صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : با بهترین موزیک ویدئوهای تاریخ موسیقی آشنا شوید + تصاویر

با بهترین موزیک ویدئوهای تاریخ موسیقی آشنا شوید + تصاویر

مایکل جکسون تریلر - موزیک ویدئو

موزیک ویدئوها طی سالیان ماهیتی مستقل از اثر موسیقی ای که روایتگر آن بودند، پیدا کردند و خود تبدیل فرمی از هنر شدند. در این میان، بسیاری از موزیسین ها با رویکرد متفاوت خود توانستند استانداردهای تازه ای در ساخت موزیک ویدئو ایجاد کنند.

 

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، موزیک ویدئوها اگر درست ساخته شوند می توانند تبدیل به رویدادی در فرهنگ عامیانه شوند و کارگردان های مشهور زیادی برای ساخت موزیک ویدئوهای متفاوت و ماندگار تلاش کرده اند.

 

در ادامه مروری بر بهترین موزیک ویدئوهای تاریخ خواهیم داشت.

۱- باب دیلن – Subterranean Homesick Blues

۱- باب دیلن – Subterranean Homesick Blues

موزیک ویدئوی Subterranean Homesick Blues در سال ۱۹۶۷ ساخته شد. باب دیلن که خود در این موزیک ویدئو حضور داشت، همزمان با خواندن آهنگ صفحاتی را که کلماتی روی آن ها نوشته بود، در برابر دوربین نشان می داد.

۲- مایکل جکسون – Billie Jean

۲- مایکل جکسون – Billie Jean

موزیک ویدئوی Billie Jean مایکل جکسون در سال ۱۹۸۳ ساخته شد. علیرغم شهرت حالای این موزیک ویدئو، آن زمان شبکه MTV (شبکه اختصاصی پخش موزیک ویدئو در تلویزیون آمریکا) مایل به پخش آن نبود، چرا که این شبکه در سال های ابتدایی اش عمدتاً تحت سلطه ی هنرمندان سفید پوست بود. رئیس شرکت ضبط موسیقی ای که جکسون با آن همکاری داشت، بعد از مطلع شدن از این موضوع، شبکه MTV را تهدید کرد که تمامی تولیدات خود که از این شبکه پخش می شدند را بیرون خواهد کشید و این تبعیض نژادی آشکار را علنی خواهد کرد. اینگونه شد که شبکه MTV از موضع خود عقب نشینی کرد و پخش این موزیک ویدئو به مایکل جکسون کمک کرد به یکی از بزرگ ترین ستاره های پاپ تاریخ بدل شود.

۳- مایکل جکسون – Thriller

۳- مایکل جکسون – Thriller

موزیک ویدئوی Thriller مایکل جکسون در سال ۱۹۸۳ ساخته شد و اغلب از آن به عنوان بهترین موزیک ویدئوی تاریخ یاد می شود. این موزیک ویدئو حال و هوای ترسناک این قطعه را به خوبی در خود حفظ کرده است و جدا از کیفیت ساخت و قصه گویی بسیار عالی آن، سکانس رقص زامبی های این موزیک ویدئو در فرهنگ عامه ماندگار شد. طراحی رقص این سکانس کم نظیر است و توانایی بالایی رقصنده ها نیز سبب شده هرگز از تماشای آن خسته نشوید. این موزیک ویدئو در زمان خود اثر پرهزینه ای بود و مدت زمان نسخه ی اصلی آن ۱۳ دقیقه است.

۴- آ-ها – Take On Me

۴- آ-ها – Take On Me

موزیک ویدئوی Take On Me گروه موسیقی آ-ها (a-ha) در سال ۱۹۸۵ ساخته شد. این موزیک ویدئو که مملوء از خلاقیت های تکنیکی بود یک قطعه ی شکست خود را نجات داد. نسخه ی اصلی این آهنگ که در سال ۱۹۸۴ ساخته شد، نتوانست توجه ها را به خود جلب کند، اما وقتی ضبط مجدد این قطعه با موزیک ویدئویی به سبک لایو اکشن همراه شد، آهنگ گروه آ-ها به شهرتی جهانی رسید.

۵- پیتر گابریل –  - موزیک ویدئو Sledgehammer

۵- پیتر گابریل – Sledgehammer

موزیک ویدئوی Sledgehammer پیتر گابریل در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. این موزیک ویدئو که آن را رقیب موزیک ویدئوی Thriller مایکل جکسون در کسب عنوان بهترین موزیک ویدئوی تاریخ می دانند، به شیوه ی استاپ موشن ساخته شد. این موزیک ویدئو در ۱۰ بخش از مراسم اهدای جوایز شبکه MTV نامزد دریافت جایزه شد که ۹ تای آن ها را کسب کرد.

۶- ویرد ال یانکوویک – Fat

۶- ویرد ال یانکوویک – Fat

موزیک ویدئوی Fat ویرد ال یانکوویک (Weird Al Yankovic) در سال ۱۹۸۸ ساخته شد. این موزیک ویدئو تقلیدی طنزگونه از موزیک ویدئوی Bad مایکل جکسون بود. البته ویرد ال یانکوویک پیش از آن هم موزیک ویدئوی دیگری به نام Eat It منتشر کرده بود که آن هم تقلیدی طنزگونه از موزیک ویدئوی Beat It مایکل جکسون بود. ویرد ال یانکوویک در موزیک ویدئوی Fat با گریم چاقی حضور داشت و از لباس مایکل جکسون تا حرکات او را تقلید کرده بود.

موزیک ویدئو -۷- جنت جکسون – Rhythm Nation

۷- جنت جکسون – Rhythm Nation

موزیک ویدئوی Rhythm Nation جنت جکسون در سال ۱۹۸۹ ساخته شد. در این موزیک ویدئو جنت و گروهی از رقصندگان خبره جایی که یک کارخانه به نظر می رسد را تصرف و در آنجا با یونیفورم هایی نظامی رقصی تماشایی می کنند. جنت جکسون با این موزیک ویدئو ثابت کرد برای ایجاد تأثیر ماندگار بر روی مخاطبان گاهی تنها چیزی که نیاز است یک موضوع واضح و رقصی عالی است.

۸- شینید اوکانر –  - موزیک ویدئو Nothing Compares 2 U

۸- شینید اوکانر – Nothing Compares 2 U

موزیک ویدئوی Nothing Compares 2 U شینید اوکانر در سال ۱۹۹۰ ساخته شد. این موزیک ویدئو که با آثار دیگر زمان خود بسیار متفاوت بود، شینید اوکانر، خواننده ی ایرلندی که آن زمان نسبتاً گمنام بود را فوراً به یک سوپراستار تبدیل کرد، آن هم تنها با کمک صورت و صدای خودش. این قطعه بازخوانی یکی از آثار معروف پرینس، خواننده ی شناخته شده ی آمریکایی بود. اوکانر در موزیک ویدئوی خود تمام احساس ترانه ی پرینس را با چشمان خود ابراز می کرد.

۹- مدونا – Vogue

۹- مدونا – Vogue

موزیک ویدئوی Vogue مدونا در سال ۱۹۹۰ ساخته شد. مدونا هم همچون مایکل جکسون از آن دست هنرمندانی بود که به خوبی می دانست چگونه از طریق تصویر، اثر خود را معرفی کند. او گرچه موزیک ویدئوهای مشهور و ماندگار زیادی دارد، اما در صدر آن ها موزیک ویدئوی Vogue قرار دارد. این موزیک ویدئو به صورت سیاه و سفید، توسط دیوید فینچر، کارگردان مشهور آمریکایی و همسر سابق مدونا ساخته شد و حال و هوای فیلم های کلاسیک را داشت.

نیروانا

۱۰- نیروانا – Smells Like Teen Spirit

موزیک ویدئوی Smells Like Teen Spirit گروه موسیقی نیروانا در سال ۱۹۹۱ ساخته شد. این موزیک ویدئو با بودجه ای کمتر از ۵۰ هزار دلار برای اولین تک آهنگ موفق و مشهور گروه موسیقی نیروانا ساخته شد. این موزیک ویدئو هم همچون خود آهنگ، خیلی زود به اثری ماندگار بدل شد و سبک لباس های اعضای گروه و سیاهی لشکرهای موزیک ویدئو موج جدیدی در مُد آن زمان به راه انداخت.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
FFFF
FFFF
3 ماه قبل

چند مورد بدون ترتیب دیگه هم که بنظرم جزو بهترین ها هستن:

Tool – sober
Pearl jam – do the evolution
Kylie minogue – come into my world
Childish gambino – this is America
Fountains of Wayne – Stacy’s mom
Linkin park – breaking the habit
Thirty seconds to Mars _ the kill
Thirty seconds to Mars – hurricane
Lady Gaga – telephone
R.E.M – losing my religion
Eminem – stan
Gotye – somebody that i used to know
Weird al – Amish paradise

FFFF
FFFF
3 ماه قبل

یه کارگردانی به اسم برلین (اگه اشتباه نکنم) با گروه رامشتاین تو دو آلبوم اخیر کار کرد که میتونم بگم تقریباً هرچی براشون ساخته شاهکاره.
البته رامشتاین از گذشته های دور هم موزیک ویدیو های خیلی قشنگی داشت مثل ویدیوی sonne.
هالیوود و ضد هالیوود هرچی دلشون میخواد بسازن، واسم مهم نیست؛ سفید برفی واقعی برای من اونیه که تو اون موزیک ویدیو بود!!!