صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « ترنسفورمرز 5 » ساخته خواهد شد

« ترنسفورمرز 5 » ساخته خواهد شد

20160507154451 71

پارامونت، شرکت تولید کننده سری فیلم‌های چهار گانه و خیالی ـ اکشن «تبدیل شونده‌ها» هفته پیش اعلام کرد قسمت‌های پنجم تا هفتم این آثار پرطرفدار نیز در دست تهیه‌اند و طی سه سال متوالی اکران خواهند شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، قسمت پنجم از سری آثاری که در آن موجودات ناشناخته حیوانی تبدیل به ماشین‌های عظیم و ویرانگر فلزی می‌شوند و شهرها را نابود می‌کنند، در ژوئن ۲۰۱۷ روی پرده می‌رود و قسمت ششم در ژوئن ۲۰۱۸ پخش می‌شود و به همین منوال قسمت هفتم را نیز در ژوئن ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود. چهار «تبدیل شونده‌«ای که تابحال به نمایش در آمده‌اند و اولین آنها در سال ۲۰۰۷ پخش شد، مجموعاً ۸/۳ میلیارد دلار درآمدسازی کرده‌اند. مایکل بی که هر چهار قسمت قبلی را کارگردانی کرده، ساخت قسمت پنجم را نیز متقبل شده اما ادعا کرده که این آخرین مرتبه حضور او در این پروژه است. در تدوین سناریوی این قسمت ۸ فیلمنامه نویس به سرکردگی اکیوا گولدزمن مشارکت کرده‌اند. گمان می‌رود مارک والبرگ که رل اصلی را در فیلم چهارم بازی کرد، در قسمت پنجم نیز ایفای نقش کند ولی هر چه هست، سری فیلم‌های Transformers بر اساس داستانهای پرطرفدار موسوم به «پسر هاسبرو» ساخته شده‌اند و چنان تم و دیدگاهی را تعقیب می‌کنند. ایراد گرفته شده به این فیلم‌ها این است که سطحی‌اند و تم حادثه صرف را تعقیب و اجرا می‌کنند و تابع علم و اصول منطقی نیستند و حسن آنها که بر عیب فوق سایه می‌اندازد، این است که نزد قشرهای مختلف و به ویژه جوانان محبوبیت دارند و در گیشه‌ها خوب می‌فروشند و در نتیجه هر موضوع و هر روالی را که دارند، تایید و توجیه می‌کنند.

قابلیت‌های فنی شگرف

موفقیت این سری آثار را نمی‌توان بدون توجه به رواج فیلم‌های کمیک بوکی در سینما طی دهه‌های اخیر و به ویژه ۳۰ سال گذشته تعریف و توصیف و معنا کرد و این در حالی است که «تبدیل شونده‌ها» (یا «تغییر شکل دهنده‌ها») به طور مستقیم از درون این داستان‌ها بیرون نیامده‌اند و همان طور که پیشتر آمد از «هاسبرو»ها مشتق می‌شوند و ارتباط مستقیمی با دی.سی کمیکز و مارول، دو امپراتوری بزرگ تولید و نشر داستان‌های کمیک استریپی و تبدیل آنها به فیلم‌های سینمایی پرفروش و موسوم به Blockbuster ندارند. فیلم اول که در سال ۲۰۰۷ ساخته شد و دان مورفی و تام دی سانتو از تهیه کنندگان آن بودند، از سناریویی نوشته روبرتو اورکی و الکس کورتزمن بهره می‌گرفت ولی این محصول استودیوهای دی بونا ونتورا و هاسبرو عملا بر قابلیت‌های فنی شگرف سازندگانش تکیه داشت و حتی روی هنرپیشه‌هایش شامل شیالابوف، تیرس گیبسون و جاش دوهامل جوان و جان تورتورو و جان وویت کهنه‌کار چندان حساب نمی‌کرد.

گرفتار در جنگ

در مرکز ماجراها جوانی به نام سم ویت ویکی با بازی شیا لابوف را در بدو شروع مطرح شدنش در سینمای غرب داریم که در جنگ بین دو نیروی مافوق انسانی گرفتار می‌آید. یکی موجودات فلزی موسوم به اتوبوت‌ها که قرار است کاراکترهای مثبت قصه باشند و دیگری موجوداتی با نام کلی دیسپ تیکانز که آدم‌های بد قصه هستند و با اتوبوت‌ها می‌جنگند. هر چه هست، هر دو دسته به جمع روبوت‌های مرتبط با بیگانگان و ساکنان سایر سیارات تعلق دارند و می‌توانند خود را به شکل‌های مختلف و بخصوص ماشین‌ها و وسایل نقلیه ولی با ابعاد و اندازه‌های بالا و بزرگ در بیاورند. نیروی مرکزی اتوبوت‌ها از شیئی به نام ال اسپارک می‌آید و این چیزی است که تبار آنها را ساخته و راه اندازی کرده است. آنها می‌خواهند با استفاده از این نیرو دنیای خود را بازسازی کنند و به جنگ پایان بدهند اما گروه مقابل با قصد و هدفی کاملا متفاوت قصد تصاحب ال اسپارک را با نیات منفی دارند و می‌خواهند ماشین‌های دنیا را به حرکت با ویژگی‌های موردنظر خود درآورند و با آنها لشکری را ایجاد و از طریق آن ویرانگری می‌کنند.

دستاوردهای مالی

با این ابزار و قصه و روال و شرایط، «تبدیل شونده‌ها یک» به پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۷ جهان مبدل شد و هم اینک نیز در فهرست پرفروش‌های تاریخ صاحب رتبه چهل و پنجم است و این توفیق را در سایه درآمدسازی ۷۱۰ میلیون دلاری‌اش بدست آورده است. جلوه‌های فنی این فیلم به قدری چشمگیر بود که در سه شاخه نامزد اسکار شد و البته هیچیک را نبرد. شاید برد اصلی این فیلم و سازندگانش این بود که با این موفقیت‌ها پایه ساخت قسمت‌های بعدی نیز گذاشته و این کار توجیه شد. به این ترتیب قسمت دوم با نام جنبی و کامل کننده «انتقام سقوط کرده‌ها» در ابتدای تابستان ۲۰۰۹ به نمایش در آمد که آن هم پول هنگفتی را بدست آورد و فیلم سوم نیز که «تاریکی ماه» نام داشت در اوایل تابستان ۲۰۱۱ اکران شد و این یکی که به سلاح ۳ بُعدی بودن مجهز بود، از یک میلیارد دلار فروش هم فراتر رفت. این خصلت و دستاورد فیلم چهارم از این مجموعه نیز بود که با نام کامل «تبدیل شونده‌ها: عصر انقراض» در اوایل تابستان ۲۰۱۴ به نمایش در آمد و این یکی هم بیش از یک میلیارد دلار در جهان پولسازی کرد.

یک شبکه وسیع

همه اینها می‌دهد چرا سه قسمت بعدی این فرانچیز در دست تهیه است و خیال مایکل بی و دستیارانش به چه سبب این همه قرص است. به اینها بیافزایید معامله‌های پرتعداد و همکاری گسترده هاسبرو با شرکت‌های پر شمار به قصد مشارکت آنها در مسیر تولید فیلم و کار تبلیغاتی وسیع روی فیلم و عرضه کردن مجدد کمیک بوک‌های قبلی را که ریشه‌های اتفاقات و مقدمات کار را شرح و بسط می‌دهند و از این طریق در می‌یابید که چه زنجیره طولانی و شبکه وسیعی روی این فیلم‌ها کار و برای آنها زمینه سازی می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها