صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : واکنش جی کی رولینگ به خبر بایکوت شدن سریال «Harry Potter»

واکنش جی کی رولینگ به خبر بایکوت شدن سریال «Harry Potter»

جی کی رولینگ هری پاتر

جی‌کی رولینگ» به برنامه‌ریزی برای تحریم سریال تلویزیونی «هری پاتر» (Harry Potter) واکنش نشان داد. این نویسنده یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی اقتباس تلویزیونی از کتاب‌های «هری پاتر» خواهد بود. پلتفرم مکس هفته پیش تأیید کرد که اولین سریال «هری پاتر» را بر اساس کتاب‌های رولینگ می‌سازد.

هرچند بسیاری از هواداران «هری پاتر» هیجان‌زده شده‌اند اما مخالفین رولینگ و عقاید «ضدتراجنستی» او آماده می‌شوند این سریال را تحریم کنند. اقدامات مشابهی پیش از انتشار بازی ویدیویی «میراث هاگوارتز» (Hogwarts Legacy) صورت گرفت اما فروش بازی فراتر از انتظار بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، رولینگ به این برنامه‌ریزی‌ها واکنش نشان داده و در توییتر می‌نویسد: «خبری وحشتناک که وظیفه خود می‌دانم به اشتراک بگذارم. کنش‌گران در بخش منشن‌ها سعی می‌کنند تحریم دیگری برای آثار من سازماندهی کنند، این بار برای سریال «هری پاتر». با توجه به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، از روی احتیاط میزان زیادی شامپاین آماده کرده‌ام.»

«کیسی بلویز» مدیر محتوای اچ‌بی‌او و مکس چهارشنبه پیش به این پرسش پاسخ داده بود که آیا موضع‌گیری علیه رولینگ تأثیری روی بازیگران سریال خواهد داشت یا نه: «نه، فکر نمی‌کنم محل بحث باشد. این بحث‌ها بسیار آنلاین، بسیار ظریف و پیچیده‌اند و ما وارد آن نمی‌شویم. اولویت ما طبیعتاً آن چیزی است که به تصویر کشیده می‌شود، داستان «هری پاتر» فوق‌العاده مثبت و تصدیق‌آمیز است و در مورد عشق و خود-پذیری.»

رولینگ پیش‌تر در یک پادکست اعتراف کرده بود که نگران «نابودی میراث» خود نیست اما هیچ‌وقت قصد نداشته کسی را ناراحت کند: « «برای شخص من خوشایند نبوده و در مواقعی برای امنیت خودم و به‌شدت برای امنیت خانواده‌ام نگران شده‌ام. زمان مشخص خواهد کرد که آیا اشتباه کرده‌ام یا نه. فقط می‌توانم بگویم که عمیقاً، سخت و طولانی در موردش فکر کرده‌ام و به مخالفین قول می‌دهم که گوش داده‌ام.»

او اضافه کرده بود: «پای تمامی حرف‌هایی که نوشتم هستم، اما سؤال این است که حقیقت چیست؟ و علیه افرادی این بحث را مطرح می‌کنم که به معنای واقعی کلمه می‌گویند جنسیت یک [مفهوم] ساختگی است.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
1 سال قبل

در کنار نارنیا . ارباب حلقه ها . نیروی اهریمنی اش و تلماسه و…از شاهکارای تکرار نشدنیه تاریخه
و فقطدر کنار ارباب حلقه هاست که به گونه ای جریانساز که در ادبیات فرهنگ عامه نفوذ کرده
شاهکاری از معما.ماجراجویی. انسانیت و تخیل. و اطلاعات و دانش زیاد درباره تاریخ جادوگری و اساطیر در جهان

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

انقدر تحریم کنن تا جونشون در بیاد.😂 این احمقا فکر کردن می‌تونند رولینگ رو کنسل کنند؟

Marvel Man
1 سال قبل
پاسخ به  فاطمه

بقول دیو شپل team terf !