صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : «Insidious: Red Door» در گیشه «Indiana Jones 5» را شکست داد!

«Insidious: Red Door» در گیشه «Indiana Jones 5» را شکست داد!

Insidious: Red Door ایندیانا جونز 5

به‌روزرسانی شنبه: فیلم «موذی: در قرمز» (Insidious: Red Door) استودیوی سونی با فروش افتتاحیه داخلی ۳۱ میلیون دلاری بالاتر از «ایندیانا جونز ۵» (Indiana Jones and the Dial of Destiny) دیزنی و لوکاس‌فیلم قرار گرفت. سونی از زمان آغاز پاندمی فیلم پرفروش ترسناکی مانند «مگان» (M3GAN) یونیورسال یا «لبخند» (Smile) پارامونت اکران نکرده بود.

قسمت پنجم «موذی» محصول استودیوی بلوم‌هوس است اما سونی پس از یک بازاریابی موفقیت‌آمیز در آخر هفته‌ای شلوغ میان «ایندیانا جونز ۵» و «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible – Dead Reckoning) روزنه‌ای برای بلیت‌فروشی پیدا کرد و بالاتر از فیلم ماجراجویانه «هریسون فورد» قرار گرفت که دومین هفته اکرانش را پشت سر می‌گذاشت.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پنجمین ماجراجویی «ایندیانا جونز» با فروش ۲۵ تا ۲۸ میلیون دلاری رتبه دوم را در آمریکای شمالی به دست خواهد آورد. فیلم‌های «اره ۵» (Saw V) و قسمت پنجم «جیغ» (Scream) افتتاحیه داخلی ۳۰ میلیون دلاری را ثبت کرده بودند.

«در قرمز» شانزدهمین فیلم تاریخ استودیوی بلوم‌هوس است که رتبه اول فروش را به دست می‌آورد در حالی که بلاک‌باسترها هر گوشه تقویم در کمین نشسته‌اند. این فیلم همچون «آخرین کلید» (Insidious: The Last Key) با امتیاز ضعیف ۳۶ درصد منتقدین و متوسط ۷۲ درصد مخاطبین در «پست‌ترک» به این افتتاحیه رسیده است. حدود سی و هشت درصد از سینماروها بلیت این فیلم را به خاطر چندگانه و ۳۸ درصد به دلیل علاقه به ژانر وحشت خریداری کرده‌اند.

میزان بازدیدهای ویدیویی و دنبال‌کنندگان «موذی» پنجم در شبکه‌های اجتماعی تیک‌تاک، یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر به ۱۷۶.۹ میلیون می‌رسد. فیلم‌های مشابه «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) ۱۴۷.۳ میلیون، «مکانی آرام ۲» (A Quiet Place II) ۱۷۰ میلیون و «جیغ ۵» ۱۲۶.۲ میلیون دنبال‌کننده داشتند.

«در قرمز» مانند «آخرین کلید» مخاطبین زن بیشتری را جذب کرده است. قسمت پنجم بنابر گزارش «کام‌اسکور» دارای ۵۲ درصد مخاطب زن، ۵۱ درصد زیر ۲۵ ساله و ۶۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده در حالی که ۴۱ درصد از سینماروها لاتین تبار، ۲۶ درصد اروپایی تبار، ۱۶ درصد آفریقایی تبار و ۱۲ درصد آسیایی تبار بودند.

فیلم کمدی بزرگسالانه «خوشگذرانی» (Joy Ride) استودیوی لاینزگیت در هفته اول اکران به دنبال فروش ۶ میلیون دلاری است. این فیلم که مخاطبین زن آسیایی تبار را هدف گرفته و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۱ درصد منتقدین را دریافت کرده، دارای ۲۶ درصد خریدار بلیت از این گروه نژادی است. بعضی از منتقدین از جمله منتقد «مجله نیویورک» به‌شدت از «خوشگذرانی» انتقاد کرده و آن را «نژادستیزانه» می‌دانند اما این فیلم به هر حال در «راتن تومیتوز» برچسب «تازه» گرفته است. نمره مخاطبین «سینمااسکور» این فیلم به B- می‌رسد. حدود ۵۸ درصد از مخاطبین «خوشگذرانی» زن و ۶۱ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله‌اند.

فیلم «صدای آزادی» (Sound of Freedom) با بازی «جیم کاویزل»‌ فراتر از انتظار ظاهر شده و تا روز یکشنبه فروش شش روزه ۳۷.۲ میلیون دلاری را ثبت خواهد کرد. هرچند بعضی از گروه‌های سیاسی دست راستی بر روی فروش بلیت این فیلم سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما فیلم تریلر و اکشن کاویزل مخاطبین لاتین تبار زیادی را با ۳۰ درصد به سینما کشانده است. حدود ۵۷ درصد از خریداران بلیت این فیلم اروپایی تبار، ۵ درصد آفریقایی تبار و ۹ درصد آسیایی تبارند و ۵۸ درصد را مخاطبین زن تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۵۷ درصد از مخاطبین نیز بالاتر از ۴۵ ساله و ۳۷ درصد بالاتر ۵۵ ساله‌اند.

تمامی فیلم‌ها در آمریکای شمالی ۱۲۴.۶ میلیون دلار فروختند و ۴۸ درصد کاهش نسبت به آخر هفته مشابه سال گذشته وقتی «ثور: عشق و تند» (Thor: Love and Thunder) دیزنی و مارول اکران شد را نشان دادند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها