صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر درباره خون آشام ها

5 فیلم برتر درباره خون آشام ها

17 1 30 10133p231 30 10 03 393

 در سالهای اخیر آثار خون آشام محور فراوانی به سینماها آمده اند که بر خلاف دهه های قبل، بیشتر در ژانر اکشن در سینما قابل رویت هستند. اینبار در پنج برتر به سراغ « 5 فیلم برتر درباره خون آشام ها » رفته ایم و سعی کرده ایم آثاری را معرفی نمائیم که دنیای خون آشامان را خیلی آرام تر به تصویر کشیده اند و شکل و شمایلی شبیه به زامبی ها برای آنان متصور نشده اند.

 

5 – مصاحبه با خون آشام (Interview with the vampire ) : این فیلم که براساس یک رمان پرفروش ساخته شده بود را می توان یک اثر ” بادی مووییز ” از دغدغه های دو خون آشام دانست که در اواسط داستان با مفاهیم فلسفی دنیای خون آشامان و انسانها مواجه می شوند. دو ستاره فیلم برد پیت و تام کروز هستند که کماکان یکی از سلبریتی ترین خون آشامان تاریخ سینما محسوب می شوند.

lettherig444onein223 

4- فرد درست را به قلبت را بده (Let the Right One In ) : این فیلم سوئدی شاید خیلی در میان آثار پر سر و صدای هالیوود شناخته شده نباشد اما داستان کودکانی را روایت می کند که تصمیم می گیرند دوست باشند اما یکی شان خون آشام است! داستان جالب و بازیهای خوب به انضمام فضای تاریک فیلم، این فیلم را در رده یکی از بهترین فیلمهای خون آشامی قرار می دهد.

 wha2422 do in the4324221

3- آنچه در سایه ها انجام می دهیم ( What We Do in the Shadows ) : این اثر نیوزیلندی جالب تر از آن هست که فکرش را می کنید. داستان فیلم که بصورت مستند تهیه شده، درباره 4 خون آشامی است که می بایست سبک زندگی مدرن را بیاموزند اما در این میان اتفاقات مختلفی رخ می دهد. « آنچه در سایه ها انجام می دهیم » کمدی جذاب و تماشایی است که لحظات بامزه فراوانی دارد و دیدنش می تواند برای مخاطب جالب توجه باشد. « آنچه در سایه ها انجام می دهیم » با کمترین بودجه ممکن ساخته شده اما سرشار از خلاقیت است. کافی هست به تصویر این فیلم نگاه کنید تا متوجه شوید قرار است با چه افرادی در فیلم مواجه شوید!

 dracula 0049

2- دراکولا ( Dracula ) : نمی توان صحبت از خون آشام کرد و صاحب تاج و تخت اصلی این عنوان را در لیست قرار نداد. تابحال اقتباس های بسیار زیادی از داستان دراکولا انجام شده است که می توان به نسخه مشهور فرانسیس فورد کاپولا با بازی گری اولدمن اشاره کرد. اما نسخه ای از « دراکولا » که در این لیست قرار گرفته، مربوط به سال 1931 است که به جهت هیبت جناب دراکولا با بازی بلا لوگوسی در این لیست قرار گرفته و یکی از مشهورترین دراکولاهای تاریخ سینماست و آن نگاه سنگینش هنوز هم او را به جذاب ترین خون آشام تاریخ سینما تبدیل می کند.

 Nosferatu2341

1- نوسفراتو (Nosferatu) : اولین فیلم ترسناک تاریخ سینما که البته مشکلات حقوقی بسیاری را بابت جنگ و جدل به جهت کپی رایت دراکولای برام استوکر به خود دید. « نوسفراتو » برخلاف دراکولای برام استوکر، اثری است که بیشتر به سمت و سوی اکسپرسونیسم گرایش پیدا می کند و شخصیت اصلی داستانش هم تمایل دارد تا عضوی از دنیایی باشد که او را پس می زند و انکار می کند. « نوسفراتو » گاه عاشقانه است و گاه معترض به شرایط آن دوران آلمان. در هر صورت، این اثر را می توان مهمترین اثر خون آشامی تاریخ سینما لقب داد و شاید بتوان گفت هنوز هم بالا رفتن مکس شرک با ان گریم سنگین و چنگال های تیزش، پس از گذشت نزدیک به یک قرن توانایی ایجاد وحشت در مخاطب را دارد.


میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها