صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم Cyrus

نقد و بررسی فیلم Cyrus

1 ecf

 

جان یک مرد تنهاست که بیش از 7 سال از طلاقش می گذرد . همسر  سابق وی ، جیمی ، به تازگی رابطه جدیدی را با فردی آغاز کرده است . جیمی تصمیم می گیرد جشن کوچکی راه اندازی کند و به همین دلیل از جان هم دعوت می کند که در این جشن حضور پیدا کند تا شاید وی هم کسی را پیدا کند. اما جان بی میل به این دعوت است ولی سرانجام تصمیم می گیرد که به این مهمانی برود . او در این مهمانی با فردی به نام مولی آشنا می شود، مولی ظاهرا همان کسی است که جان دنبال آن می گردد اما رفتار مولی کمی شک برانگیز است به همین دلیل جان تصمیم می گیرد که مولی را تعقیب کند تا ببیند آیا فرد دیگری در زندگی وی وجود دارد یا خیر. جان موفق می شود آن فرد را پیدا کند اما فرد مورد نظر پسر 21 ساله مولی به نام سایرس است و ….

نکته مثبت فیلمهایی نظیر ” سایرس ” این است که تماشاگر می داند که آنها یک فیلم مستقل هستند و بنابراین نگران دخالت استودیوها در فیلم را ندارند. فیلمهای مستقل فیلمهای هستند که با بودجه شخصی ساخته می شوند و استودیوهای بزرگ فیلمسازی دخالتی در تولید آن ندارند. شاید ندانید اما بیشتر فیلمهایی که شما تماشا می کنید ( مخصوصا فیلمهایی با بودجه زیاد ) زیر نظر استودیوها ساخته می شود و حتی در بعضی مواقع استودیوها تشخیص می دهند که فیلم چگونه ساخته شود!. اما فیلمهای مستقل مستقیما زیر نظر سازندگان آن ساخته می شود و به این ترتیب شما می توانید یک سینمایی سالم و نه تجاری را ببینید!. ” مارک و جی ” دو برادر هستند که فیلمهای قبلیشان مانند ” بغداد ” و ” The Puffy Chair ”  مستقل بوده است و ” سایرس ” نیز با اینکه بودجه ای از استودیو گرفته اما بصورت کاملا مستقل ساخته شده است .

رابطه شخصیت ها در این فیلم یکی از نکات مثبت این فیلم است. اغلب دیالوگهای فیلم بداهه پردازی است و بنابراین شما می توانید در این فیلم قدرت بازیگران را در ایفای نقشهایشان بسنجید. اما در کل همه بازیگران فیلم ( مخصوصا ” ماریسا تومی ) توانسته اند در این فیلم این کار را به خوبی انجام دهند . غیر قابل پیش بینی بودن فیلم نیز دلیلی شده است تا تماشاگر تا آخرین لحظه فیلم قادر به پیش بینی فیلم نباشد. در واقع زمانی که تماشاگر انتظار دارد اتفاق خاصی بیفتد دقیقا برعکس آن اتفاق می افتد!

این اولین فیلم برادران ” داپلس ” است که بازیگران معروف زیادی در آن حضور دارند. ” جان سی ریلی ” یکی از بازیگرانی است که کل دوران بازیگریش را در ایفای چنین نقشهایی سپری کرده است. او به خوبی با ایفای اینگونه نقشها آشناست و البته حضور او در یک فیلم مستقل باعث شده است که بازی بهتر و واقعی تری از ” ریلی ” ببینیم. از طرفی دیگر باید به ” ماریسا تومی ” اشاره کنم که بازی بسیار خوب و پخته وی در نقش مولی به یکی از دلایل جذابیت فیلم تبدیل شده است . ” جوناه هیل ” هم که این روزها بسیار پرکار شده است در این فیلم در نقش سایرس واقعا ترحم برانگیز است! . و در آخر خانم ” کاترین کیینر ” که یکی از بهترین های هالیوود می باشد و در این فیلم با بازی روانش و آن خنده های آشنا یکی از بهترین شخصیت های فیلم است .

سایرس ” را می توان یکی از بهترین های امسال به حساب آورد . این فیلم از معدود فیلمهایی است که کلمه عشق را رابطه جنسی معنی نمی کند و آن حس عجیب تعلق داشتن را به خوبی به تماشاگرانش منتقل می کند و شما در این فیلم واقعا احساس نگرانی برای دو شخصیت عاشق فیلم خواهید کرد . ” سایرس ” را از دست ندهید چرا که یکی از بهترین های این چندماه اخیر است .

منتقد : میثم کریمی


 

2 ab5

سایرس : Cyrus

نویسنده و کارگردان :  Jay Duplass. Mark Duplass

بازیگران :

John C. Reilly …  John

Jonah Hill …  Cyrus

Marisa Tomei …  Molly

Catherine Keener …  Jamie

و……………

ژانر : کمدی

درجه سنی :  R( افراد کمتر از 17 سال اجازه دیدن فیلم بدون والدین را ندارند )

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها