صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردان «Doctor Strange»: فیلم «Barbie» می تواند برنده اسکار شود!

کارگردان «Doctor Strange»: فیلم «Barbie» می تواند برنده اسکار شود!

Barbie

فیلم «باربی» (Barbie) به کارگردانی «گرتا گرویگ» بیش از ۱.۴ میلیارد دلار فروخت و نقدهای مثبتی دریافت کرد. نامزدی اسکار این فیلم پرستاره در بخش‌هایی چون بهترین بازیگر زن و مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین گریم و بهترین کارگردانی دور از انتظار نیست اما آیا «باربی» سزاوار دریافت اسکار بهترین فیلم است؟

«اسکات دریکسون» کارگردان «دکتر استرنج» (Doctor Strange) اخیراً در پادکست «دیسکورس» فاش کرده که علاقه زیادی به «باربی» دارد: «فکر می‌کنم «باربی» بهترین فیلمی است که امسال دیده‌ام – البته شاید این‌طور نباشد؛ فیلم ترسناکی به نام «وقتی شیطان کمین می‌کند»‌ (When Evil Lurks) را در جشنواره فنتستیک فست دیده‌ام، اما «باربی» و این فیلم ترسناک از نظر من بهترین فیلم‌های سال بودند، فیلم‌هایی که تفاوت زیادی با هم دارند.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، او اضافه می‌کند که «باربی» نمونه بسیار خوبی از فیلم‌های تجاری است که می‌تواند به یک اثر هنری تبدیل شود: «فیلم «باربی» نمونه خوبی از یک محتوای تجاری است که با آن به شکلی واقعاً نبوغ‌آمیز برخورد شد. از هر نظر فیلم فوق‌العاده‌ای است. فکر می‌کنم باید برنده اسکار بهترین فیلم شود؛ نویسندگی بسیار زیرکانه و هوشمندانه و ساختارشکنانه است، بازیگری شگفت‌آور و بسیار سرگرم‌کننده است، جلوه‌های بصری آن هنرمندانه است، سبک آن، فیلم بی‌نظیری است.»

فیلم گرویگ با همه این ستایش‌ها منتقدین زیادی نیز داشت. «کلی رایکارد» کارگردان «اولین گاو» (First Cow) در مصاحبه با روزنامه «هلسینگین سانومات» فنلاند درباره رویداد «باربنهایمر» گفته بود: «این فیلم‌ها بخشی از یک دستگاه تبلیغاتی بزرگ‌اند، اما به عنوان هنر فروخته می‌شوند. و از همه این اتفاقات تجلیل می‌شود. به عنوان یک فیلمساز، می‌خواهم بدانم که چه تأثیری روی انتظار مردم در آینده خواهد داشت.»

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیاوش
سیاوش
6 ماه قبل

آلفرد هیچکاک عزیز روحت در آرامش.نیستی ببینی چه اشغالایی قراره اسکار بگیرند

علیرضا ggg
علیرضا ggg
6 ماه قبل

صد در صد فیلمی هست که نامزد بشه
و بین نامزدی و برنده شدن راه زیادی نیست

محمد جواد
محمد جواد
6 ماه قبل

از عوارض آزاد بودن ماری جوانا

رامین
رامین
6 ماه قبل
پاسخ به  محمد جواد

شما درباره کشور خودت نظر جامعه شناسی بده نه کشور چندصدمیلیونی هفتاد و دو ملت بدون ایدئولوژی رسمی که هر سال کلی اقتصاددان بزرگ یه نظریه می دن بیرون
کشور ما بدون آزاد کردن ماری جوانا
وصعیت فاجعه باره
چون ماری جوانا قاچاقی و ساختارمند شده
و جوانان به علت قاچاق حریص تر و عقده ای دار.
نمی گم آزادش کنن اما باید تمام سیستم های این کشور عوض شه تا برکتی حاصل بشه

محمد جواد
محمد جواد
6 ماه قبل
پاسخ به  رامین

یعنی ما باید مصادیق مجرمانه برای قتل،زورگیری،دعوا و استفاده از سلاح سرد و گرم و حتی تجاوز و گروگانگیری رو هم از بین ببریم تا خدایی نکرده یه مشت بی خانواده وحشی عقده ای نشن این کار هارو انجام بدن؟ آخه این چه منطقی هست برادر من؟ چرا انقدر گزافه میگی؟ چرا یکم به حرفی که میخوای بزنی فکر نمی کنی؟ میدونی سالانه چقدر از خانواده های ایرانژ عزادار میشن به خاطر اینکه یه راننده نئشه یا مست عزیزانشون رو با ماشین زیر میگیره؟ میدونی هر ساله به چند تا زن و کودک تجاوز میشه توسط همین معتاد های مریضی که داری ازشون دفاع میکنی؟ میدونی هر ساله چقدر نوجوون به خاطر مصرف مواد مخدر اورودوز میکنن و میمیرن بعد میای میگی مواد مخدر و … باید آزاد بشه؟