صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ادریس البا: نژادپرستی مانع بازی ام در نقش جیمز باند شد

ادریس البا: نژادپرستی مانع بازی ام در نقش جیمز باند شد

ادریس البا جیمز باند

«ادریس البا» فاش کرد که وقتی شایعه بازی او در نقش «جیمز باند» شنیده شد، هدف «نژادستیزی تهوع‌آوری» قرار گرفته است. این بازیگر بریتانیایی از مدت‌ها قبل یکی از گزینه‌های جانشینی با «دنیل کریگ» است. کریگ برای پنجمین و آخرین بار در پس از فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) نقش باند را بازی کرد.

البا می‌گوید گمانه‌زنی پیرامون بازی او در این نقش واکنش‌های نژادستیزانه‌ای را برانگیخته است. در سال ۲۰۱۵ «آنتونی هوروویتس» نویسنده بریتانیایی گفته بود که البا برای بازی در نقش باند «خیلی خیابانی» است. او بعدها به خاطر این اظهار نظر عذرخواهی کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این بازیگر ۵۰ ساله در مصاحبه با «جیسون بیتمن»، «شان هیز» و «ویل آرنت» در پادکست «اسمارت‌لس» می‌گوید: «حقیقت این است که مدت زیادی به خاطر این موضوع به خودم افتخار می‌کردم. جیمز باند… یکی از آن [نقش‌های] مطلوب است. وقتی خواستند نقش جیمز باند را بازی کنم گفتم: «خیلی خوب، مثل اینکه به اوج قله رسیده‌ای.» یکی از آن موضوعاتی است که همه دنیا راجع به آن اظهار نظر می‌کند.»

البا ادامه می‌دهد: «اساساً، مایه افتخار بود که در تمام گوشه و کنار دنیا به جز چند گوشه که در موردش حرف نمی‌زنیم، واقعاً از این تصور که من یکی از گزینه‌ها هستم خوشحال بودند. آن‌هایی که خوشحال نبودند باعث شدند کل این قضیه تهوع‌آور و زننده شود، چون بحث نژاد پیش آمد. به بحث‌های مزخرفی تبدیل شد و من صدمه دیدم.

در ماه اکتبر البا گزینه اول جانشینی کریگ در بریتانیا بود و بالاتر از «تام هاردی»، «تام هیدلستون»، «جیمز نورتن»، و «هنری کویل» قرار گرفت. البا سپتامبر گذشته در مصاحبه با «درو بریمور» گفته بود که بازی در نقش باند «هدف بازیگری» او نیست.

«باربارا بروکلی» و «مایکل جی. ویلسون» تهیه‌کنندگان «جیمز باند» در مصاحبه‌ای با «ورایتی» به آن مصاحبه البا واکنش نشان دادند و گفتند که البا تنها چهار سال از کریگ جوان‌تر است: «مسئله این است که چند سالی طول می‌کشد. و وقتی بازیگر باند را انتخاب کردیم، تعهدی ۱۲ ساله به وجود می‌آید. بنابراین البا احتمالاً فکر می‌کند: «آیا واقعاً چنین چیزی می‌خواهم؟» هر بازیگری چنین چیزی نمی‌خواهد. [راضی کردن «دنیل کریگ»] به اندازه کافی سخت بود.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها