صفحه اصلی > گزارش ویژه : پیش بینی نامزدها و برندگان احتمالی اسکار 2014 در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی زن

پیش بینی نامزدها و برندگان احتمالی اسکار 2014 در رشته بهترین بازیگر نقش اصلی زن

u13467521248952

با نزدیک شدن به فصل جوایز اسکار ، پیش بینی نامزدها و برندگان اسکار در رشته های مختلف نیز افزایش پیدا کرده است. به همین جهت در این گزارش بطور خلاصه سعی کرده ایم به گزینه های اصلی اسکار در رشته « بهترین بازیگر نقش اصلی زن » بپردازیم و نامزدهای احتمالی این رشته را معرفی کنیم.

cat3654153

کیت بلانشت برای فیلم « جاسمین غمگین » : اصلی ترین گزینه کسب اسکار سال 2014 برای بهترین بازیگر نقش اصلی زن ، بدون شک کیت بلانشت است. بلانشت با نقش آفرینی در آخرین ساخته وودی آلن خیلی ها را به یاد ویوین لی انداخته و کمتر دیده می شود که صحبتی از « جاسمین غمگین » به میان بیاید و از « اتوبوسی به نام هوس » و ویوین لی سخنی به میان نیاید. همینکه کیت بلانشت باعث شده سینمایی ها به یاد ویوین لی فقید بیفتند یعنی اینکه وی کارش را به خوبی انجام داده است!

gravit232

سندرا بولاک برای فیلم « جاذبه » : کسی منکر سیستم سینوسی کارنامه بازیگری سندرا بولاک نیست و در واقع همانقدر که می توان از وی فیلم خوب مشاهده کرد، به همان اندازه هم فیلم بد در کارنامه اش به چشم می خورد اما بحث فیلم « جاذبه » تا حدود زیادی با دیگر فیلمهای بولاک متفاوت است. بولاک در شرایط بسیار سختی در « جاذبه » ایفای نقش کرده و تقریبا تنها بازیگر فیلم هم بوده که علاوه بر تنها بودن، می بایستی در تمام لحظات فیلم در جلوی پرده سبز ، وحشت را به بیننده منتقل میکرده که اینکار رو هم به خوبی انجام داده است. البته اسکار عجیبی که بولاک برای فیلم « ناحیه کور » به دست آورد، احتمالاً باعث می شود که آکادمی هم از خیر اسکار دادن دوباره به وی بگذرد.

judi2235

جودی دنچ برای فیلم « فیلومنا » : خانم جودی دنچ که سالهاست در آثار مختلف سینما و البته جیمزباند حضور مستمر داشته ، اینبار با « فیلومنا » نامش را بر سر زبانها انداخته است. نقش آفرینی دنچ در فیلومنا بسیار تماشایی است و فکر نمیکنم کسی باشد که بازی دنچ در این فیلم را تحسین نکند اما باید صادق باشیم، اسکار امسال کاری با جودی دنچ ندارد!

emma232343

اِما تامپسون برای فیلم « نجات اقای بنکس » : بازی در نقش پی. ال . تراورس مشهور توفیقی هست که مسلماً هر بازیگری دوست دارد به آن نائل شود و این توفیق در نهایت به اِما تامپسون رسید. تامپسون بازی بسیار روان و یکدستی در « نجات آقای بنکس » در کنار تام هنکس داشته است و نمی توان ایرادی از آن گرفت. در مجموع اِما تامپسون یکی از همیشه خوب های سینما بوده و هست اما شاید بزرگ نبودن فیلم « نجات آقای بنکس » باعث شود که شانس اسکار تامپسون تا حدود زیادی کمرنگ تر شود.

adam2223

اِمی آدامز برای فیلم « حقه بازی آمریکایی » : اِمی آدامز در « حقه بازی آمریکایی » تقریباً هر کاری که یک بازیگر باید برای اسکار گرفتن انجام دهد را انجام داده! آدامز در نقش یک زن دهه ی هفتادی، بازی فوق العاده ای داشته و دیوید او راسل هم که استاد بازی گرفتن از بازیگران فیلمهایش است، از اِمی آدامز پر استعداد بهترین بازی را گرفته است. با توجه به برنده شدن اِمی آدامز در گلدن گلاب 2014 ، به نظر می رسد که اصلی ترین رقیب کیت بلانشت ، همین اِمی آدامز باشد.

meryl-streep-august-osage

مریل استریپ برای « آگوست : اوسیج کانتی » : باید تعارف را کنار بگذارم، مریل استریپ در « آگوست : اوسیج کانتی » عالی هست و شکی درش نیست اما فکر نمیکنم دیگر کسی حاضر باشد به استریپ اسکار دهد! البته « آگوست … » فیلم بدی نیست و مریل استریپ هم بازی بدی ارائه نداده، اما واقعا تعداد اسکارهای مریل استریپ به حدی رسیده که فکر میکنم آکادمی ترجیح می دهد مجسمه های اسکارش را به فرد دیگری به جز او بدهد!

juli232812

جولی دلپی برای « پیش از نیمه شب » : حفظ کردن آن همه دیالوگی که جولی دلپی در « پیش از نیمه شب » بر زبان می آورد بدون شک دیوانه کننده بوده و بازی او در سکانس ناهار ، در رده یکی از بهترین و تحسین برانگیزترین بازیهای سال قرار میگیرد اما خیر، آکادمی اسکار کاری با جولی دلپی ندارد و فکر نمیکنم حتی بعضی از اعضای آکادمی حاضر شده باشند حتی نگاهی به « پیش از نیمه شب » بیندازند!

greta252

گرتا گرویگ برای فیلم « فرانسس ها » : این هم احتمالا گزینه انحرافی اسکار برای بهترین بازیگر نقش اصلی زن خواهد بود که کنجکاوی مخاطبین رو برمی انگیزد. گرویگ در فیلم محبوب منتقدان یعنی « فرانسس ها » حقیقتاً حضور بی نقصی دارد و بی نهایت هم دوست داشتنی است و نکته جالب اینکه که خودِ گرتا گرویگ یکی از نویسندگان فیلم هست. اما خب، گرویگ در بهترین شرایط ممکن تنها یک نامزد در فصل جوایز اسکار خواهد بود و بعید به نظر می رسد که اعضای آکادمی وی را در حال و هوای فیلم مستقلی همچون « فرانسس ها » دوست داشته باشند.


میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

    

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها