صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : پادکست رزان بار به دلیل انکار هولوکاست از یوتیوب حذف شد

پادکست رزان بار به دلیل انکار هولوکاست از یوتیوب حذف شد

روزان بار

یوتیوب اپیزودی از یک پادکست کمدی با حضور «رزان بار» را پس از شوخی کمدین با هولوکاست حذف کرده است. این پلتفرم ادعا می‌کند که ویدیویی که در کانال کمدین «تئو وان» منتشر شده قوانین و سیاست ترویج نفرت‌پراکنی را نقض می‌کند. این کانال یوتیوب در نتیجه این قانون‌شکنی به مدت یک هفته از آپلود ویدیو محروم خواهد شد.

بر اساس قوانین یوتیوب، در صورتی که این کانال طی ۹۰ روز آینده دوباره خطای مشابهی مرتکب شود به مدت دو هفته و در مرحله سوم نقض قوانین، کانال به صورت کامل حذف می‌شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، بار در اپیزود ۱۴ ژوئن پادکست «این آخر هفته» (This Weekend) این بحث را مطرح می‌کند که چگونه پلتفرم‌هایی چون یوتیوب پلتفرم افرادی که دروغ‌پراکنی می‌کنند را می‌گیرد. او می‌گوید «حقیقت واقعی» این است که «جو بایدن» در انتخابات سال ۲۰۲۰ پیروز شده و خوشحال است که چنین سیاست‌هایی برای حذف محتوایی که از سوی مخالفین منتشر می‌شوند وجود دارد.

بار می‌گوید: «مسائلی چون حقیقت و واقعیت مسلم وجود دارند و ما باید به آن‌ها پایبند بمانیم.» او سپس سعی می‌کند با هولوکاست شوخی کند: «و هیچ‌کس هم در هولوکاست کشته نشده، این حقیقت است. باید اتفاق بیفتد – ۶ میلیون یهودی همین حالا باید بمیرند، چون همه مشکلات دنیا را به وجود آورده‌اند. اما [هولوکاست] هرگز اتفاق نیفتاده.»

کمدین لحظاتی بعد اضافه می‌کند:‌ «من تماماً یهودی هستم – ۱۰۰ درصد. مردم باید خوشحال باشند که یهودیان [صنعت سرگرمی را] کنترل می‌کنند. چون اگر یهودیان هالیوود را کنترل نمی‌کردند، تمام چیزی که ساخته می‌شد برنامه‌های تلویزیونی لعنتی ماهی‌گیری بود.»

وان سه‌شنبه این هفته در توییتر به حذف پادکستش از یوتیوب واکنش نشان داد و نوشت: «این کلیپ رزان بار طعنه‌آمیز بود ملت. کلیپی که از یک لفاظی طولانی در حین بحث ما بیرون کشیده شده. آیا دیگر نمی‌توانیم حرف‌های طعنه‌آ‌میز را تشخیص دهیم؟»

بار در سال ۲۰۱۸ پس از انتشار یک شوخی «نژادستیزانه» از سریال «رزان» (Roseanne) شبکه ای‌بی‌سی اخراج شد.

این اپیزود از پادکست از پلتفرم‌های دیگری چون اسپاتیفای و اپل پادکستس در دسترس است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MMM
MMM
9 ماه قبل

اصول اولیه ازادی بیان،ازادی بیان شامل مقدسات جدید ما نمیشه

GIGA
GIGA
9 ماه قبل

من علاقه ای به یهودیان یا پیرو مذاهب دیگه ندارم، صهیونیسم هم باور اشتباهی می‌دونم ولی اگه دوستان برچسب نزنند می‌خوام یه چیزی رو بگم. یه عده هستن تمام اسناد و مدارک و تصاویر و گفته های بازماندگان و صحبت های خود جناب پیشوا رو انکار میکنن میگن نه آقا رژیم هیتلر خیلی خوب بود، خیلی پیشرفته بود، هیچکس رو نکشتن، اینها همش دروغه و فاتحان جنگ از خودشون در آوردن و این حرفا. بعد یه خورده بیشتر با این‌ها بحث میکنی می‌بینی که به شدت اعتقاد دارن پانیسم و نژاد پرستی تفکر درستیه، هدف وسیله را توجیه می‌کنه، یه کشور حق داره هجوم ببره به یه کشور دیگه بگه اینجا مال منه، دگراندیش و دگرباش اصلا انسان نیست (که حق زندگی داشته باشه) و در نهایت میگن ریشه تمام مشکلات جهان فلان قوم هستند!
خب میشه یه نفر به من جواب بده نتیجه چنین باور هایی دقیقا چیه جز جنگ و خونریزی؟ آیا میشه نتیجه گرفت رژیم هیتلر هم با همین مرام پیش رفت و کلی جنایت کرد؟ و سوال آخر هم اینکه فرض کنیم اصلا هرچی تا اینجا گفتم اشتباه بوده و هیتلر فرشته بود و اگه پیروز میشد دنیا بهشت میبود؛ چرا از یکی طرفداری میکنید که عرضه نداشت کارشو درست انجام بده و کلی خسارت فقط تحمیل کرد به کشور خودش که اینقدر دوستش داشت و درنهایت مثل بزدل ها تو زیرزمین خونه اش خودکشی کرد و همون قومی که باهاش دشمن بود شد هم یه قدرت در دنیا هم یه مظلوم؟!

علی
علی
9 ماه قبل
پاسخ به  GIGA

مشکل ادمایی مثل من با هولوکاست اینکه میگیم هیتلر کشته ولی نه ۶ میلیون نهایت ۵۰۰ هزارتا وگرنه هیچکس منکر این نیست که هیتلر یه روانی ادمکش بوده و ظلم کرده در حق یهودیا هرچند که مثلا چرچیلم کم از هیتلر نبوده یا رهبران شوروی واینکه صهیونیستها از این ظلم سواستفاده کردن واسه اشغال سرزمین فلسطین و قتل عام مردمش صهیونیستهاهم چون میدونن یجای کار این هولوکاست میلنگه اجازه تحقیقات و بیان هر نظری در موردش نمیدن

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

چه قدر مردم آمریکا جدیدا حساس و دل‌نازک شدند. هرچیزی بگی به یک عده آدم بر می‌خوره. البته باید بگم یک عده خیلی کمی مثل SJW‌ها هستند که زندگی رو زهرمار کردند به همه.

هانا عباسی
Hanna
9 ماه قبل

طوری گفته من ۱۰۰٪ یهودی هستم انگار یهودی بودن شبیه سپر محافظ عمل می کنه. بیشعوری که با تغییر عنوان درست نمی شه.