستم ، اما همان احساساتی را داشتم که متوسط افراد حاضر در آن[همایش] داشتند”.
ایستوود گفت که رامنی در پشت صحنه از او تشکر کرد و اینکه او روز بعد با هواپیما به خانه اش بازگشت ، غافل از سرخط خبرهای روز و جنجال آفرینی که سخنرانی او به آن دامن زده بود

 با سپاس از تارنمای کافه سینما

ذره بین : این جینگولک بازی ها(!) چی هست که در میارید آخه!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها