صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ناتالی پورتمن : جامعه یهودیان از تاکید بر هولوکاست دست بردارند

ناتالی پورتمن : جامعه یهودیان از تاکید بر هولوکاست دست بردارند

20150823114807 16

ناتالی پورتمن اعتقاد دارد که جامعه یهودیان باید از تمرکز بیش از حد روی موضوع هولوکاست دست بردارد.

با بازیگر مشهور از جامعه یهودیان خواست تا میزان توجه و تمرکزشان را روی هولوکاست، در مقایسه با سایر جنایات مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین،پورتمن به ایندیپندنت گفت که پس از بازدید از موزه‌ای درباره نسل‌کشی رواندا به این نتیجه رسیده، و متوجه این موضوع شده که علیرغم آن که این اتفاق در زمان تحصیل او اتفاق افتاده اما او چیزی درباره آن در مدرسه نشنیده، در حالی که در همان زمان در مدرسه هولوکاست در صدر تمام مسائل قرار داشته است.

او در این باره گفت : «من شگفت‌زده شدم وقتی دریافتم که نسل‌کشی رواندا در زمانی که من مشغول تحصیل بوده‌ام، در جریان بوده است. به ما همواره درباره هولوکاست می‌آموختند، و هیچ‌گاه به این موضوع(نسل‌کشی روآندا) اشاره‌ای نمی‌کردند. این دقیقا مشکلی است که این شیوه آموزش در خود دارد

او در ادامه افزود : « باید بدانیم که نفرت و دشمنی همواره وجود داشته است، و این موضوع به ما یادآوری می‌کند که باید با دیگر مردمانی که این گونه‌ عداوت‌ها را تجربه کرده‌اند، همدلی کنیم. نباید از این گونه اتفاقات به عنوان راهی پارانوئید برای اندیشیدن به این موضوع که قربانی هستیم، استفاده کرد، آنگونه که گمان کنیم انگار قرار است که هولوکاست دیگری اتفاق بیافتد

او ادعا کرد که اکنون زمان آن است که تمرکزمان را روی بوجود آوردن این درک قرار دهیم، که کینه و عداوت برعلیه تمام مردمان دنیا وجود دارد، و از این آگاهی به عنوان وسیله‌ای برای بوجود آوردن همدلی استفاده کنیم و در مقابل سوءظن و بدگمانی بایستیم.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها