صفحه اصلی > گزارش ویژه : بهترین فیلمهای سال 94 به انتخاب نویسندگان و کاربران مووی مگ

بهترین فیلمهای سال 94 به انتخاب نویسندگان و کاربران مووی مگ

NEG1MiF2224

حسن ( کاربر جامعه مجازی مووی مگ )

5- اتاق : یکی از تلخ ترین فیلمایی که دیدم.نیمه ابتدایی فیلم یه جوری بود که احساس خفگی میکردم و وقتی جک پشت وانت واسه اولین بار اسمون رو میبینه یه نفس راحت کشیدم

4- ویکتوریا : مهمترین نکته مثبت این فیلم پلان سکانس بودنشه.فیلمبرداری از ساعت چهار و نیم صبح شروع شده تا هفت. به خاطر همین تمام اتفاقاتی که تو فیلم رخ می ده انگار واقعیه.مثل صحنه های سرقت از بانک و درگیری با پلیس که واقعا بی نظیره.

3- بازگشته از گور : ایناریتو از یه فیلمنامه دو خطی یه فیلم شگفت انگیز ساخته.از صحنه حمله سرخپوست ها تا اخر فیلم نتونستم پلک بزنم.فیلمبرداری استثنایی و کارگردانی استادانه ایناریتو از نقاط قوت فیلم هست.

2- شوالیه جام ها : مالیک فیلسوفیه که به زیبایی زندگی ادم هایی که به پوچی رسیدن رو نشون میده.جذابیت های بصری فیلم بی همتاست.

1- هشت نفرت انگیز : فیلمی با ضرباهنگ مناسب و سرگرم کننده.غافلگیری های فیلم به موقع و منطقیه.نیمه اول فیلم مقدمه چینی و معرفی شخصیت هاست و تو نیمه دوم تارانتینو برگای برندشو رو میکنه و خشونتی که مخصوص خودشه و مثل همیشه لذت بخشه.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/05/phoca_thumb_l_5-c81.jpg

جواد ( کاربر جامعه مجازی مووی مگ )

5- افشاگر : فیلمی بسیارتکان دهنده با بازی بدون نقص بازیگران و وجود فیلمنامه قوی

4- اتاق : فیلمنامه بسیار قوی با بازی فوق العاده بازیگران مخصوصا پسر بچه

3- مریخی : بازی خوب مت دیمون ،وجود جلوه های ویژه قوی

2- هشت نفرت انگیز : ژانر تارانتیونیی

1- مکس دیوانه : جاده خشم : اکشن غیر متعارف با بازی جذاب بازیگران، گریم و فضای آخرالزمانی

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_7-b2d.jpg

امیر (کاربر جامعه مجازی مووی مگ)

5- مریخی : فیلم با وجود تایم دو ساعت و نیم اش اصلا خسته کننده نیست و جذابه.ریدلی اسکات نشون داد بعد از چند فیلم متوسط هنوز کارگردان قابلیه.بازی مت دیمون هم که راضی کننده است.
4- وارونه : فیلمنامه جذاب که یک ربع الی بیست دقیقه اولش فوق العاده جذابه و منو یاد انیمیشن خیلی خوب up می نداره.پر از سکانس های عالی و دیدنیه.از بغض رایلی،فداکاری بینگ بانگ و….
3- هشت نفرت انگیز : اثر جذاب دیگری از تارنتینو درادامه همون سبک QT با فیلمنامه پر جزئیات و جذاب و بازی های خوب ال جکسون،جیسن لی و کرت راسل.
2- بازگشته از گور : همکاری مجدد ایناریتو و لوبزکی و این دفعه به علاوه دی کاپریو اسکاری و تام هاردی ، فرمول این فیلم را جذاب می کند.چند تاسکانس شاخص داره فیلم از جمله حمله خرس،سکانس بوفالو ها ،آخرین نگاه دیکاپریو.
1- مکس دیوانه : جاده خشم : فیلم سرپا و جذاب.خیلی جراتمی خواد که فیلمی رو که خودت ساختی بعد از حدود بیست سال بازم بازسازی کنی و عالی از آب در بیاد.تمام بخش های فیلم عالیه (کارگردانی،تدوین ،طراحی لباسو….). بدون اینکه به دام شعار بیافته پیغامهای خیلی مثبت و خوبی میده.عالیییی

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_3-0de.jpg

ندا (کاربر جامعه مجازی مووی مگ )

5- رکود بزرگ : رکود بزرگ رو به این دلیل دوست داشتم چون یکی از داستانهایی که اصلا امکان تبدیل شدن به فیلم نداشت رو به یک فیلم خیلی پیچیده اما پربار تبدیل کردن که باعث افزایش اگاهی مخاطب از رکود اقتصادی می شد. بازی استیو کارل هم خیلی عالی از آب درآمده .
4- اتاق : این فیلم غم بی انتهایی دارد اما زمانی که نوبت به تماشای بازیبری لارسون در نقش مادری که در زیر زمین حبس شده نمی تواند از اتاق خارج شود برسد، آن وقت باید گفت که « اتاق » می تواند یکی از بهنرین فیلمهای سال باشد. بازی کودک خردسال فیلم هم چیزی از اسکاری ها کم نداشت.
3- مینیون ها : این انیمیشن در مقایسه با « وارونه » حرف جدید و تاثیرگزاری برای تماشاگر نداشت اما دیدن موجودات زرد رنگ کوچولویی که هیچکس نمی تواند عاشق آنها نباشد، باعث می شود « مینیون ها » رو دوست داشته باشم.
2- وارونه : انیمیشن « وارونه » یکی از بهترین انیمیشن های تاریخ سینما که هم برای مخاطب بزرگسال سینما چالش برانگیز هست هم می تواند تاثیر مثبتی روی کودکان بگذارد. دیدن 5 حسی که دائما با هم در نزاع هستند تا بهترین تصمیم رو برای رایلی بگیرند بسیار زیباست.
1- من، اِرل و دختر در حال مرگ : خیلی ها این فیلم رو ندیدن یا با دیدن پوسترش از دیدنش صرف نظر کردن اما به نظرم یکی از بهترین فیلمهای سال بود. عشق و علاقه خالصانه نوجوانانی که در فیلم هستند، باور پذیر هست و می توانم بگم که یکی از بهترین فیلمهای درام سال هست. بازی اولویا کوک هم در این فیلم عالی بود.

بازگشته - The Revenant

پژمان ( کاربر جامعه مجازی مووی مگ )

5- دایناسور خوب : هرچند این اثر پیکسار زیاد مورد توجه منتقدان قرار نگرفت ولی با وجود کلیشه بودن. از تماشای این انیمیشن لذت بردم.دراماتیک بودن و موزیک زیبای این فیلم برای من لذتبخش بود و اینکه پیام فیلم خودباوری و امیده که فیلمو روبه جلو هدایت میکنه و فیلم inside out رو هم درقالب این فیلم گنجوندم که کاملا موضوع خاص و بی نظیری بود درون مایه فیلم نشون دهنده این بود که قدرت عشق فراتر و قوی تر از هر غریزه تو انسانه و انسان به وسیله محبت و عشق میتونه هر مشکلی رو به زانو دربیاره که مانند دیگر اثار پیت داکتر کاملا پرمغز و مفهومی با ظرافتی خاص ساخته شده بود.
4- پل جاسوس ها : گرچه این اثر اسپیلبرگ به قدرت دیگر اثار دیگر اسپیلبرگ نیست ولی یکی ازاثار خوب امسال است.دلیل برگزیده شدن این فیلم از نظر من بازی بازیگرانی چون تام هنکس و مارک رایلنسه که اولین نقطه قوت فیلمه و خوش ساخت بودن دیگر نقطه قوتشه
یکی از ضعف های فیلم جانبداری خیلی واضح اسپیلبرگ از امریکاست و مانند دیگر اثار وی این جانبداری کاملا مشخصه تو این فیلم ولی جذابیت فیلم توی دیالوگها و به جلوهای ویژه خیلی کوتاه ولی زیباشه درکل نمره خوبی بهش میدم.
3- مکس دیوانه : جاده خشم : یک اثر اکشن کاملا متفاوت با دیگر اثار اکشن که معمولا اثار اکشن مورد توجه منتقدان واقع نمیشود ولی این فیلم نمرات خوبی از منتقدان دریافت کرد.این فیلم صحنه های اکشنی پیش روی بیینده قرار میدهد که تا به حال در هیچ فیلم دیگری ندیده است مثلا نفراتی که با میله هایی از ماشینی به ماشین دیگرمی جهند و یا گیتارزنی که از گیتارش اتش فواره میزند.جلوه های ویژه قوی و موضوع اخرالزمانی از دیگر ویژیگی های فیلم بود که ببینده رو سرجاش میخکوب میکرد.به طور کلی این فیلم میتونه یه الگوی کاری برای کارگردانانی باشد که میخواهند اکشن جذاب و تماشاگر پسند بسازند و یک نمونه که نشان میدهد اثار اکشن هم میتونه مورد توجه منتقدان قرار گیرد.
2- اتاق : این فیلم برگرفته از یک داستان واقعیه.زیبایی داستان درظرافت بازی های بازیگرانشه که حرکات جیکوب ترمبلای به تنهایی یکی از ستون های فیلم به شمارمیرود و اگر من به عنوان داور اسکار حق رای داشتم جیکوب ترمبلای رو هم یکیاز نامزدهای بازیگر مرد انتخاب میکردم و بری لارسون که یکی از نقش های ماندگار در تاریخ سینمارو ایفا کرد و زیبایی فیلم رو دو چندان کرد. زیباییه عشق مادر و فرزند و رفاقتی که بین این دو بود خیلی زیبا به تصویر کشیده شده بود ولی بیشترین نکته ای که این فیلمو جزو اثار بی بدلیل امسال کرده وصف زیبای کودک داستان از محیط اطرافشه که خیلی ظریف و حیرت اوره.

1- اولین فیلم تو لیست فیلمهای ۲۰۱۵ من فیلم از گور برگشته که ساخته الخاندرو گونزالز ایناریتوست.این فیلم با بهره گیری از فیلمبرداری کاملا حرفه ای وشاهکارانه که فقط با استفاده از نور طبیعی گرفته شده یکی از دلایل موفقیت و گیرایی این فیلمه و کارگردانی زیبا که استادانه هر چیزی رو جای خودش نهاده و از بازیگران توانا بهترین بازی رو گرفته است ساخته شده.ایناریتو بازیرکی و استفاده صحنه درگیری دیکاپریو با خرس گریزلی در ابتدای فیلم میخواهد بیننده رو همراه فیلم کند تا در ادامه که فیلم به سکون میرود توجه بازیگر رو از دست ندهد و در انجام این مهم موفق ظاهر شد.بازی بازیگری چون دیکاپریو که با میمیک صورت خود و بدون دیالوگهای طولانی توانست اسکار رو فتح کند از عمده دلایل موفقیت فیلم به شمار میرود.استفاده از صحنه های حیرت انگیز و شوک اور که با استفاده از حیوانات و طبیعت محض باعث شده بیننده از ابتدا میخکوب فیلم شود.یکی از ایرادات فیلم شاید موضوع کلیشه ای باشد که البته با تقویت دیگر فاکتورهای فیلم اصلان به چشم نمیاد و البته موفقیت فیلم اصلان به خاطر فیلمنامه نیست بلکه به خاطر سختی های که عوامل فیلم ناشی از ساخت فیلم در بدترین شرایط ممکن تحمل کردن میباشد.

  http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/05/phoca_thumb_l_17-6fe.jpg

محمد  ( کاربر جامعه مجازی مووی مگ )

5- فيلمي شاعرانه و سراسر فلسفه و انسان شناسي از ديد ترنس ماليك.با بازي هاي خيره  كننده كيت بلانشت و كريستين بيل.

4 – مریخی : فيلمي بسيار واقع گرايانه و علمي و يك بازگشت نسبتا عالي براي ریدلی اسكات

3- وارونه : انيميشنی گرم و صميمی و بسيار علمی و بسيار نزديك به دنياي واقعی و خاطرات ما انسانها

2- کارول : فيلمی بسيار زيبا و خوش ساخت و غم انگيز با شخصيت پردازی معركه.نوعی احترام يه سينمای كلاسيك دهه ي 50

1- مکس دیوانه : جاده خشم : يه اكشن فوق العاده و ناب با كارگردانی بينظير و شخصي پردازی عالی و هيجان زياد…سطح فيلمهای اكشن رو چندين پله ارتقا داد.
 
bnrorr55krk32324

ایمان طغرایی ( کاربر جامعه مجازی مووی مگ)

5- اتاق : یکی از فسلفی ترین فیلم های امسال،با نکات جالبی از زندگی ما فیلم اتاق هست.دغدغه های یک کودک 5 ساله که در اتاقی حبس است،تبدیل به اصلی ترین سوال های بشری می شود.سوال و جواب های او و نتیجه گیری هایش فوق العاده هستند!دیدن این فیلم همراه با بازی فوق العاده بری لارسن،یک نوع جهان بینی خاصی به بیننده می دهد.فیلمی بی نقص و زیبا در ژانر خود.

4- هشت نفرت انگیز : جدید ترین فیلم تارانیتنو اگرچه نوآوری خاصی ندارد ولی به قدری زیبا نگاشته شده تا بتوان آن را حتی تا این جایگاه آورد.نباید بازی فوق العاده ساموئل ال جکسون را فراموش کرد.فیلم دیالوگ هایی خوب و گیرا دارد.صحنه های ناب از خشونت و غافل گیری.موسیقی متن زیبای آن هم نباید فراموش شود.این ها،المان های دوست داشتنی فیلم های تارانیتنو ست!

3- افشاگر : بدون شک جسور ترین فیلم امسال افشاگر هست،جرأت مثال زدنی این فیلم در بیان یک واقعیت تلخ مذهبی فوق العاده است،این فیلم هیچ اغراقی ندارد،اصلا قصد ندارد تا داستانی حماسی معرفی کند،هیچ اوجی ندارد،تمام فیلم روایتگر بی نقصی از یک حادثه تلخ است،فیلمی که در تمام داستانش در سطحی بالا و به یک اندازه گیرا و جذاب است.فیلم نامه به شدت منظم،بازیگرانی بسیار خوب، همه و همه باعث شدند تا با فیلمی حرفه ای،سازمان یافته و دقیق روبرو باشیم.مهم ترین نکته فیلم سخن گفتن آن از از یک معضل اجتماعی بود،چیزی که کمتر امروزه در فیلم هایمان میبینیم.

2 – وارونه : این انیمیشن حرف ندارد!هرچه بگویم کم گفته ام.داستانی زیبا و نوستالژیک باعث میشود که مخاطب اصلی این فیلم بزرگسالان باشند.اثری ژرف و تاثیر گذار در بررسی رویداد های زندگی ما و دیدگاهی متفاوت نسبت به احساسات ما باعث می شود تا این انیمیشن زیبا در لیست ما دوم شود.فراموش نشود شخصیت پردازی اصیل و غیر تکراری این انیمه از بهترین شخصیت پردازی های چند سال اخیر در حوزه ی انیمشین است.شخصیت غم،شادی و فیل در این فیلم فوق العاده است!!فیلم خلاصه ای از تاریخ روانشناسی است.نکته ها و طعنه های این فیلم واقعا زیبا هست.فکر نمیکنم انیمیشنی زیباتر،آموزنده تر و خوش ساخت تر از این پیکسار تولید کرده باشد

1- بروکلین : خوش ساخت ترین،هنری ترین و به طور قطع زیباترین فیلم امسال با اختلاف بسیار زیادی بروکلین است.همان چیزی که چند سالی است سینما منتظر آن است.یک اثر هنری و زیبا،ساده و تاثیر گذار بدون آن که بازیگرانی مشهور داشته باشد.این یعنی همان سینمای اروپایی گمشده امروزه.بروکلین آن چنان بیننده را جذب می کند که بتواند به خوبی درد ناشی از مهاجرت را انتقال دهد.فیلمی با دغدغه ای تلخ یعنی مهاجرت و اثرات آن،اثری ماندگار را به سینما عرضه میکند.فیلم نامه این اثر در نحوه وفاداریش به کتاب اصلی بسیار خوب عمل کرده است.بهترین بازی امسال هم متعلق به سیرشا رونان است.

r ijhhjf hofh

نیما بخت همت ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- افشاگری: موضوع تاثیر گذار و فیلمنامه دقیق در کنار کارگردانی و تیم بازیگریه قدرتمند , فیلمی دیدنی شکل داده. فیلمی شسته رفته و تمیز که تا مدت ها در ذهن مخاطب خواهد ماند.

4- وارونه : شاهکاری دیگر از کمپانی پیکسار و البته نابغه ای به نام پیتر داکتر. بعد از شرکت هیولاها و بالا فکر نمی کردم که انیمیشنی از این کمپانی من را اینقدر تحت تاثیر قرار دهد. موضوع یونیک و دیالوگ های فوق العاده فیلم روحتان را لمس خواهد کرد.

3- اتاق : اتاق فیلم خوب و استانداردی است هم از لحاظ کارگردانی و هم فیلمنامه اما فاکتوری که برگ برنده فیلم است و آن را در بین بهترین فیلم های سال قرار می دهد بازی استثنایی دو بازیگر اصلی فیلم بری لارسون و جیکوب ترمبلی است.

2- او دنبال می کند : همیشه فیلم های نوآور در هر ژانر را دوست داشتم. ژانر ترسناک همیشه کمترین نوآوری را دارد اما امسال فیلم آن دنبال می کند فوق العاده این قاعده را شکست. مفاهیم ضد افسارگسیختگی جنسی در قالب موجودی ترسناک در فیلم در کنار کارگردانی و فیلمبرداری چشم نواز, این اثر را تبدیل به تجربه ای فراموش نشدنی می کند.

1- مکس دیوانه جاده خشم : امسال جرج میلر معنی سینمای خوب را به همه یاد آور شد. می شود فیلمی سرگرم کننده و اکشن ساخت که تمام مدت تماشاگر را میخکوب صندلی کند و اجازه نفس کشیدن به او ندهد و در کنار آن عمیق ترین غرایز و حس برتری جویی بشر را در لایه های زیرین فیلم به زیباترین شکل ممکن نقد کرد. مد مکس 2015 نمونه ای کلاسیک خواهد شد که با گذشت زمان ارزش آن بیشتر به چشم خواهد آمد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_3-67f.jpg

نگین توانا ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- بروکلین : لذت تماشای زندگی یک مهاجر که با تجربیات جدیدی در محل جدید سکونتش مواجه می شود، در فیلم « بروکلین » به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه شد. « بروکلین » را به دلیل صمیمیت و گرمایش دوست داشتم.

4- استیو جابز : برای طرفداران کمپانی اپل و همچنین استیو جابز، فیلم « استیو جابز » یه موهبت بزرگ بود. فیلمی خوش ساخت از دنی بویل که بر خلاف نسخه ضعیفی که آشتون کاچر در آن در نقش استیو جابز ظاهر شده بود، توانست با فیلمنامه ای دقیق، تصویری دقیق از مغز متفکر تکنولوژی ارائه دهد.

3- فراماشین : بحث درباره تکنولوژی و خطر پیشرفت هوش مصنوعی همیشه یکی از موضوعات جالب در تاریخ سینما بوده است. سال گذشته « فراماشین » با موضوع هوش مصنوعی ربات زنی به نام آوا که می خواست مردی به نام کلب را اغوا می کرد، یک اثر علمی – تخیلی جالب را بوجود آورد. فیلمی که باعث شود مخاطب به فکر فرو برود حتما اثر شایسته ای است.

2- مکس دیوانه : خیلی طرفدار سینمای اکشن نیستم اما « مکس دیوانه » مخاطبش را مجبور به تحسین می کند. فیلمی که با جلوه های ویژه تلفیق شده با دکور طبیعی، بهترین دستاورد تکنیکی سینما در سالی که گذشت بود و البته سرگرم کننده.

1- وارونه : یکی از بهترین انیمیشن های یک دهه ی اخیر که باعث شد امسال رقابت بین انیمیشن ها تشریفاتی باشد. « وارونه » بهترین انتخاب کودکان و بزرگسالان در سالی که گذشت بود.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_16-528.jpg

میثم کریمی ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- سیکاریو : تریلر هیجان انگیز « سیکاریو » اگرچه در بخش داستانی بسیار غنی است، اما نکته ای که آن را برجسته می سازد، تصویربرداری، موسیقی و بازی های درخشانش است. این تریلر هیجان انگیز اگرچه بسیار خشن و ناراحت کننده است، اما تسلطی مثال زدنی بر اجزای داستانش دارد و یکی از کنترل شده ترین فیلمنامه های سال را به مخاطب ارائه کرده که هیچ چیز در آن به حال خود رها نمی شود.

4- وارونه : هر چند سال یک بار انیمیشنی به سینما می آید که مرز بین مخاطبان کودک و بزرگسال را می شکند. در سالهای گذشته انیمیشن « بالا » چنین وضعیتی را پدید آورده بود و امسال نوبت به « وارونه » بود که بتواند با داستان کاملا نو و گفته نشده در سینما، تمام مخاطبین سینما را به خود جذب نماید. انیمیشنی که بتواند بر داشته های علمی و احساسی مخاطبش بیفزاید، قطعا ارزش قرارگیری در این لیست را دارد.

3 – کارول : فارغ از جنگ و جدل ها درباره موضوع « کارول » ، باید به این نکته اذعان کرد که عشق میان دو همجنس هرگز در تاریخ سینما تا این حد طبیعی و بدور از شعار به تصویر کشیده نشده بود. موسیقی زیبای فیلم به همراه قاب ها و دیالوگ های شنیدنی، « کارول » را در رده یکی از بهترین های سال جای می دهد.

2- هشت نفرت انگیز : تازه ترین اثر کوئینتین تارانتینو همان فیلمی بود که سینما چندسالی است نیازمند آن می باشد. اثری که در نقطه مقابل آثار امروز سینما، به سبک آثار کلاسیک سینما قصه جذابی برای روایت دارد و شخصیت هایی که هرکدام باور پذیر می شوند. روایت این قصه در فضایی محدود، تسلط بالای یک کارگردان را می طلبد که تارانتینو به بهترین نحو ممکن از پس آن برآمد. « هشت نفرت انگیز » در عصر حاضر که به دشواری می توان یک فیلم با المان های سینمایی یافت، اثری است که بطور کامل برای اکران در سینما ساخته شده است.

1- مکس دیوانه : « مکس دیوانه » یکی از مهمترین آثار سال است. فیلمی که جورج میلر مجددا کارگردانی آن را برعهده گرفت و برای خلق دنیای دیوانگان فیلم، تا جایی که می توانست از کامپیوترهای پرقدرت امروزی کمک نگرفت و در عوض، دکور طبیعی را جایگزین افکت های کامپیوتری کرد و نتیجه اش هم مختص به پرده سینماست. « مکس دیوانه » یک اکشن دیوانه وار است که در ژانر خود، یکی از بهترین و محترم ترین آثار تاریخ سینما می باشد.

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2015/06/phoca_thumb_l_1-772.jpg

ذره بین ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- هشت نفرت انگیز : فیلم جدید تارانتینو یک وسترن جذاب و دوست داشتنی بود و البته خشونت های همیشگی تارانتینویی را هم در خودش داشت. این خشونت خیلی به مذاق من خوش نمیاد اما نمیشه ارزش های سینمایی « هشت نفرت انگیز » رو هم انکار کرد.

4- مریخی : اگر کتاب « مریخی » رو از قبل مطالعه نکرده باشید، این فیلم می تواند تعلیق خیلی خوبی برایتان ایجاد کند. جلوه های ویژه جذاب و بازی خوب مت دیمون هم تعلیق فیلم را تکمیل می کند.

3- اتاق : یک اتاق کوچک و مادر و پسری که در آن حبس شده اند. پسر هرگز دنیای خارج از اتاق را ندیده و مادر هم قصد دارد کودکش را به بهترین شکل ممکن تربیت کند. این داستان غم انگیز به خوبی در « اتاق » روایت شده و بازی بری لارسون و پسر کوچولوی فیلم، باعث می شود اسم فیلم را در لیست بهترین فیلمهای سال قرار دهم.

2-بازگشته از گور : فیلم جدید ایناریتو فیلمبرداری فوق العاده ای دارد و بازی دیکاپریو هم توانسته فیلم را چند مرحله بالاتر از جایی که باید باشد قرار دهد. « بازگشته از گور » داستان خاصی برای روایت نداشت اما یک فیلمبرداری و بازی خوب دیکاپریو داشت که همین دو ویژگی هم باعث شده فیلم یکی از بهترین های سال باشد.

1- من ، ارل و دختر مردنی : شاید خیلی ها اصلا این فیلمو ندیده باشند اما از دست دادنش می تواند حسابی حالتان را بگیرد! « من ، ارل و دختر مردنی » یک فیلم مستقل هست که در آن همه جور حس خوب و انسان دوستانه و عاشقانه وجود دارد. خیلی سخت هست که این فیلم رو ببینید و دوستش نداشته باشید!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_2-5a9.jpg

نازنین آفاق ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- مینیون ها : داستان اصلی انیمیشن « مینیون » چنگی به دل نمی زد اما مگر می شود این موجودات زرد رنگ شیطان و خبیث در یک فیلم کامل باشند و نشود از آن فیلم لذت برد و بارها و بارها آن را ندید؟!

4- مکبث : زیبایی شناسی شکسپیری در سالی که گذشت در فیلم « مکبث » مشاهده کردم و از آن لذت بردم. فیلمبرداری را هم دوست داشتم.

3- هشت نفرت انگیز : خیلی سخت هست که عاشق سینمای تارانتینو و غافلگیری هایش نبود. « هشت نفرت انگیز » اگرچه بهترین فیلم تارانتینو نبود اما غافلگیری های خاص تارانتینو را در خود داشت.

2- فراماشین : آوای آرام و دوست داشتنی و در عین حال باهوش و خبیث فیلم « فراماشین » ترسناک و در عین حال هیجان انگیز بود! در نهایت پس از تماشای فیلم به سختی می توانیم تصمیم بگیریم که می توانیم آوا را دوست داشته باشیم یا باید همانند دیگر ربات ها از آن بترسیم!

1- وارونه : ترکیب 5 حس انسان در قالب موجودات زنده در ذهن صاحبانشان، ایده نابی بود که به ثمر نشست و بهترین انیمیشن سال ساخته شد.

بازگشته - The Revenant

امیر گلسفیدی ( نویسنده سایت مووی مگ )

5-فراماشین : شاید داستان فیلم هم اکنون در سیاره خاکی ما رخ داده باشد اما ما از آن بی خبر باشیم. رباتی که هوش مصنوعی فوق العاده ای دارد و می تواند جایگزین انسان در جامعه شود، ایده جالبی بود که در فیلم « فراماشین » با بازی خوب آلیشیا ویکاندر تحقق پیدا کرد.

4- استیو جابز : شاید این جمله درست باشد که باید عشق اپل و استیو جابز باشید تا بتوانید از فیلم « استیو جابز » لذت ببرید. فیلمی که به خوبی توانسته زندگی این بزرگ مرد دنیای تکنولوژی را به تماشاگر معرفی نماید.

3- مریخی : کاشتن سیب زمینی در مریخ و پرورش آن ایده خیلی خوبی نیست اما ریدلی اسکات به ما ثابت کرد که می توان این داستان را دید و از قهرمان بازیهای مارک ویتنی لذت برد!

2- مکس دیوانه : اکشن جاده ای جورج میلر در سالی که گذشت کمتر کسی را ناراضی کرد. فیلم اکشنی که به حدی یکدست بود که کسی نتواند از آن لذت نبرد!

1- بازگشته از گور : فیلمی تکان دهنده با بازی فوق العاده لئوناردو دیکپاریو که چشم ها را خیره می کند. فیلم، سوز عجیبی هم دارد!

http://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2016/03/phoca_thumb_l_5-e8b.jpg

آتوسا مهرآفرین ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- بازگشته از گور : فیلم جدید ایناریتو رو به خاطر بازی لئوناردو دیکاپریو دوست داشتم. دیکاپریو از جان و دل برای بازی در نقش قهرمان داستان مایه گذاشت و نتیجه اش هم اسکاری بود که بالاخره دریافت کرد.

4- بروکلین : داستان مهاجرت یک دختر ایرلندی به آمریکا به حدی در « بروکلین » خوب روایت شده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. این فیلم لایق توجهات بسیار بیشتری از آنچه که امروز شاهدش هستیم بود.

3- من، ارل و دختر در حال مرگ : فیلم ساده و جمع و جوری که به دل می نشیند. داستان ساده بچه هایی که در کنار هم عاشقانه زندگی را ادامه می دهند و عاشقانه بر تجربیات خود اضافه می کنند. دیدن این آدمها رو دوست داشتم.

2 – مینیون ها : این موجودات کوچک زرد رنگ و خنده های شیطانی شان می تواند حال هر آدمی را خوب کند. « مینیون ها » یکی از انتخاب من به عنوان بهترین فیلم سال هست.

1- وارونه : وقتی این انیمیشن رو دیدم فکر کردم که ما انسانها اصلا به عواطف خودمان مسلط نیستیم و به هیچکدام از آنها احترام نمی گذاریم. این انیمیشن حرف های زیادی برای گفتن دارد و من به عنوان بهترین فیلمی که در سال 94 دیدم انتخابش می کنم.

بازگشته - The Revenant

رضا اقبالی ( نویسنده سایت مووی مگ )

5- مرد مورچه ای : فیلم « مرد مورچه ای » به فاصله زیاد نسبت به دیگر فیلمهای اَبَرقهرمانی سرگرم کننده بود. قهرمانش خیلی غیرانسانی نبود و فیلم هم شوخی های خوبی داشت.

4- مستقیم از کامپتون : شاید بشود گفت در حق این فیلم اجحاف زیادی شد. داستان مردان مشهور دنیای موسیقی رپ و چگونگی به شهرت رسیدنشان، در یک فیلم خوب و دیدنی به اسم « مستقیم از کامپتون » روایت شده بود. فیلمی که ضرباهنگ بسیار خوبی دارد.

3- سیکاریو : سکانس شلیک در خیابان و فیلمبرداری و بازی و موسیقی فوق العاده « سیکاریو » کافی هست برای اینکه در این لیست قرار بگیرد. « سیکاریو » یکی از بهترین فیلمهایی بود که در سال 94 دیدم.

2- هشت نفرت انگیز : مگر می شود فیلمهای تارانتیون رو اصلا دوست نداشت؟!

1- بازگشته از گور : فیلمی نیست که بعدها به عنوان یک اثر فوق العاده از آن یاد شود مگر بازی دیکاپریو. اما این نکته را هم باید گفت که ایناریتو در بدترین حالت ممکن هم فیلمی می سازد که تماشاگر را میخکوب می کند!

 

نویسندگان و کاربران مووی مگ

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید         

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها