صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : فیلم ایرانی «تورهای خالی» برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کارلووی شد

فیلم ایرانی «تورهای خالی» برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره کارلووی شد

تورهای خالی

برندگان پنجاه و هفتمین دوره جشنواره کارلووی واری که از ۳۰ ژوئن تا ۸ ژوئیه برگزار شد معرفی شدند. در این دوره از جشنواره سه فیلم ایرانی رقابت می‌کردند.

فیلم درام بلغاری «دروس بالگا» (Blaga’s Lessons) به کارگردانی «استفان کوماندارف» شنبه شب دو جایزه «گوی بلورین» و را به خانه برد. داستان فیلم سوم در سه‌گانه کوماندارف درباره پیرزنی است که قربانی کلاهبرداری تلفنی می‌شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دیگر برندگان این دوره «لبه تیغ» (The Edge of the Blade) «وینسنت پرز» جایزه مخاطبین را دریافت کرد و «بابک جلالی» با «فریمانت» (Fremont) برنده جایزه بهترین کارگردانی شد. «فریمانت» فیلمی‌ ۸۸ دقیقه‌ای است و داستان زندگی یک مهاجر افغان به نام «دنیا» را روایت می‌کند که فریمانت ساکن می‌شود. این فیلم «یک کمدی غمناک در مورد جست‌وجوی خود» توصیف شده است.

«تورهای خالی» (Empty Nets) «بهروز کرمی‌زاده» محصول آلمان و ایران جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کرده است. این فیلم نگاهی می‌اندازد به زندگی امیر و نرگس، یک زوج عاشق که رابطه خود را مدتی پنهان می‌کنند. مرد از یک خانواده تهیدست است و شغلش به عنوان یک پیشخدمت را از دست داده. امیر که در تلاش است هزینه جهیزیه را تأمین کند، متوجه می‌شد که در شغلش جدیدش با او روراست نبوده‌اند.

«ماده تاریک» (Dark Matter) ساخته «کریم لکزاده» دیگر فیلم ایرانی امسال بود در بخش «پروکسیما» رقابت کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها