صفحه اصلی > پنج برتر : 5 کارگردان مشهوری که به قتل رسیدند

5 کارگردان مشهوری که به قتل رسیدند

ویلیام دزمون تیلور - William Desmond Taylor

در تاریخ سینما علاوه بر قتل بازیگران، قتل های زیادی هم اتفاق افتاده که قربانیان آن کارگردانان بوده اند. اینبار در پنج برتر به سراغ « 5 کارگردان مشهوری که به قتل رسیدند! » رفته ایم و سعی کرده ایم تا 5 کارگردان شناخته شده ای که در طول تاریخ به قتل رسیده اند را معرفی نمائیم.


5- ویلیام دزمون تیلور (William Desmond Taylor ) : یکی از پرکارترین فیلمسازان دوران سینمای صامت که بین سالهای 1910 تا 1920 آثار بسیاری تولید کرده بود، از جمله کارگردانانی است که به قتل رسیده است. تحقیقات پلیس نشان می داد که از پشت به او شلیک شده اما هرگز قاتل یا قاتلین وی مشخص نشدند. پلیس لس آنجلس پس از وقوع این قتل که در نوع خود یکی از اولین ها در حوزه سینما محسوب می شد، افراد زیادی را مورد بررسی قرار داد اما هرگز مشخص نشد چه کسی دزمون تیلور را به قتل رسانده است.

فرانسیس باگز - Francis Boggs

4- فرانسیس باگز (Francis Boggs) : شاید نام این کارگردان را هرگز نشنیده باشید اما او یکی از کسانی بود که باعث شد صنعت فیلمسازی آمریکا در سال 1909 به شهر لس آنجلس امریکا نقل مکان کند. او که از فعالان عرصه فیلمسازی به شمار می رفت، در سال 1911 توسط یک باغبان ژاپنی که وی را مدتی پیش اخراج کرده بود، با شلیک گلوله به قتل رسید.

توماس اینس - Thomas Ince

3- توماس اینس (Thomas Ince ) : این کارگردان سینما، یکی از بدشانس ترین کارگردانان تاریخ هالیوود به شمار می رود! این واقعه دو داستان متفاوت دارد که داستان اول بیش از دومی بر سر زبانها افتاد. در داستان اول، توماس اینس مهمان قایق تفریحی فرد ثروتمندی به نام ویلیام رادولف هیرست می شود و مهمان دیگری هم پس از او وارد این قایق می شود که کسی نبود جز چارلی چاپلین. اما پس از اینکه چارلی چاپلین سعی می کند رابطه ای را با معشوقه هیرست که بازیگری به نام ماریون دیویس بود آغاز کند، هیرست به شدت عصبانی شده و به سوی چاپلین اسلحه می کشد تا او را به قتل برساند اما به اشتباه به توماس اینس شلیک می کند و این کارگردان را به قتل می رساند! داستان دوم این هست که توماس اینس از ابتدا مریض بود و در قایق دچار حمله قلبی شد و درگذشت. اما کمتر کسی داستان دوم را باور کرد!    

 

آدرین شلی - Adrienne Shelly

2- آدرین شلی (Adrienne Shelly) : آدرین شلی بیشتر به عنوان بازیگر شناخته می شد اما فیلم موفقش با نام « پیشخدمت » سبب شده تا او را به عنوان کارگردان در این لیست قرار دهیم؛ فیلمی که هرگز زنده نماند تا موفقیتش را ببیند.

جسد آدرین شلی در سال 2006 در حمام منزلش در منطقه منهتن نیویورک در حالی که به دار آویخته شده بود یافت شد. بررسی ها در مرحله اول خودکشی را دلیل مرگ این بازیگر و کارگردان اعلام نمود اما پس از پیگیری های همسرِ شلی، مشخص شد که پای یک کارگر اکوادری 19 ساله در میان است که برای دزدی به منزل شلی آمده بود و مجبور به قتل او و سپس صحنه سازی شده است. قاتل آدرین شلی در دادگاه به تحمل 25 سال زندان محکوم شد.

پیر پائولو پازولینی - Pier Paolo Pasolini

1- پیر پائولو پازولینی (Pier Paolo Pasolini ) : کارگردان مشهور ایتالیایی مشهورترین کارگردانی است که به قتل رسیده است. پازولینی که به دلیل ساخته های اعتراضی اش و به تصویر کشیدن بی ملاحظه صحنه های خشونت و تجاوز شناخته می شود، در سال 1975 به قتل رسید. گفته شده که قاتلین او با ماشین چندین بار از روی او رد شده اند که منجر به مرگ او شده است.

در آن زمان پسرکی به نام جوزپه پلوسی متهم به قتل پازولینی شد و اعلام شد که انگیزه های همجنسگرایانه دلیل این قتل بوده است. اما کمتر کسی بود که چنین ادعایی را باور کند تا اینکه پس از 40 سال پلوسی اعتراف کرد که پازولینی توسط سه فرد که او را « کمونیست کثیف » می نامیدند به قتل رسیده است. ماجرا هم به این شرح بود که این سه نفر که حلقه هایی از فیلم « سالو » را دزدیده بودند، با پازولینی قرار می گذارند تا این حلقه ها را به او تحویل دهند اما در نهایت قتل این کارگردان اتفاق می افتد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگیرد قانونی می شود.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!          

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها