صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اکران انیمیشن «Spider-Man: Across the Spider-Verse» در عربستان ممنوع شد

اکران انیمیشن «Spider-Man: Across the Spider-Verse» در عربستان ممنوع شد

Spider-Man: Across the Spider-Verse

اکران فیلم انیمیشن «مرد-عنکبوتی: سراسر دنیای عنکبوتی» (Spider-Man: Across the Spider-Verse) استودییو سونی در امارات متحده عربی، عربستان سعودی و چند کشور دیگر خاور میانه ممنوع شده است.

این فیلم قرار بود ۲۲ ژوئن در این بازارها اکران شود اما بنا بر گزارش «اسکوایر» موفق به دریافت مجوز نشده است. در حال حاضر علت لغو اکران این انیمیشن فاش نشده اما هواداران گمانه‌زنی می‌کنند که وجود پرچم افراد تراجنسیتی در اتاق شخصیت «گوئن استیسی» باعث این ممنوعیت شده باشد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، شخصیت «گوئن استیسی» در این فیلم با پدرش در مورد هویت جنسی خود حرف می‌زند. در یکی از صحنه‌های فیلم پرچمی تراجنسیتی قابل رؤیت است که روی آن نوشته شده: «از کودکان تراجنسیتی محافظت کنید.»

بحث هویت جنسی شخصیت گوئن در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد. یکی از بینندگان فیلم می‌نویسد: «واقعاً تصور کردم که موضوع «گوئن ترنس است» در «سراسر دنیای عنکبوتی» فقط به توییتر مربوط است، اما نه او در فیلم آن را پرخاشگرانه جار می‌زند.»

«سراسر دنیای عنکبوتی» که در سایر نقاط دنیا پرفروش شده، دنباله‌ای برای «درون دنیای عنکبوتی» (Into the Spider-Verse) است و سال ۲۰۲۴ با «فراتر از دنیای عنکبوتی» (Beyond the Spider-Verse) ماجراجویی‌های «مایلز مورالس» را ادامه می‌دهد.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
28 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی ربط
بی ربط
10 ماه قبل

ای دور زمونه همه ی فیلم ها الوده شدن کاری به اینا ندارم تو ایران همجنس گرا ها اعدام میشن🫠

Mov
Mov
10 ماه قبل

واسه همینه که انیمیشن نباید با سیاست و این موضوعات قاطی بشه، از نظر من مشکل از سازندست

یسنا
یسنا
10 ماه قبل

اسلام دین ظلم نیست اسلام دینی نیست که توش به توهین و ظلم کردن به دیگران اجازه داده باشن. کودک همسری کودک فروشی ظلم در حق زن فقط به خاطر اینکه طرف شوهرشه و خیلی چیزای دیگه..
دین رو عده ای به خاطر منفعت خودشون تحریف کردن. درسته که دین با همجنس گرایی مخالفت کرده و گناه شمردتش ولی هیچ چا حتی تو قرآن هم نگفته برید به کسی که همجنس بازه توهین کنید با چوب بزنید تو سرش چون تو روز قیامت همون ادم حق الناسش به گردنته و میتونی به خاطرش گرفتار عذاب بشی.
ان شاءالله که منجی بشریت امام عصر (عج) زودتر ظهور کنن و چهره واقعی اسلام رو به ماها نشون بدن.

Makarof
Makarof
10 ماه قبل

کامنتارو که خوندم سوالی برام پیش اومد و اون اینه که اگر پدر بزرگ شما همجنسگرا بود آیا شما اصولا وجود داشتید D؛

ارتین
ارتین
10 ماه قبل

من عاشق این فیلم بودم اما خراب شد

ویرگول
ویرگول
10 ماه قبل

خوب اون صحنه رو حذف کنن
مثل ایرانیا سانسور بلد نیستن😐

نیما
نیما
10 ماه قبل
پاسخ به  ویرگول

اونا حق الناس سرشون میشه دسکاری اثر بدون اجازه صاحبش اصولا خیانت در امانته و حق الناس

احسان
احسان
10 ماه قبل
پاسخ به  ویرگول

تو عربستان حق کپی رایت رعایت میشه مثل جمهوری اسلامی نیست که فیلمهارو میدزده سانسور و پخش میکنه،

آریا
آریا
10 ماه قبل
پاسخ به  احسان

تهمت نزن اونا دزد نیستن برو دلیلشو سرچ کن چرا حرام نیست خب خودت هم از فیلمای جمهوری اسلامی استفاده می کنی

00.00
00.00
10 ماه قبل
پاسخ به  ویرگول

تازه این دو کاربر اینو نگفتند که در اثر سانسور و چیز های سمی که از داستان می سازند توجهی نشده منظورم در قبال ترجمه اون داستان کلمات اصلی رو حذف یا موسیقی ایرانی می گذارند که خودش به نوبه خودش نابودی اثر هستش.

علی
علی
10 ماه قبل

خب این جمله ” از کودکان تراجنسیتی محافظت کنید” دقیقا مشکلش چیه؟ این که حرف بدی نیست ،اگه تو انیمیشن رابطه جنسی رو نشون میدادن بازم قابل قبول بود ممنوع بشه ولی همچین جمله ای هیچ مشکلی نداره خیلی هم درست و بجا بود مگه کودکان تراجنسیتی خودشون انتخاب کردن که تراجنسیتی باشن اونا هم آفریده های خدا هستن و حق زندگی دارن

رضا
رضا
10 ماه قبل
پاسخ به  علی

بحث سر اینه که ما معتقدیم تراجنسی ها مشکل روانی دارن نه مشکل جسمی در نتیجه به جا اینکه بدنشون رو با عمل جراحی به آنچه در ذهنشون هست شبیه کنن باید روانشون رو به اون چه واقعا بدنشون هست شبیه کنن

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

کارشون دوست داشتم یک جایی باید جلوی این لگبت و فمنیست ها و ترنس ها رو گرفت.

ahmad a.
10 ماه قبل

این کشورهای اسلامی یعنی انقدر مفهوم خانواده در اونها درست پیاده شده که یک پرچم رنگین کمانی تا این حد اونها رو به وحشت میندازه؟ انگار نه انگار که همشون به خصوص ایران بالاترین آمار طلاق جهانی رو دارن. کودک همسری، چند همسری، همسر کشی، شکنجه همسر، بریدن سر و مثله کردن بدن و همچنین برده داری، کنیزداری، ختنه کردن دختر و استفاده از زن به عنوان ماشین جوجه کشی و تولید مثل از ویژگی بلامنازع این کشورهاست؛ اونوقت میترسن یه پرچم بیاد همه این سنتهای کثیفشون رو برملا کنه؟

rrr
rrr
10 ماه قبل
پاسخ به  ahmad a.

یکم تو همین گوگل سرچ کن ببین کجا اینا که گفتی بیشتره.

احمد
احمد
10 ماه قبل
پاسخ به  rrr

چهار پنج تای اولی که مختص ایرانه. در دو سه سال اخیر زیاد قتل و جنایت سر ناموس و اینا دیدیم. برده داری و کنیزداری هم که مختص شیخ نشینان خلیج فارسه. جوجه کشی و تولید مثل هم که ویژگی های عراقی ها و ایناست. همشون پس شدن اسلامی

رامین
رامین
10 ماه قبل
پاسخ به  rrr

به نظر شما دوست عزیز در کشوری که
در افسردگی و خشونت از ده کشور اول جهانه و در افسردگی از سه تای اول
در کشوری که نماد تولیدش پرایده که تازه مونتاژ نه کار داخل(واسه این نیاز به مدرک نداری)
عجیبه چیزایی که جناب احمد گفت؟
تولید نشانه سیستم آموزشی درست . دانشگاه های قوی در سطح جهانی .
میزان تورم کم و قدرت خرید بالا.وجود اتحادیه مستقل که نام اسلامی و…پشتش نباشه. بالا بودن دستمزد کارگر و معلم.
که اینا نشون می دن یه کشور میزان تفکرش چه اندازست و آیاد. نیازهای اولیه هرم مازلو مونده یا نه
و اینکه دوست گرامی همین چند روز پیش سه دختر که درکودکی ازدواج کردند کشته شدند شما کودک همسری رو چند بار در کشورهای پیشرفته دیدی؟
ضمنا غرب که بهشت نیست سرمایه دارا دنبال فسادهای خودشونن اما بخاطر دموکراسی افشا و آمار شفاف تا حدی جلوشونو میگیره شمادرباب تجاوز و فساد جنسی و قاچاق دختر و تجاوز به کودکان کار چقدر آمار شفاف دیدی؟
هرچه هست مدیون فعالین اجتماعی باشرف و فیلمسازان مستقله که در تهدید به سر می برن

Hamed
Hamed
10 ماه قبل
پاسخ به  ahmad a.

میفهمی چی داری میگی
فرهنگ ما کثیفه اونوقت هم جنس بازی با حیوون خوابیدن و … کثیف نیست؟!!!

احمد
احمد
10 ماه قبل
پاسخ به  Hamed

همجنس باز، شخصیه که با چنین رفتار جنسی به دنیا اومده و نباید اون رو فرهنگ کثیف بدونیم. اینکه درک احساسات این آدم ها برای ما غیرهمجنسگراها سخته، این مشکل ماست نه اون بیچاره ها. اگر کلیپ اون دو تا خر نری که با هم مشغول هستن رو دیده باشی، میفهمی که چنین موضوعی فقط مختص انسانها نیست و در همه حیوانات هم وجود داره. یک سری مطالب در اینترنت در مورد این موضوع وجود داره. بعضی آدم های کوته فکر که الا ماشاالله در جوامع اسلامی فراوون هستن و اگه خدا به اینا نفت نمیداد تا بفروشن و پولش و بخورن، همشون از گشنگی میمردن، میان میگن به خاطر بی بند و باری و فساد و فلان، آدم ها همجنس باز میشن. اون بچه سه چهار ساله که در مهد کودک یا مدرسه ازش تست میگیرن و میفهمن که همجنس بازه، این بشر در این سن کِی رفته دنبال بی بند و باری که همجنس باز شده؟ آیا غیر از اینه که در ذات طرف این قضیه نهادینه شده و فرد همونطور که انتخابی روی چهره، اندام و بیماری های مادرزادی ژنتیکی مثل هموفیلی و تالاسمی نداره و گاها به شکل بدی متاسفانه به دنیا میاد، در این موضوع هم حق انتخابی نداره و نباید اون کثیف نامید؟ یه مقدار بیاید از این دیدگاه های فاشیستی هیتلری فاصله بگیریم. اون مردک ….، با کمک آدمهایی دارای تفکرات امثال شما، اومد و تمام آدمهای معلول و همجنس باز و فلان و کشت تا یک نژاد از آدمهای تمیز و یک دست بسازه. یک نفر شبیه به تفکرات امثال شماها بود که هر چیزی رو که درک نمیکرد، اون رو کثیف میدونست و چون در مقام قدرت بود، دستور به چنین جنایتهایی داد تا مقام خانواده رو نجات بده؛ ولی آه اون آدمها بینوا دامن اون مردک و ملت آلمان رو گرفت و تا چهل سال بعد که دیوار برلین رو خراب کردن، کشورشون شبیه یک کاروانسرای بی در و پیکر دو بخشی بود که هر کی سرش و مینداخت میومد تو. بعد چهل سال اما گناهان ملت آلمان پاک شد و اونها با دور شدن از فاشیسم، به آدمهای بهتری تبدیل شدن و آلمان فعلی رو ساختن که خیلی بهتر از آلمان اون مردتیکه فاشیست عوضی هستش. من چون یک لیبرال هستم و به یک انسان فقط به چشم یک انسان نگاه میکنم و کاری به علایق شخصیش و دینش و فلان و بهمانش اصلا ندارم، برای درک آدمهای همجنس باز یک فرمول ساده برای خودم تعریف کردم. یک مرد همجنس باز رو اینطور در نظر میگیرم که در درون این انسان یک زن هستش که طبع عاشق یک مرد میاًشه. درسته ظاهر طرف مردونه است اما درونش یک زن زندگی میکنه که قطعا عاشق یک مرد میتونه بشه. یک زن همجنس باز رو هم اینطور در نظر میگیرم که در درون این آدم، یک مرد هستش که عاشق یک زن میتونه بشه. ما چون ظاهر امر و میبینیم، از اونچه که درون این آدمهاست آگاهی پیدا نمیکنیم. اگر زن و مرد درون این آدمها رو هم ببینیم، خیلی راحت دلیل رفتارشون رو درک میکنیم.
همجنس بازها دوست عزیز، نمیان مسائل شخصی خودشون رو به دیگران تعمیم بدن و مثلا بچه شون رو به خاطر پول بفروشن. دنیای اونا محدود به خودشونه و به کسی آسیبی نمیرسونن؛ اما شوهر دادن یک دختر در سن کودکی، اون هم طفلی که هنوز نمیتونه تصمیم بگیره و ما بیایم اون رو به یک مردک گردن کلفت شوهرش بدیم یا در واقع بفروشیمش، این غیرانسانی ترین و کثیف ترین کاریه که یک بشر میتونه سر بچه خودش اونم فقط به خاطر پول بیاره. کامنت منم در مورد همین رفتارهای غیرانسانی با زنان و دختران هستش که به اسم خانواده، سر اونها هر بلایی میارن و بعد هم نگران خانواده میشن. مثل فیلم کفرناحوم، بچه شون رو میفروشن و بعد گردن راست میکنن که دخترمون رفته سر خونه و زندگیش و خاااانوااااده تشکیل داده. اما شب اول، اون بچه به دست اون آدم خرگردن میمیره و جالب اینجاست تنها کسی که از این قضیه ضربه میخوره، برادر کوچیک همون دختر هستش که چون بچه است و پاکه، این جنایت رو درک میکنه. خیلی راحت در این جوامع اسلامی میان و یک طفل معصوم رو در بچگی شوهر میدن؛ ختنه دردناک میکنن و زن چندم یک آدم شکم گنده پولدار میکنن و با چنین جنایتهایی خانواده هاشون رو تشکیل میدن و بعد هم نگران از بین رفتنش میشن.
من خوندم و شنیدم که یک شخص بنا بر یک سری خاصیت روحی روانی، میتونه عاشق حیوانات و یا حتی اجسام بشه. داستان عروسک پشت پرده صادق هدایت در مورد عاشقی یک پسر با یک مجسمه است و این چیزها رو علم در مورد انسانها ثابت کرده که آدمها خیلی راحت و بنا بر دلایلی، میتونن به چیزها و یا حیوانات دیگه عشق پیدا کنن؛ بنابراین تا وقتی که مدل های مختلف آدمها رو نشناسیم، قطعا و به مرور زمان به یک فاشیست تبدیل میشیم و یک حیوون مثل هیتلر میشیم. ( البته از حیوانات معذرت میخوام که این بشر رو به اسم اونها صدا میکنم.)

یوسف
یوسف
10 ماه قبل
پاسخ به  ahmad a.

جدول زیر نشان دهنده وضعیت طلاق در ده کشوری است که دارای بالاترین درصد طلاق نسبت به ازدواجند؛

ردیف کشور ازدواج طلاق درصد طلاق به ازدواج
1 بلژیک 4.2 3 71
2 پرتغال 3.7 2.5 68
3 جمهوری چک 4.4 2.9 66
4 اسپانیا 3.6 2.2 61
5 استونی 3.8 2.2 58
6 کوبا 5.2 2.9 56
7 فرانسه 3.8 2.1 55
8 آمریکا 6.8 3.6 53
9 لیتوانی 4.2 2.2 52
10 روسیه 9.2 4.8 51

محمد
محمد
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

آمارت رو از صدا و سیما آوردی دروغگو؟ 😂باشه باور کردیم

احمد
احمد
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

بله. تا طلاق رو تحت چه شرایطی در نظر بگیریم. در این کشورها که اینجا نوشتی، طرف وقتی میبینه واقعا نمیتونه با شریک زندگیش بسازه، زود طلاق میگیره و میره دنبال زندگیش و نمیشینه بسوزه و بسازه. اما در جوامع اسلامی چون طلاق یک تابو هستش، خود اون دختر میسوزه و میسازه و خانوادشم تازه یه دونه میزنه تو سرش میگه برو سر خونه و زندگیت و خانواده رو حفظ کن تا فردا جلوی غربی ها پز بدیم که بنیان خانواده داریم. بنیانی که درش هر ظلم و جوری وجود داره. در این جوامع اسلامی خانواده ها به ضرب و زور بعضا تشکیل میشن و گاهی خود اون دختربچه هیچ اختیاری از خودش نداره. طلاق هم که یک تابو هستش؛ بنابراین شاید آمار طلاقشون بعد از این کشورها باشه اما کیفیت خانواده هاشون خیلی جاها مفت نمی ارزه و هر دو طرف زورکی دارن ادامه میدن.

رامین
رامین
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

عزیز لیتوانی.استونی.کوبا.پرتغال.جمهوری چ
از کشورهای صنعتی نیستند
و مقایسشون بااقتصاد نفتی و کشوری که بیست و یک درصد منابع گازی جهان در اونه و صنعت توریسمش می تونه همپای نفت باشه
و انرژی بادی و خورشیدی بکری داره که هدر می ره و سرمایه انسانی قابل توجهی داره اشتباهه
اما بقیه کشورا آمریکا و روسیه که جمعیت چندصد میلیونی دارند نه نود میلیونی
آمریکاو فرانسه پر ازمهاجره که بخشی از طلاق ها به این ها تخصص داره فرآیند طلاق در اونجا راحت تره و پشتیبانی از زن برای گرفتن حقوق و کار و امنیت بعد از طلاق بیشتره نه اینکه مث اینجا پر از زن سرپرست خانوار باشه که بهزیستی پولی میده که توهین آمیزه که بیمه تامین اجتماعی وتکمیلی همه چیز رو به طور خوب پوشش نمی ده و حقوق بازنشستگی پر مقابل تورم نوعی دهن کجی به مردمه
همینا باعث می شن زن زندگی رو تحمل کنه
ضمنا حدود ده سال پیش
آماری اومد که پانزده میلیون پرونده دردادگستری ثبت شده
کارشناسان گفتند یعنی چهل میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر دادگاهند.
و گفتند که بخشی از مردم هم بخاطر بوروکراسی فاسد دادگستری توان یا انگیزه ثبت شکایت ندارند در این بین بخش قابل توجهی به طلاق اختصاص داشت
توجه کن حرف من اشاره به چند سال پیش داره

رامین
رامین
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

سخن دیگر دوست عزیزم
امار شفاف دادن نشانه ترس سرمایه داران خونخوار غربی از نهادهای مستقل
و کند بودن روند فساده
یعنی نهاد مستقل به مانند خود سرمایه دارا لابی می کنه و مثلا به کمپانی های بزرگ این اطمینان رو می ده که آمار درست می تونه حزب یا فلان کمپانی پشتیبانش رو از اعتبار کم کنه یا ساقط کنه
اما درایران چون حزب مستقل نداریم تمامی این شرکت ها زیر نظر حکومتند و نهاد مستقل قربانی محض و همینطور مردم.
مثالش در هنر هفتمه
که پماوا . فیلیمو و فیلمنت اصلا خصوصی نیستند چون مورد حمایت و مورد پذیرش فکری حکومتند. و اوج مخالفتشون دوتا دیالوگ جنسیه یا غرهای اجتماعی تند و خنثی .
این رو در نظر داشته باش طلاق ضربات روحی وحشتناکی به انسان می زنه
و نشانه بارزش ناکارآمدی در فرهنگ و اقتصاد و علوم انسانی و…
پس فساددر اونجا کلا قضیش متفاوته بااینجا حداقلش اینه تولید اونجا سرتاپای ما ووسایل ما رو گرفته
ولی ما در خمودگی . افسردگی فرو رفتیم
وگرنه کسی منکر قدرت سرمایه های انسانی نیست شاید که نه حتما در وضعیت ازادت. درسیستمی بهتر خود خارجی ها برای خواندن نقد به ما رجوع کنن ژانرها در کشورما ارتقا داده بشن
بهترین منتقد فساددر کشورما و غرب خود ماباشیم نه غربی ها.
و ماشین ما و گوشی ما و جشنواره سینمایی ما پایاپای ونیز و کن سروصدا کنه
می دونم خیاله آرزوست اما بدون که خیلی چیزا از ریشه تغییر کنه شدنیه شاید برای نسل های بعد از ما ظاید

یوسف
یوسف
10 ماه قبل
پاسخ به  ahmad a.

نباید بدون تحقیق حرف الکی بزنی

Kingleo
Kingleo
10 ماه قبل
پاسخ به  یوسف

حرف حق جواب نداره!

سیا
سیا
10 ماه قبل
پاسخ به  ahmad a.

شما اول باید فلسفه گناه رو بدونی که گناه کمش هم زیاده لذا از گناه بزرگ یا کوچکش هم حتی باید وحشت کرد، طلاق زیاد هم به این دلیله که پیرو سنت اسلامی نیستن و ازدواج ها با گناه شروع میشه، کودک همسری اسلامی نیست، چند همسری مشکلی نداره، همسر کشی هم حرامه، تنبیه زن هم در صورت کبودی حرامه، مثله کردن و سر بریدن حرامه، کنیز داری دیگه نیست و این هم سیاست اسلام بوده که به تدریج برده داری با آزادی برده ها الا برده های جنگ از بین بره پس این رو بدون سنت اسلامی هرگز کثیف نیست و اهانت ممنوعچ

یکی
یکی
6 ماه قبل
پاسخ به  سیا

گفتی حرامه خب چرا حکم اعدام نداره ، اون زنه هم وسیله نیست پس باید خونش پس داده بشه