صفحه اصلی > نقد و بررسی فیلم خارجی : نقد و بررسی فیلم وان داغ ماشین زمان 2 ( Hot Tub Time Machine 2 )

نقد و بررسی فیلم وان داغ ماشین زمان 2 ( Hot Tub Time Machine 2 )

p34

اولین قسمت از فیلم کمدی « وان داغ ماشین زمان 2 » در سال 2010 به نمایش درآمد که در آن جان کیوزاک در نقش اصلی حضور داشت و داستان گروهی را روایت می کرد که به گذشته سفر می کردند و در این سفر سعی می کردند گذشته شان را ترمیم کنند. این فیلم در گیشه با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد و توانست علی رغم محتوای کم ارزشی که داشت، نظر مساعد تماشاگران را بدست بیاورد. اما ساخته شدن دنباله ای برای این فیلم پس از گذشت 5 سال، نکته ای بود که کمتر کسی آن را تصور می کرد چراکه مدتهای زیادی از اکران قسمت اول گذشته بود و در طی این سالها هرگز خبری از ساخته شدن دنباله فیلم به میان نیامده بود. اما بهرحال این اتفاق رخ داد و « وان داغ ماشین زمان 2 » با تغییراتی فراوان ساخته شد و پس از چند تاخیر در اکران، بالاخره به نمایش درآمد.

داستان فیلم پس از اتفاقات قسمت نخست رخ می دهد. نیک ( کریگ رابینسون ) با ثروتی که از راه انتشار آهنگ های معروف پیش از انتشار رسمی شان توسط هنرمند مربوطه کسب کرده، زندگی خوشی را می گذراند. لو ( راب کوردری ) نیز تبدیل به مغز متفکر حوزه تکنولوژی شده و به شهرت و ثروت فراوانی دست یافته است. جیکوب ( کلارک دوک ) هم کماکان به نظریه پردازی مشغول است. اما در جریان یک جشن، لو توسط یک فرد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و در شُرف مرگ قرار میگیرد. به همین منظور این سه دوست قدیمی تصمیم می گیرند تا بار دیگر به سراغ جکوزی جادویی خودشان که آنها را در زمان جابجا می کند بروند تا به این ترتیب به گذشته سفر کرده و از وقوع این حادثه جلوگیری کنند اما آنها بجای گذشته، به آینده سفر می کنند و…

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/02/phoca_thumb_l_9-cdf.jpg

شاید جذاب ترین نکته درباره قسمت اول این سری از فیلمها، پیامهای اخلاقی بود که درباره نگاه مثبت به زندگی و قبول گذشته به مخاطب منتقل می کرد اما قسمت دوم این فیلم به طرز شگفت انگیزی فاقد هرگونه اتفاق ویژه ای است و به نظر می رسد که سازندگان ابدا اعتقادی به وجود فیلمنامه و تعریف یک داستان واحد در مدت زمان نود دقیقه ای فیلم نداشته اند. « وان داغ … » در قسمت دوم شبیه به اثری خودمانی شده که فیلمنامه آن در یک بعد از ظهر و جمع شدن دوستان در کنار یکدیگر به رشته نگارش درآمده و هرکس که ایده ای داشته، آن را بر روی کاغذ آورده و با در کنار هم قرار دادن همه این ایده ها و شوخی های گاه متبذل، فیلمنامه « وان داغ ماشین زمان 2 » نوشته شده است!

جان کیوزاک که در قسمت اول بازیگر نقش اصلی فیلم بود و داستان حول محور او می چرخید در قسمت دوم به دلایل نامشخصی از داستان حذف گردیده است ( خودِ جان کیوزاک گفته که سازندگان حتی با او تماسی هم برای حضور در این قسمت نگرفته اند ) و به جای او راب کوردری حضورش در داستان پُر رنگ تر از قبل شده است. این تغییر اما مثبت نبوده چراکه شخصیت لو در قسمت اول به اندازه کافی از عدم پرداخت مناسب رنج می برد و حالا با تبدیل شدنش به بازیگر اصلی در قسمت دوم، از کیفیت پائین فیلم بیش از پیش کاسته است. لو با شوخی های جنسی که بیشتر آنها در فیلم نگرفته، نتوانسته فقدان جان کیوزاک را پُر کند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/02/phoca_thumb_l_6-4fa.jpg

فیلم در میانه راه شخصیت جدیدی هم به داستان اضافه می کند که پسرِ آدام در آینده است و نقش او را آدام اسکات ایفا می کند. در کنار آدام، فیلم چندتایی شخصیت زائد بی استفاده که بیشتر موقعیت کمدی جنسی را رقم می زنند و نقشی در پیشبرد داستان ندارند را به جریان فیلم اضافه می کند که باعث می شود غلظت شوخی های جنسی در یک سوم پایانی بیش از هر زمان دیگری باشد و تماشای این حجم از شوخی های عجیب و غریب ( از شوخی نژادی گرفته تا جنسیتی ) در زمان نود تبدیل به تجربه ای ناخوشایند گردد.

در میان 4 بازیگر اصلی فیلم شاید راب کوردری به دلیل تمرکز فیلمنامه بر روی شخصیت او و اختصاص دادن دقایق بیشتری از فیلم به وی، حضور موفق تری را در فیلم تجربه کرده است. البته پرداخت شخصیت لو کماکان پُر ایراد و مبهم است و کوردری در جریان فیلم هرگز به چالش کشیده نمی شود اما بخاطر چند شوخی که بهرحال در میان انبوه شوخی های فیلم گرفته، می توان کوردری را موفق ترین بازیگر فیلم دانست. کریگ رابینسون در اینجا در همان حال و هوای فیلم « This is it » را دارد و کلارک دوک و آدام اسکات نیز شاید به ندرت بتوانند مخاطبشان را به خنده وادارند.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/02/phoca_thumb_l_2-ba2.jpg

« وان داغ ماشین زمان 2 » کمدی نازل و بی جزئیاتی است که اصطلاح شونه تخم مرغی برای آن کارآمدترین توصیف است. فیلم نه فیلمنامه مشخصی دارد و نه اصلا جریان اصلی را دنبال می کند. در اینجا فیلمنامه و کیفیت روایت جایش را به شوخی های رنگارنگ جنسی داده که بصورت پیاپی به سوی مخاطب شلیک می شوند و سازندگان هم انتظار دارند که مخاطبانشان به این شوخی های خام کلامی بخندند. شاید اگر « وان داغ ماشین زمان 2 » می توانست مانند قسمت اول یک داستان کلی را تعریف کند و ما داستان یک شخصیت محوری را دنبال کنیم، تماشای آن لذت بیشتری به همراه می داشت.

 2                                                                     Photo Gallery2

منتقد : میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

3ho435

به جامعه مجازی سایت مووی مگ بپیوندید و دوستان سینمایی جدید پیدا کنید!

 

وان داغ ماشین زمان 2 : Hot Tub Time Machine 2

کارگردان : Steve Pink

نویسنده : Josh Heald

بازیگران :

Rob Corddry…Lou

Craig Robinson…Nick

Clark Duke…Jacob

Adam Scott…Adam Jr

و…

رده سنی : R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

ژانر : کمدی      

زمان : 93 دقیقه  

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها