صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : بازیگر پیشکسوت سینما: به واسطه یک سخنرانی درباره نامزد شکست خورده انتخابات 88 کلی دردسر کشیدم!

بازیگر پیشکسوت سینما: به واسطه یک سخنرانی درباره نامزد شکست خورده انتخابات 88 کلی دردسر کشیدم!

image635220210449832918

مهدی فقیه جزو بازیگران پیشکسوت و در عین حال بی ادعای ماست. آدمی صمیمی و گرم که بدون هیچ ادعایی سعی می کند زندگی اش را آن طور که خود می خواهد پیش ببرد نه آن طور که دیگران می خواهند. قصد داشتیم با این هنرمند درباره تازه ترین فعالیتهای بازیگری اش گپی بزنیم اما دیری نگذشت که سر درددل او باز شد و هر آنچه دلش می خواست گفت و کار به بحثهای انتخاباتی هم کشید. ما نیز کوشیدیم با کمترین حذف صحبتهای این بازیگر را منعکس کنیم. متن گفته های فقیه را در ادامه می خوانید:

کار خوب یافت نمی شود

راستش را بخواهید پیشنهاد کاری هست اما کار خوب یافت نمی شود. البته خودم هم حساسیت زیادی دارم که در هر فیلمی بازی نکنم. به هر حال من سالها سابقه ایفای نقش در آثار دفاع مقدسی داشتم و البته جوایز زیادی را هم به واسطه همین حضور کسب کردم برای همین نمی توانم به سادگی بروم در هر فیلم بی کیفیتی بازی کنم. در مورد کارهایی هم که در تله فیلمها یا سریالها انجام میدهم هم همین قدر حساسیت دارم.

باید مواظب باشی که در پرداخت دستمزد سرت کلاه نرود

البته کیفیت پایین پیشنهادات یک طرف قضیه است و از آن ور باید همیشه مواظب باشی که در پرداخت دستمزد سرت کلاه نرود. مثلا اخیرا در یک تله فیلم به نام «تلاقی» ایفای نقش کردم و مینی سریالی به نام «روح ا..» که از هر دو کار طلب دارم. فقط یک سوم مبلغ قرارداد را داده اند و باقیمانده اش هنوز پرداخت نشده است. هر چه هم پیگیری می کنیم فقط ما را سر می دوانند. من هم که آدمی نیستم به دنبال شکایت و شکایت کشی باشم چه می توانم بکنم جز منتظر ماندن.

برخی قرآن را بهانه کرده اند برای ساخت طرح های پرهزینه با محوریت یک شخصیت تاریخی

متاسفانه مدتی همه در سینمای ما به دنبال ساخت طرح های فاخر بودند و سعی می کردند به این بهانه بودجه های خوبی را هم به جیب بزنند اما من فکر می کنم بهتر است به جای اینکه طرح فاخر بسازیم آنچه انبیاء و امامان گفتند را به روز کنیم یعنی نمود امروزی پندهای بزرگان را سینمایی کنیم. برخی فکر می کنند کار ساختن با محوریت قرآن فقط تصویری کردن قصص الانبیاء است در صورتی که تک تک اندرزهای ائمه مصداق امروزی دارد و می توان از آنها در طرح فیلمنامه های اجتماعی روز استفاده کنیم. برخی قرآن را بهانه کرده اند برای ساخت طرح های پرهزینه با محوریت یک شخصیت تاریخی در صورتی که با یک سوم هزینه این طرح ها می توان 20 تا 30 فیلم اجتماعی خوب ساخت.

ایوبی با «ژان کلود کاربر» تعامل داشته

فکر می کنم با آمدن ایوبی اوضاع سینما بهتر شود. من ایشان را از زمانی که در فرانسه رایزن فرهنگی بود می شناسم. ایشان بارها و بارها هنرمندان ما را به آن طرف دعوت کرد و زمینه تعاملات فرهنگی ایران و فرانسه را فراهم نمود. او با هنرمندان حشر و نشر داشته است، هنر را می شناسد و از تاثیرات آن باخبر است. او آدمی است که با «ژان کلود کاربر» تعامل داشته و سعی کرده فرهنگ و هنر ناب ایرانی را در اختیار مخاطبان فرانسوی قرار دهد. ما نیاز داریم به آدمهای این چنینی در سینمایمان تا سینما از رخوتی که دچارش شده نجات یابد.

ایوبی این دایره خودی و غیرخودی را جمع کند

واقعا در سالهای گذشته سینمای ما غیر از معدودی فیلمها وضع خوبی را تجربه نکرد. مساله هم این بود که هنرمندان به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم شده بودند و فقط آنهایی که خودی بودند در کانون توجهات قرار داشتند. امیدوارم جناب ایوبی این دایره خودی و غیرخودی را جمع کند و به هر کس برمبنای توانایی اش کار بسپارد.

همان سخنرانی کار خودش را کرد و چوبش را خوردم

نمی خواهم از گذشته حرف بزنم اما همین قدر بدانید که من ماهها پیش از انتخابات 88 برای یکی از نامزدهای شکست خورده انتخابات سخنرانی کردم. همین سخنرانی باعث شد تا ماهها درگیری داشته باشم و دردسر بکشم. باور کنید من بعد از شکست آن بنده خدا در انتخابات حتی یک کلمه هم درباره ایشان صحبت نکردم اما همان سخنرانی کار خودش را کرد و چوبش را خوردم آن هم با روش های  مختلف و مرتب برایم محدودیت ایجاد کردند تا جایی که امسال دیگر جرأت نکردم سراغ فعالیتهای انتخاباتی بروم. البته این محدودیت به خانواده ام هم تسری پیدا کرد و پسرم که روحانی است هم به این واسطه کلی دردسر کشید.

خوشحالم که اوضاع بهتر شد

با این حال وظیفه ام بود مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کنم و این کار را کردم و خوشحالم که اوضاع بهتر شد. همین که وزیر خارجه مان آدم باسوادی است به عنوان یک ایرانی مرا سرشار از غرور می کند. همین وضعیت می تواند در حوزه های دیگر هم جاری شود که با آمدن آدمهای کارکشته قدری از بار مشکلات کاهش باید.

 

شبکه ایران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها