صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : نخستین جشن شب تهیه کنندگان سینمای ایران

نخستین جشن شب تهیه کنندگان سینمای ایران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی سوره سینما، شب گذشته نخستین جشن شب تهیه کنندگان سینمای ایران با حضور محمد مهدی عسگر پور (مدیر عامل خانه سینما ) و تعداد زیادی از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران سینمای ایران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
در ابتدای این جشن منوچهر محمدی (رئیس شواریعالی تهیه کنندگان) پشت تریبون حاضر شد و گفت: فکر می کنم ما به عنوان یکی از اعضای خانه سینما در شرایط موجود باید به خانه سینما کمک کنیم و به عنوان یک نهاد فراگیر تلاش کنیم در وهله اول این خانه را سر پا نگه داریم .

وی در ادامه افزود: به عنوان تهیه کنندگان سینمای ایران این شب را به تقویم سینمای ایران اضافه کردیم چرا که شأنی را که به عنوان تهیه کننده برای خودمان قائل هستیم و به همین خاطر است که در خانه سینما حضور داریم .
محمدی در ادامه گفت: متاسفانه حاشیه های فراوانی مبنی بر هزینه ای که برای برگزاری شب تهیه کنندگان شده است بوجود آمده است. مدتها قبل شنیده بودیم که قرار است دو صفر از واحد پولی ما حذف شود و این روزها شنیده شده است که قرار است 3 یا 4 صفر به واحد پولی اضافه شود با این احتساب هزینه برگزاری این جشن حدودا 4 میلیارد شده است.
در ادامه این مراسم محمد مهدی عسگر پور(مدیر عامل خانه سینمای ایران ) روی صحنه آمد و گفت : به نظر من انصافاً جای شب تهیه کننندگان سینمای ایران خالی بود و در فعالیت های صنفی همیشه ما منتظر بودیم که قضاوت تهیه کنندگان سینمای ایران را در مورد فیلم ها شاهد باشیم . بنابراین فکر می کنم در این دوره 2 کار ویژه اتفاق افتاده است . اول برگزاری این مراسم در اوضاع و احوال فعلی مملکت و دوم اینکه فکر می کنم قضاوت و داوری فیلم ها توسط تهیه کنندگان.
وی در ادامه افزود: طبیعتا من هر جای دیگری هم که بودم راجع به امنیت شغلی صحبت می کردم. روی صحبت من با برخی از همکاران خودمان است که مجبور می شوند راجع به بعضی مسائل اظهار نظر کنند که فاصله خودشان را با سینما بیشتر می کنند.
وی در ادامه افزود: بسیاری از دوستان ما اظهاراتی می کنند که کارشناسی و دارای بار حقوقی نیست اما دارای بار سیاسی است مثلاً وجه قانونی خانه سینما را زیر سوال می برند .مطوئن باشید که اگر من سند خانه سینما را هم به آنها نشان بدهم آنها از سیستم تصفیه فاضلاب خانه سینما انتقاد خواهند کرد.
وی در ادامه گفت: من همه جا از امنیت شغلی حرف خواهم زد چرا که دولت مکلف است امنیت شغلی را بوجود آورد.
وی در آخر از جلال شمسیان که با کمک مالی خود خانه سینما را حمایت کرده است تشکر کرد.
در ادامه این مراسم امین تارخ به عنوان سخنگوی اعضای هیئت داوران به روی سن آمد و گفت : شورایعالی تهیه کنندگان تصمیم گرفته بود در 3 رشته خاص داوری فیلم ها انجام بگیرد اما به نظر ما چون امسال بازیگران سینمای ایران در فیلم ها خوش درخشیدند کم لطفی است اگر راجع به آنها حرف نزنیم.
در ادامه اعضای هیئت داوران متشکل از مجید مجیدی ،کامبوزیا پرتوی ، امین تارخ ، مجتبی راعی ، محمد رضا هنرمند، مهدی فخیم زاده و منوچهر محمدی بر روی سن برای اهدای جوایز آماده شدند.
راعی تا پیش از اهدای جوایز گفت : داوری فیلم ها در بهترین نوع خود یک سلیقه است.
مجیدی نیز افزود: توفیقی بود که امشب بسیاری از دوستانم را ببینم چرا که خود این جمع اتفاق بزرگی برای سینمای ایران است و اصل آن همین جمع است و باقی چیزها بهانه است.
در بخش بهترین فیلمنامه جایزه این بخش به اصغر فرهادی برای نگارش فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» تعلق گرفت .
فرهادی پس از دریافت جایزه گفت : تبریک می گویم و تشکر می کنم از دوستانی که این جایزه را به من دادند و بهانه ای شد برای اسم بردن از فیلم “مرهم “آقای داوود نژاد.
جایزه بهترین کارگردانی نیز به رضا میر کریمی برای فیلم “یه حبه قند “اهدا شد. میر کریمی پس از دریافت جایزه گفت : اولین بار است که برای این فیلم جایزه می گیرم و جا دارد از سرمایه گذار فیلم حوزه هنری تشکر کنم .
جایزه بهترین فیلم نیز مشترکا به اصغر فرهادی برای فیلم “جدایی نادر از سیمین ” و رضا میر کریمی برای فیلم “یه حبه قند” تعلق گرفت.
در ادمه این جشن هیئت داوران به دلیل ویژگی های بارز در همه عناصر سازنده 2 جایزه ویژه در نظر گرفتند.
اولین جایزه ویژه به علیرضا داوود نژاد برای فیلم “مرهم “اهدا شد. داوود نژاد پس از دریافت جایزه پشت تریبون حاضر شد و گفت : من خودم جزو بانیان برگزاری این جشن بودم و درست نیست این جایزه را من دریافت کنم و علاقه مندم این جایزه را به کارگردان منحصر به فرد سینمای ایران محمد بزرگ نیا تقدیم کنم .
بزرگ نیا نیز بعد از دریافت جایزه از داوود نژاد گفت: من از شیفتگان سینمای علیرضا داوود نژاد هستم و آرزو داشتم که یک روزی مثل او فیلم های اجتماعی بسازم اما در خودم نمی بینم و اهدای این جایزه لطف بزرگ علیرضا داوود نژاد است .
دومین جایزه ویژه نیز به مازیار میری برای فیلم “سعادت آباد” تقدیم شد که او پس از دریافت جایزه گفت: چقدر زود آرزوی آدم برآورده می شود چرا که همیشه آرزو داشتم که از دست این افراد جایزه بگیرم.
از جمله میهمانان حاضر در این جشن می توان به اصغر فرهادی ، هانیه توسلی ، عزیز الله حمید نژاد، همایون اسعدیان، حمید فرخ نژاد، محسن امیر یوسفی ، رضا داوود نژاد و… اشاره کرد.
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها