صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : اكران ۵ فیلم ضدایرانی در بیروت با مجوز دولت موقت !

اكران ۵ فیلم ضدایرانی در بیروت با مجوز دولت موقت !

11

به نقل از پایگاه خبری شبكه العربیه، برگزاركنندگان جشنواره بین المللی فیلم بیروت اعلام كردند بین ۲۲ تا ۲۶ ژوئن (یك تا ۵ تیر) فیلم های ممنوعه ای را كه در جریان برگزاری این جشنواره در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نتوانسته پخش كند، به نمایش در می آورد.

اداره جشنواره بین المللی فیلم بیروت در بیانیه خود اعلام كرده این فیلم ها پیش از این به حكم مركز نظارت لبنان از این دو جشنواره حذف شده بود كه در دوران دولت «سعد حریری» با مراجعه به وزارت كشور لبنان موافقت لازم برای این ۵ فیلم را از كمیته ویژه شورای امنیت ملی لبنان كسب كرد.

بنابر این گزارش، یكی از ۵ فیلم حنا مخملباف درباره حوادث پس از انتخابات است كه برگزار كنندگان جشنواره بیروت مدعی اند علت مخالفت با پخش این فیلم در جریان جشنواره فیلم بیروت، سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به بیروت بوده است.

همچنین فیلم های «چه اتفاقی افتاد» به كارگردانی «دیغول عید» از لبنان، سه گانه «هویت» اثر «پائولو بینوینوتی»، «گوستازا دلیبیانو» و «كونوورتوریو» كه به داستان یهودیان اعدامی در دوران قرون وسطی می پردازد و فیلم «آواز دو عروس» به كارگردانی ««كارین البو» كه به زندگی یهودیان و مسلمانان می پردازد، از جمله این فیلم ها هستند.


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها