صفحه اصلی > زرین سینمایی هفته : از سوتی عجیب شبکه خبر تا برخورد قاطع با عوامل برنامه « دورهمی » / زرین سینمایی هفته ( شماره 126)

از سوتی عجیب شبکه خبر تا برخورد قاطع با عوامل برنامه « دورهمی » / زرین سینمایی هفته ( شماره 126)

70687 26234

Zarinدر هفته ای که گذشت بالاخره صدای تهیه کنندگان سینمای ایران درآمد و اقدامات حوزه هنری که بعضی فیلمها را تحریم و اجازه نمایش در سینماهایش را صادر نمی کند، محکوم کرد.

به همین منظور 300 تهیه کننده ایرانی ( واقعا می دانستید 300 تهیه کننده داریم؟! ) بیانیه ای را امضا کردند که در آن از حوزه هنری خواسته شده تکلیفش را با خودش مشخص کند و اینقدر سنگ جلوی پای سینما نیندازد.

ما هم به دلیل آنچه که « حرکت جمعی مثبت علیه اقدامات حوزه هنری » می نامیم، لوح زرینی را به کسانی که این بیانیه را تنظیم و منتشر نمودند تقدیم می کنیم و امیدواریم که دیگر فیلمی را نبینیم که چند روز قبل از اکران با این پیام از جانب حوزه هنری مواجه می شود که : « فلان فیلم تحریم هست و اجازه نمایش در سینماهای ما را ندارد! »

9287ed6f964ada95d75dde2fa234

68466در هفته ای که گذشت مهران مدیری در برنامه « دورهمی » در حال تعریف یک داستان بود که در این حین از کلمه ای استفاده کرد که مفهومش خیلی ساده و مشخص اما خیلی به مذاق اهل سنت کشور خوش نیامد. در این راستا نمایندگان مجلس که حسابی از دست عوامل « دورهمی » عصبانی شده بودند، اعلام کردند که این برنامه به اهل سنت توهین کرده و اینا. نتیجه هم این شد که ناظر برنامه را اخراج و به عوامل برنامه و مهران مدیری تذکر جدی داده شد.

آقا ما اینجا با توهین و این چیزها در ر سانه ملی به شدت مخالفیم اما دیگه شور قضیه رو در نیارید دیگه! معنا و مفهوم داستانی که مهران مدیری تعریف کرد واضح و مشخص بود و هرکس می توانست خیلی راحت متوجه آن شود. اما این دست اقدامات سلیقه ای که قانونش به این شکل نوشته شده : « همه به من توهین می کنند مگر خلافش ثابت شود! » باعث می شود که کم کم رسانه ملی از مخاطب خالی شود و آن زمان دیگه برای جبران خیلی دیر هست.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « سلیقه ای رفتار کردن ارگان ها » می نامیم، تمشک زرینی را به این عزیزان تقدیم می کنیم و معتقد هستیم که بهتر هست بجای فشار بر برنامه سازان، بر روی فرهنگ سازی تمرکز کنند تا کمی بتوان شوخی را هم شنید. یکدفعه دیدید تلویزیون خالی از شوخی شد و کلا شد دریاچه ارومیه ها ! از ما گفتن بود.

photo 2016 08 16 21 19 50

68466آقا شبکه خبر یه برنامه ای پخش میکنه به نام « هالیوود کات » که بعضی فیلمها رو معرفی کرده و از منظرهای مختلف به اون می پردازه. ما اینجا کاری با محتوای برنامه نداریم اما یک سوتی عجیب اخیرا در این برنامه پخش شد که نمیشه بهش تمشک نداد و از کنارش گذشت.

در تصویری که مشاهده می فرمائید، کارگردان فیلم « مریخ حمله می کند » به اشتباه کمپانی « وارنر بروس » که همان برادران وارنر خودمان باشد ذکر شده است! نکته جالب اینجاست که هیچکدام از عوامل ساخت این برنامه که حداقل ده نفری می شوند، متوجه این سوتی نشدند و آن را روی آنتن زنده تلویزیونی بردند تا تمشک ما لایق آنان باشد.ما اینجا به عوامل این برنامه پیشنهاد می کنیم که در برنامه های بعدی فیلمهای « لانتوری به کارگردانی فیلمیران » و « دختر به کارگردانی نور تابان » را نیز مورد بررسی قرار دهند.

6360676956741681992

68466در هفته ای که گذشت بازیگر سریال « ذهن های مجرم » یعنی توماس گیبسون یک حرکت « تخته گازی » انجام داد و تهیه کننده برنامه را مورد ضرب و شتم قرار داد! گیبسون بعد از این اتفاق در یک مصاحبه گفته که در محیط کار اختلاف به وجود میاد و این طبیعی هست! اما نگفت که اعتقاد دارد اختلافات را باید با مشت و لگد حل کرد یا گفتگو.

ما هم اینجا به دلیل آنچه که « چاله میدونی رفتار کردن بازیگر جماعت » می نامیم، تمشک زرینی را به این آقای بازیگر بی اعصاب تقدیم می کنیم و کلاس های کنترل خشم رو به ایشان پیشنهاد می کنیم تا دفعه بعد دیگه راه نیفته بره بزنه چشم و چال یک تهیه کننده رو در بیاره. حالا خشونتی که به کار گرفته هیچ، رفته یه راست زده تهیه کننده رو ناکار کرده!

 

ذره بین            

* شما می توانید گزینه های ” لوح زرین بگیر یا تمشک بگیر” سینمایی یا تلویزیونی تان را به ما معرفی کنید تا آنها را در همین بخش معرفی کرده و جوایزشان را تقدیمشان کنیم!

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به کانال رسمی مووی مگ در تلگرام بپیوندید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها