صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حمایت 50 بازیگر فرانسوی از ژرار دوپاردیو در مقابل اتهامات آزار جنسی

حمایت 50 بازیگر فرانسوی از ژرار دوپاردیو در مقابل اتهامات آزار جنسی

ژرار دوپاردیو

پنجاه شخصیت سینمایی فرانسه در حمایت از «ژرار دوپاردیو» بازیگر متهم به چندین مورد آزار جنسی و تجاوز نامه سرگشاده‌ای منتشر کردند. «کارلا برونی» مدل و خواننده و همسر سابق «نیکولا سارکوزی»، «شارلوت رمپلینگ»، «کارول بوکه» و «ناتالی بای» از جمله امضاءکنندگان این نامه‌اند. پنج روز پیش «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی از این بازیگر حمایت کرده بود.

در بخشی از این نامه که روز کریسمس در «فیگارو» منتشر شده آمده است: «نمی‌خواهیم وارد این بحث شویم و قضاوت را به قاضی واگذار می‌کنیم. «ژرار دوپاردیو» شاید یکی از بهترین بازیگران باشد. یکی از آخرین نمادهای مقدس سینما. نمی‌توانیم در برابر حملاتی که به او می‌شود سکوت کنیم، موج نفرتی که به راحتی به سمت او روانه شده…»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «وقتی کسی این‌گونه به سراغ «ژرار دوپاردیو» می‌روند، هنر اوست که هدف تاخت‌وتاز قرار می‌گیرد. «ژرار دوپاردیو» به واسطه نبوغش در بازیگری در نفوذ هنر این کشور نقش داشته. او به تاریخ هنر، به عالی‌ترین شکل کمک کرده است. او بخشی از این تاریخ است و به غنی‌تر کردنش ادامه می‌دهد. فرانسه به این سبب به او مدیون است. سینما و تئاتر نمی‌تواند از شخصیت منحصر به فرد او چشم‌پوشی کند.»

دوپاردیو در مصاحبه با رادیوی آر‌تی‌ال به این نامه سرگشاده واکنش نشان داده و می‌گوید در نوشتنش دخالتی نداشته اما نویسنده آن دوست فرزندش «ژولی دوپاردیو» است: «نامه را به من داده بودند… به نظرم بسیار زیبا بود بنابراین به نویسنده گفتم می‌تواند منتشرش کند.»

با پخش یک برنامه تلویزیونی از شبکه «فرانس ۲» در تاریخ ۷ دسامبر و بررسی اتهامات آزار جنسی بازیگر، حملات بیشتری علیه دوپاردیو شکل گرفت. او آوریل گذشته از سوی ۱۳ زن به آزار جنسی متهم شد در حالی که «شارلوت آرنو» در سال ۲۰۱۸ او را به تجاوز متهم کرده بود. در برنامه تلویزیونی فاش شد که «الن داراس» نیز در ماه سپتامبر دوپاردیو را در سال ۲۰۰۷ و در زمان فیلمبرداری کمدی «دیسکو» (Disco) به آزار جنسی متهم کرده است. شاکی سوم یک ژورنالیست اسپانیایی به نام «روث بازا» است که مدعی است دوپاردیو در سال ۱۹۹۵ و در یک مصاحبه به او آزار جنسی رسانده است. «امانوئل دبور» بازیگر فرانسوی که در سال ۲۰۱۹ «ژرار دوپاردیو» را به آزار جنسی متهم کرده بود چند هفته پیش با خودکشی در ۶۰ سالگی از دنیا رفت.

بازیگر «پاریس، دوستت دارم» (Paris, je t’aime) و «ژان دو فلورت» (Jean de Florette) اکتبر گذشته در واکنش به این اتهامات گفت: «هرگز نیتم آزار رساندن نبوده، و از شما تمنا می‌کنم به خاطر رفتاری شبیه به کودکی که می‌خواسته خوش بگذراند من را ببخشید.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
4 ماه قبل

سلام مووی مگ ….

FFFF
FFFF
4 ماه قبل
پاسخ به  مووی مگ

شما از خیلی جهات برتری دارید نسبت به سایت های همسایه‌تون ولی راه و رسم ژورنالیسم این نیست، شما درستش اینه که تا جایی که میشه بی طرف باشید ولی آشکارا سوگیری دارید.
من شده درباره سینما، بدون مطلب سیاسی و هیچ فحشی نظر دادم و منتشر نکردید، اونو کی مانع میشه؟! اگه ترولم، بی سوادم، منافقم، بچه سالم و… (همه چیزایی که تو این سایت بهم گفتن و منتشر کردید و کار خوبی هم کردید) بذارید کاربران قضاوت کنن. چرا میخواید جا پای حکومت استالین‌ بذارید؟!

نظرات ۴۸ ساعت دیر منتشر میشن؛ تقصیر کیه؟!
چرا کامنت های پست بازیگر جیغ رو بستید؟!
من حاضرم مثل توییتر یه وجه پرداخت کنم ولی اینطور سانسور نشم.
تمشک زرین بعدی قطعا اولیش باید به خودتون باشه