صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دنی ویلنوو: زمان 166 دقیقه ای «Dune 2» برای جوانان است!

دنی ویلنوو: زمان 166 دقیقه ای «Dune 2» برای جوانان است!

Dune 2

«دنی ویلنوو» کارگردان «تلماسه: قسمت دو» (Dune: Part Two) در مصاحبه جدیدی با «تایمز» از ویژگی بحث‌برانگیز فیلم دفاع کرده است. این دنباله علمی-تخیلی پس از چند ماه تأخیر به دلیل اعتصاب اتحادیه بازیگران به زودی اکران خواهد شد.

کارگردان «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) و «ظهور» (Arrival) برای قسمت دوم «تلماسه» نقدهای مثبت زیادی دریافت کرده اما یکی از انتقاداتی که به فیلم وارد می‌شد مدت دو ساعت و چهل و شش دقیقه‌ای آن بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در طول ده سال اخیر فیلم‌های بلاکباستر طولانی و طولانی‌تر شده‌اند اما برخی از آن‌ها از جمله «آواتار ۲» (Avatar: The Way of Water) همچنان پرفروش‌اند. «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» حتی طولانی‌تر از «تلماسه ۲» و فیلمی سه ساعت و ۳۰ دقیقه‌ای بود و فروش متوسطی داشت. «اوپنهایمر» (Oppenheimer) «کریستفر نولان» با حدود ۳ ساعت دیگر فیلم طولانی اکران شده در ماه‌های اخیر است.

ویلنوو با این حال بحث طولانی بودن فیلم‌ها را درک نمی‌کند و در پاسخ به این پرسشی می‌گوید استودیوی برادران وارنر نه تنها از او درخواست نکرده فیلم را کوتاه‌تر کند بلکه «تقریباً عکس آن اتفاق افتاد.» او اضافه می‌کند که نگران انتقادها نیست: «به مخاطب اعتماد دارم.»

ویلنوو توضیح می‌دهد که رمان «فرانک هربرت» بسیار «متراکم» است و نمی‌توان آن را به شکل فیلم کوتاه‌تری روایت کرد: «فقط به این شکل می‌توانستم موفق شوم. از طرفی، به «اوپنهایمر» فکر کنید. یک فیلم سه-ساعته با رده سنی بزرگسال در مورد فیزیک هسته‌ای است که بیشتر بخش‌هایش از دیالوگ تشکیل شده. اما مخاطبش جوانان بودند – از نظر بچه‌های من بهترین فیلم سال بود.»

او ادامه می‌دهد: «گرایشی به وجود آمده. جوانان مشتاق دیدن فیلم‌های طولانی‌اند چون وقتی پولی پرداخت می‌کنند می‌خواهند اثری مهم ببینند. سخت به دنبال محتوای باارزش‌اند.»

ویلنوو می‌گوید «تلویزیون سینما را خراب کرده است» چرا که «من به هیچ وجه به دیالوگ علاقه ندارم. تصویر و صدای محض، این قدرت سینماست. راستش از دیالوگ بیزارم. دیالوگ برای تئاتر و تلویزیون است. فیلم‌ها را با جملات خوب به یاد نمی‌آورم.»

در سال ۲۰۲۳ میانگین مدت ۱۰ فیلم پرفروش ایالات متحده و کانادا به دو ساعت و بیست و سه دقیقه می‌رسید در حالی که سه سال قبل این میانگین سی دقیقه کمتر بود.

ویلنوو در پاسخ به این پرسش که آیا قسمت سوم «تلماسه» ساخته می‌شود یا نه می‌گوید:‌ «تمایل به فیلم سوم کاملاً وجود دارد، اما نمی‌خواهم شتاب کنم… خطری که در هالیوود وجود دارد این است که مردم هیجان‌زده می‌شوند و فقط به تاریخ پخش فکر می‌کنند نه کیفیت فیلم.»

«تلماسه ۲» ۱ مارس اکران خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تمشک زرین
تمشک زرین
1 ماه قبل

دنی ویلنیو استاد فیلم سازی
بی صبرانه منتظر دیدنش هستم

محمد جواد
محمد جواد
1 ماه قبل

My Honest Reaction About This Movie :🤮

فرزاد
فرزاد
1 ماه قبل

آدم زخم بستر میگیره!!!!!