صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از توهین مانی حقیقی به خبرنگاران تا درگیری لفظی پرویز پرستویی و بهروز افخمی!/ زرین سینمایی هفته ( شماره 108)

از توهین مانی حقیقی به خبرنگاران تا درگیری لفظی پرویز پرستویی و بهروز افخمی!/ زرین سینمایی هفته ( شماره 108)

16 2555w6lhbhhhyiyic7

Zarinدر هفته ای که گذشت برخی از هموطنان کشورمان برای حمایت از حقوق حیوانات یک تجمع آرام برگزار کردند که در میان آنها چند چهره سینمایی نظیر هدیه تهرانی ، میترا حجار، صابر ابر ، شهره سلطانی و … حضور داشتند. از آن جهت که ما اینجا کلا از حرکت های بشردوستانه و در مجموع هر حرکت مثبت اجتماعی حمایت می کنیم، تصمیم گرفتیم یک لوح زرین به این هنرمندان اختصاص دهیم.

از این رو، به دلیل آنچه که « مسئولیت پذیری در قبال مسائل اجتماعی » می نامیم، لوح زرینی را به سینماگرانی اختصاص می دهیم که رفتند و برای دفاع از حقوق حیوانات یک اقدام عملی انجام دادند. امیدواریم روی ماه این عزیزان را در مسائل دیگر هم ببینیم و منوط به بی زبان ها نباشند!

LO34444movi34rr1

Zarinآقا در هفته ای که گذشت جشنواره وب ایران 5 سایت برتر در حوزه « سینما و تئاتر » را معرفی کرد که مووی مگ یکی از این 5 سایت بود. هرچند که در نهایت رقابت رو به یک سایت دیگر باخت اما همینکه بچه های مووی مگ در لیست 5 سایت برتر سال قرار گرفتند یعنی ارزش یه لوح زرین هم نداره که به خودمون بدیم؟

از این رو، به دلیل آنچه که « نوشابه باز کردن برای بچه های مووی مگ » می نامیم، لوح زرینی را تقدیم نویسندگان و مدیران مووی مگ می کنیم که حسابی زحمت می کشند تا اینجا همیشه بروز باشه. البته در جریان هستید که زحمت اصلی رو من ذره بین اینجا می کشم اما کی هست که قدر بدونه واقعا! شانس بیاریم همین ستونم ازمون نگیرن و نگن ادغام(!) شدید!

IMG190734333

68466در هفته ای که گذشت سازندگان یک فیلم از خبرنگاران دعوت کردند که بروند با ستاره فیلمشون یعنی خانم لیلا حاتمی مصاحبه کنند در حالی که هیچ اطلاعاتی از فیلم نداشتند. قضیه هم اینطوری تمام شد که سوالات ساده و بی ربط بود مطرح شد و خانم حاتمی هم که حسابی اعصاب و مصاب نداشت هرچی توانست گفت و به خبرنگار بیچاره بی احترامی کرد.

در این قضیه مسلما هر دو طرف قضیه مقصر بوده اند و نمی شود حق را به فرد خاصی داد. اما بهرحال انتظار از خانم لیلا حاتمی به جهت تجربه بیشتر و سابقه ارزشمند، بیشتر از این است که با این ادبیات و با چنین جبهه گیری روبروی خبرنگار بنشنید و او را به تمسخر بگیرد.

از این رو، ما اینجا به دلیل آنچه که « مصاحبه آماتورانه و پاسخ بی ادبانه » می نامیم، تمشک زرینی را هم به آقای خبرنگار و هم خانم حاتمی تقدیم می کنیم و از تهیه کننده محترم اثر هم درخواست می کنیم وقتی کسی اعصاب مصاحبه ندارد، آن را به زور کنار خبرنگار جماعت ننشاند. امیدواریم که خبرگزاری ها هم خبرنگاران آماده تری را برای مصاحبه بفرستند که اینچنین وضعیتی بوجود نیاید.

635916612827482138

68466تمشک دیگه هفته را می خواهیم تقدیم فردی کنیم که در جریان اتفاقات مربوط به لیلا حاتمی خودش را وسط انداخت و یک جمله ای گفت که حسابی دردسر آفرین شد. مانی حقیقی در صفحه اجتماعی اش درباره متن مصاحبه لیلا حاتمی نوشت : « لذت می برم از پاسخ لیلا حاتمی به سوال های احمقانه خبرنگاران دوزاری! »

آخه برادر من، کارگردان من، فیلمساز من و البته هنرمند من! این چه طرز صحبت درباره خبرنگاران هست؟ شما خیر سرت فیلمسازی و هنرمند، جامعه باید شما رو الگوی خودش قرار بده بعد اومدی میگی ” دوزاری ” و این حرفها ؟ هی باید من ذره بین یادت بندازم که وقتی فلان فیلمت رو کسی تحویل نگرفت دست به دامان همین خبرنگاران و بچه های رسانه شدی تا از فیلم حمایت کنن. آخه خیر سرت شما از خانواده فرهنگی هستی!

بهرحال، ما اینجا به دلیل آنچه که « بی ادبی کارگردان مملکت » می نامیم، یک تمشک زرین شیک و شکیل را تقدیم مانی حقیقی می کنیم که ثابت کرد چندان هم روحیه فرهنگی ندارد و جایش بیفتد و به عمه افراد هم احتمالا چیزهایی بگوید! حسابی ما رو ناامید کردی آقای مانی.

Jo3333 25Th234

68466در هفته ای که گذشت یک مورد جنگ و دعوای لفظی دیگه هم داشتیم که اینبار طرفین دعوا دو تا پیشکسوت بودند.

داستان این بود که بهروز افخمی در برنامه « هفت » گفت که جایزه دادن به پرویز پرستویی بیشتر به خاطر دلجویی از فیلم « بادیگارد » بوده وگرنه بازیهای بهتری هم در جشنواره بود. همین اظهار نظر باعث شد تا جناب پرستویی حسابی قاطی کنه و جملاتی بگه با این مضمون که ” مرد حسابی تو کلا خودت سخیفی با اون کارنامه ات ” و بعدش هم کل سابقه افخمی رو زیر سوال ببره. افخمی هم بیکار ننشست و یک یادداشت منتشر کرد و گفت ” شما گریه و زاری حاج کاظم رو بازیگری میدونی آیا ؟ ” بطور کل این جوی بود که در هفته گذشته میان این دو بزرگوار برقرار بود و مگه میشه چنین چیزی رو دید و بهش تمشک نداد؟

از این رو، به دلیل آنچه که « به برجک هم زدن پیکسوت های سینما » می نامیم، تمشک زرینی را به جفت این عزیزان تقدیم می کنیم که خویشتن دار نیستند و حسابی دوست دارند همیشه قاطی کنند. آقا نکنید اینکارو، به جان خودم هیچوقت مثلا مارتین اسکورسیزی نمیاد به سیلوستر استالونه بگه تو چی بازی کردی؟ همه اش مشت زدی به این و اون. و اون یکی هم بیاد بگه تو راننده تاکسی رو که یه فیلمنامه خوب بود گند زدی بهش و… آخر و عاقبت نداره از ما گفتن بود.

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها