صفحه اصلی > نقد و بررسی سریال : نگاهی به آخرین قسمت سریال شوگان (Shogun) + ویدئو

نگاهی به آخرین قسمت سریال شوگان (Shogun) + ویدئو

آخرین قسمت سریال شوگان (Shogun)

قسمت آخر (دهم) سریال «Shogun» منتشر شد. (این مطلب می تواند بخش هایی از داستان را لو دهد)

مینی سریال «Shogun» طی ده قسمت توانست تبدیل به یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی در میان علاقه مندان به سریال قرار بگیرد.

این سریال با ایجاد تعلیق و ریتم مناسب در 10 اپیزود، تماشاگران زیادی را بار دیگر به فرهنگ ژاپن علاقه مند کرد.

شاید یکی از جذاب ترین شخصیت های این سریال، ارباب توروناگا بود. فردی حیله گر که به خوبی در طی سریال پرورش داده شده و به مخصوصاً در اپیزود پایانی، بخش هایی از درونِ حیله گر او برای تماشاگر به تصویر کشیده شد.

در اپیزود پایانی سریال «Shogun»، تکلیف بسیاری از گره های داستانی مشخص شد اما در عین حال، گره های کوری هم به جای ماند از جمله رابطه بین آنجین و فوجی که تا پیش از این چندان به آن پرداخت نشده بود اما در قسمت دهم ناگهان توجه ویژه ای به آن شد. شاید بهتر می بود که رابطه جالب میان این دو دقایق بیشتری را در این مینی سریال به خود اختصاص می داد.

با این حال، درخشان ترین بخش اپیزود پایانی سریال «Shogun»، سکانس میان توروناگا و یوبوشیگه بود. از آن سکانس های تاثیرگذار جذابی که به راحتی می تواند در رده بهترین سکانس های این مینی سریال قرار بگیرد. البته پیش از این نیز در اپیزودهای گذشته، مرگ ناباورانه تنها دوست توراناگا به اندازه کافی مخاطبین سریال را شوکه کرده بود، اما مرگ یوبوشیگه حال و هوای کاملاً متفاوتی داشت.

دیالوگ هایی این دو در این سکانس به نوعی، چکیده سریال «Shogun» را تشکیل می دهد. دیالوگ های حساب شده ای که از یک سو، حماقت یوبوشیگه را نشان می دهد و از طرفی، وجه حیله گرانه توروناگا را بیش از پیش برای تماشاگر آشکار می کند. علی رغم خیانت های مکرر یوبوشیگه به توروناگا، به نظر می رسد که مرگ غم انگیز او یکی از ناراحت کننده ترین سکانس های این سریال برای تماشاگران بوده باشد؛ مخصوصاٌ پس از خواندن شدن آخرین شعری که او سراییده بود!

بسیاری انتظار داشتند که اپیزود پایانی سریال «Shogun» با یک جنگ بزرگ در میان قبایل به پایان برسد اما به نظر می رسد که سازندگان ترجیح داده اند تا شانس ساخته شدن فصل دوم رو به دست بیاورند تا در آن صورت فرصت بیشتری برای پرداختن به روابط بین توروناگا و دیگر قبایل به دست بیاورند. اربابانی که سریال مجالی برای پرداخت بیشتر به آن ها نداد و شاید در فصل های بعدی مجال بیشتری برای پرداخت آن ها به دست آید.

در نهایت باید گفت که مینی سریال «Shogun» یکی از موفق ترین سریال های چند سال اخیر به شمار می رود که اپیزودهای مختلف آن با استقبال گسترده تماشاگران مواجه شد و فراز و نشیب بسیار کمی را تجربه کرد. سریال یکدستی که توانست دل تماشاگران را به دست بیاورد و به راحتی در میان برترین سریال های تاریخ تلویزیون قرار می گیرد.

شما می توانید نقد ویدئویی قست آخر سریال Shogun را هم در ادامه ببینید:

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
9 روز قبل

پایان قسمت آخر دوست نداشتم،خیلی منتظر جنگ بودم ولی از هیچ جنگی خبری نبود،غافل گیری داستان رو هم خیلی ساده تو یه گفت و گو لو داد که جالب نبود.متاسفانه فقط هم یک فصل داره مگه اینکه اتفاق دیگه ای بیوفته.