صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : انتقاد شخصیت اصلی فیلمهای « ارباب حلقه ها » از این فیلم خبرساز شد

انتقاد شخصیت اصلی فیلمهای « ارباب حلقه ها » از این فیلم خبرساز شد

IMG13101462

ویگو مورتنسن یکی از اصلی‌ترین شخصیت های سه‌گانه ‌«ارباب حلقه‌ها» در حالی که با این فیلم به شهرتی جهانی رسید، پس از سا‌ل‌ها از قسمت دوم و سوم این سه گانه انتقاد کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از مهر ، قبل از اینکه پیتر جکسون، ویگو مورتنسن را برای بازی در نقش آراگورن انتخاب کند و باعث رسیدن او به شهرت جهانی شود، او عملا بازیگری ناشناخته بود اما ویگور مورتنسن می‌گوید که راجع به نحوه اجرای سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» احساس کاملا خوبی ندارد.

مورتنسن در مصاحبه‌ای جدید با تلگراف که بسیار هم خبرساز شد گفت که اولین فیلم این سه‌گانه یعنی «ارباب حلقه ها: انجمن حلقه» فیلم مورد علاقه اش در میان سه فیلم این مجموعه است. او احساس می کند که در فیلم های بعدی،‌ یعنی «ارباب حلقه‌ها: دو قلعه» و مخصوصا «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه»، جکسون بیش از حد روی جلوه های ویژه کامپیوتری تکیه کرده است.

مورتنسن توضیح داد که فیلم اول مجموعه نیز از جلوه های تصویری گسترده ای استفاده کرده اما هنوز هم این احساس را دارد که از واقعیت ریشه گرفته است. او گفت: در فیلم اول ریوندل و موردور هستند، اما یک جور کیفیت ارگانیک در خود دارند، بازیگران در کنار هم نقش‌ آفرینی می‌کنند و پس زمینه ها واقعی هستند؛ این کار شجاعانه تر است. وی گفت اما فیلم دوم جلوه‌های ویژه شروع به گسترش یافتن کرد و تا فیلم سوم مقدار جلوه های ویژه دیگر خیلی بیشتر از آن چیزی شد که من دوست دارم.

وی افزود: بسیار باشکوه بود، اما آنچه در فیلم اول نافذ و لطیف بود، آرام آرام در فیلم های دوم و سوم از بین رفت. حالا هم فیلم‌های «هابیت» یک و دو نیز درست مثل همین عمل شده اما به توان 10.

مورتنسن می گوید که دوست دارد جکسون را مانند اوایل مسیر حرفه‌ای‌اش در حین کارگردانی فیلم های کوچکتر ببیند. او در ادامه گفت: من کاملا مطمئن بودم که او یک فیلم کوچک و خودمانی‌تر مانند «موجودات بهشتی» می سازد، شاید همین پروژه‌ای که درباره نیوزیلندی ها در جنگ جهانی اول قصد داشت بسازد، عالی می شد، اما رفت و «کینگ کونگ» را ساخت و بعد از آن هم «استخوان های دوست داشتنی» را ساخت – که فکر می کردم از فیلم های کوچکترش باشد، اما مشکل اینجاست که آن فیلم را با بودجه 90 میلیون دلاری ساخت، در حالیکه فیلمی بود که باید با بودجه 15 میلیون دلاری ساخته می شد. جلوه های ویژه او را مجذوب خود کرده اند.

هر سه فیلم مجموعه «ارباب حلقه‌ها» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال در مراسم اسکار شدند، اما تنها «بازگشت پادشاه» بود که موفق به دریافت این جایزه شد. این فیلم همچنین تنها جایزه اسکار بهترین کارگردانی جکسون را نیز برای او به ارمغان آورد. آخرین فیلم مجموعه «هابیت» اواخر امسال به سینماها می رسد، در حالیکه جدیدترین فیلم مورتنسن، یعنی «دو چهره ژانویه» با نقش‌آفرینی کریستن دانست و اسکار آیزک در ماه فوریه در فستیوال فیلم برلین 2014 به نمایش درآمد. 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها