صفحه اصلی > پنج برتر : 5 ادعای عجیب سازندگان برنامه اکسیر

5 ادعای عجیب سازندگان برنامه اکسیر

Farzad Hasani Ja344m

در روزهای اخیر انتقادات زیادی به نحوه اجرای برنامه « اکسیر » توسط فرزاد حسنی و توهین او به مهمان برنامه در فضای مجازی مطرح شده است. اما پس از این انتقادات، سازندگان این برنامه در اقدامی عجیب نسبت به انتشار ویدئویی از پشت صحنه این برنامه اقدام کردند و اعلام نمودند که همه اینها یک نمایش بوده و مخاطب در تصمیم گیری عجله کرده است! به همن جهت اینبار در پنج برتر به سراغ بررسی « 5 ادعای عجیب سازندگان برنامه اکسیر »رفته ایم.

5- جمشید یک بازیگر بوده است : سازندگان « اکسیر » اعلام کرده اند که جمشید یک بازیگر بوده و برای حضور در 4 قسمت قرارداد امضا کرده بوده! اما مشخص نیست که ایشان به چه طریق و براساس چه اصولی برگزیده شده اند تا در 4 قسمت همراه برنامه باشند. عکس العمل های مهمان برنامه اکسیر که کاملا ناخودآگاه بوده و در تصویر به راحتی قابل مشاهده است این مسئله را تقویت می کند که ایشان تنها یک مهمان بوده اند که در موقعیت قرار گرفته است. مهمان برنامه که جمشید نام دارد، نه قدرت بیان دارد و نه قدرت اجرا و نه کوچکترین ویژگی که منجر به قرارداد بستن سازندگان یک برنامه تلویزیوزنی به جهت حضور او در برنامه شود؛ او حتی دیالوگ یا بده بستانی با فرزاد حسنی ندارد تا به عنوان بازیگر در چهار قسمت قرارداد بسته باشد. برای درک این موضوع بهتر هست به لحظه ای که فرزاد حسنی در جریان برنامه از او می پرسد : « اسم دخترت چیه » و نگاه برافروخته جمشید که غافلگیر شده را مورد ارزیابی قرار دهید تا متوجه شوید که جمشید یک بازیگر نیست.

ha333nija2323

4- سازندگان اعلام کرده اند که این یک نمایش واقع گرایانه بوده است : این ادعا وضعیت را مبهم تر از پیش می کند چراکه از طرفی سازندگان اعلام کرده اند که جمشید برای 4 قسمت با « اکسیر » قرارداد بسته و از طرف دیگر با افشای این مسئله که برنامه نمایشی است، علنا حضور جمشید در مقابل فرزاد حسنی در برنامه کاملا جذابیتش را از دست می دهد و زائد به نظر می رسد. چطور امکان دارد در یک مسابقه تلویزیونی با حضور تماشاگران در چهار هفته متوالی از یک شخصیت نابازیگر به اسم جمشید استفاده شود که هر لحظه در حال معذب شدن در مقابل دوربین است و قرار نیست هیچ کار خاصی انجام دهد!؟

0113333112333

3- ضبط کردن پشت صحنه از صحبت های جمشید و فرزاد حسنی : یکی از اقدامات عجیب و غریبی که در توجیه اتفاقات روی داده توسط سازندگان، انتشار فیلمی از پشت صحنه تمرین فرزاد حسنی با جمشید بوده است که قرار بوده بر ساختگی بودن این آیتم صحه بگذارد. اما نکته جالب درباره ویدئو این هست که فرزاد حسنی تمام انتقادات فضای مجازی را وارد تمرین کرده و به آن پاسخ می دهد! به عنوان مثال وی از جمشید می پرسد که متولد چه سالی است که جمشید می گوید سال 1352. این پرسش و پاسخ در واقع پاسخی است به صحبت کاربران فضای مجازی درباره نگه نداشتن احترام سن و سال جمشید توسط فرزاد حسنی که سازندگان به انتشار این ویدئو به آن پاسخ داده اند!

a234 123123

2- انتقاد به مردمی که به برنامه اعتراض کردند : این مورد مشخصا در هیچ کجای دنیا رخ نداده و احتمالا نخواهد داد که سازندگان یک برنامه ایرادات محاسباتی شان را بر گردن صبر مخاطبانشان بیندازند که صبوری به خرج نداده و آنها را بابت برنامه شان محکوم کرده اند! آخرین مورد هم فرزاد حسنی بوده که با حضور در برنامه « مردم چی میگن » اعلام کرد از کسانی که در این مورد جوسازی کرده اند نمی گذرد و سر پل صراط با آنها طرف حساب خواهد بود! به نظر می رسد که سازندگان بطور کامل از یاد برده اند که برنامه شان چه در حالت واقع گرایانه و چه در حالت آیتم نمایشی، یک توهین مستقیم به مهمان برنامه بوده و هیچگونه جنبه طنزی هم در آن وجود نداشته که مخاطب با دیدن آن لذت ببرد!

a232323w javsaz ir21313

1- آیا ایده و تفکری پشت این اتفاقات بوده است؟! : با تمام این توجیهات و ادعای سازندگان مبنی بر نمایشی بودن برنامه مذکور ، این سوال پیش می آید که، ساخته شدن چنین برنامه ای قرار بوده چه چیز بر داشته های مخاطب بیفزاید؟ آیا قرار بر این بوده که صدا و سیما از طریق این برنامه نکته آموزشی به مخاطب انتقال دهد؟ آیا با توهین به مهمان برنامه و سوء استفاده از سادگی او توسط مجری برنامه که در تک تک دقایق لحظات این برنامه احساس بدی به مخاطبش منتقل کرده، سازندگان « اکسیر » می خواسته اند جذابیتی در برنامه بوجود آورند؟

پاسخ همه این موارد خیر است. سازندگان این برنامه مشخصا از کرده خود پشیمان بوده اند اما به جای عذرخواهی مستقیم از مخاطبینشان، تصمیم گرفته اند تمام ابزارهایی که در اختیارشان قرار داشته را بکار بگیرند تا اقدامشان را توجیه کرده و مخاطب را به جهت کم حوصلگی تحت انتقاد قرار دهند! در روزگاری که سازندگان آثار داخلی کلمه ای به نام « عذرخواهی » را واژه ای منسوح شده می پندارند، اقدامات سازندگان برنامه « اکسیر » می تواند یک نمونه تمام و کمال برای چنین وضعیتی باشد.

 

 

 میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها