صفحه اصلی > گزارش ویژه : معرفی بهترین فیلم هایی که در پیش داریم (july)

معرفی بهترین فیلم هایی که در پیش داریم (july)

transformers3_moviemag.ir

مووی مگ علی صفار : «ترانسفورمرز : تاریکی ماه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت 2» در ماه july اکران می شوند . این دو پیشتازان ماه جولای خواهند بود و از این رو که در ماه می و ژوئن هیچ فیلمی از مرز 250 میلیون دلار عبور نکرد ، انتظارات از این دو فیلم بیش از بقیه است . پردرآمدترین ماه سال در تاریخ سینما هم اکثرا ماه جولای بوده است و رکورددار آن جولای 2010 با 1.32 میلیارد دلار فروش است . با اکران هری پاتر ، ترانسفورمرز و «کاپیتان آمریکا» و چندین فیلم جذاب دیگر ، جولای 2011 شانس زیادی در شکستن رکورد دارد .

1 جولای

با اینکه «ترانسفورمرز : تاریکی ماه» در 29 ژوئن اکران شد اما از اکران های ماه جولای به حساب می آید ، چون آخر هفته اول آن در ماه جولای است .

آخرین فیلم ترانسفورمرز دو سال پیش اکران شد و با اینکه فیلمی سطح پایین و نامرغوب به حساب آمد (این را مایکل بی کارگردان خود فیلم هم تایید کرده بود) ، 402 میلیون دلار فروش کرد . به همین دلیل ترانسفورمرز 3 نبردی بزرگ پیش رو دارد . علاوه بر این ، تماشاگران از دنباله های سه بعدی امسال مثل «دزدان دریایی کرائیب 4»و «پاندای کونگ فو کار 2»استقبال چندانی نکردند . این دو فیلم حداقل 23 درصد از قسمت های قبلی خود کمتر فروش داشته اند .

اما ترانسفورمرز 3 بازار تبلیغات بسیار قوی تری نسبت به آن فیلم ها داشته است ، با تریلرها و تبلیغاتی پر از جلوه های ویژه و صحنه های اکشن . همچنین این فیلم بعد از «آواتار» اولین فیلم سه بعدی ای است که توصیه شده آن را حتما باید دید . به هر حال سخت است که تصور کنیم فیلم های عظیم یکی پس از دیگری اکران می شوند و از لحاظ تجاری شکست می خورند .

با اکران ترانسفورمرز 3 ، سخت است که یادمان بماند 2 فیلم مهم دیگر در این هفته اکران می شوند . «لری کرون» کمدی-رمانتیکی است با بازی تام هنکس و جولیا رابرتز که داستان آن در مورد مردی است که به دلیل ناقص بودن مدرک تحصیلی اش از شغلش اخراج می شود به همین دلیل تصمیم می گیرد به دانشگاه برود و تحصیل کند . آخرین همکاری هنکس و رابرتز مربوط به فیلم «نبرد چارلی ویلسون» است که در سال 2007 اکران شد و 66 میلیون دلار فروش کرد . لری کرون کمدی سرگرم کننده ای است که افراد بزرگسال بیشتر از آن خوششان خواهد آمد و نوجوانان به دیدن ترانسفورمرز خواهند رفت .

اکران دیگر این هفته فیلم «مونته کارلو» است که سلنا گومز ، خواننده معروف ، در آن به ایفای نقش پرداخته است . مونته کارلو فیلمی شبیه به «خواهرخوانده شلوارهای مسافر» ، «داستان سیندرلا» و «خاطرات شاهزاده» است . از مونته کارلو با وجود فیلمهای پرخرج ماه جولای انتظار فروش بالا نداریم !

8 جولای

zookeeper_moviemag.irهفته دوم جولای به نظر آرام تر می آید . دو فیلم «نگهبان باغ وحش» و «رئیس های وحشتناک» در این هفته اکران می شوند . کوین جیمز در فیلم نگهبان باغ وحش با خانه متحرکش به سینماها برمی گردد . نگهبان باغ وحش تلفیقی از سه فیلم قبلی او (مانع ، پائول بلارت : پلیس فروشگاه و دکتر دولیتل) است که نام کوین جیمز را بر سر زبان ها انداختند . میانگین فروش این سه فیلم 156 میلیون دلار است که اگر نگهبان باغ وحش بتواند به این رقم دست یابد ، به یکی از پرفروش های تابستان تبدیل خواهد شد . رئیس های ترسناک اما کمی از نگهبان باغ وحش خشن­تر است . با لیستی از بازیگران مشهور مانند جیسون بیتمن ، جنیفر آنیستون ، کوین اسپیسی ، کالین فارل و جمی فاکس . داستان فیلم در مورد کارمندانی است که علیه رئیس ها و مدیران به اصطلاح وحشتناک خود شورش می کنند و قصد کشتن آن ها را دارند . در معرفی ها از رئیس های وحشتناک به عنوان فیلمی که باید دید (همانطور که 2 سال قبل این جمله برای هانگوور به کار رفته بود) نام برده اند .

پی نوشت : هر دو فیلم به نظر می رسد افتتاحیه هایی  قوی داشته باشند اما بعید است بتوانند ترانسفورمرز را شکست دهند .

15 جولای

پر سرو­صداترین فیلم سال (بنا بر آمار سایت باکس آفیس موژو) در 15 جولای اکران می شود . «هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت 2»آخرین قسمت از سری فیلمهایی است که بزودی پرفروشترین harrypotter7-PT_2-moviemag.irمجموعه فیلم تاریخ سینما می شوند . مجموعه فیلم ها معمولا در دنباله های خود تماشاگران را به تدریج از دست می دهند اما در آخرین دنباله همه کمبود ها را جبران می کنند (جنگ ستارگان 3 و ارباب حلقه ها : بازگشت پادشاه بهترین مثال هستند) . این فرضیه برای هری پاتر هم صدق می کند ، چون یادگاران مرگ قسمت 2 نبرد بین خیر و شری که طرفداران هری پاتر سال ها منتظرش بودند را در خود دارد . قسمت 2 به احتمال زیاد از قسمت 1 فروش بیشتری خواهد داشت و شاید بتواند فروش 318 میلیون دلاری هری پاتر و سنگ جادو را پشت سر بگذارد .

تنها فیلمی که شاید بتواند در مقابل هری پاتر ایستادگی کند ، جدیدترین انیمیشن«Winnie The Pooh» است . والت دیزنی که سازنده این انیمیشن است امیدوار است خانواده هایی که کودکان خردسال دارند را به دلیل خشونت هری پاتر ، به سمت  Winnie The Pooh جذب کند . تاکنون انیمیشن های زیادی تحت عنوان Pooh ساخته شده است که موفقیت مالی چندانی نداشته اند . موفق ترین آن ها«Pooh’s Heffalump Movie» است ، که در سال 2005 فروش کم 18 میلیون دلاری داشت . قسمت جدید سفری نوستالژیک به فیلم های قدیمی Pooh است .

پی نوشت : انتظار شکستن رکورد 158 میلیون دلاری «شوالیه تاریکی» در اولین هفته اکران توسط هری پاتر و یادگاران مرگ قسمت 2 را داشته باشید .

22 جولای

captainamerica_moviemag.irبعد از دیدن تعداد زیادی از قهرمانان کمیک بوک ها بر پرده سینماها بالاخره نوبت کاپیتان آمریکا در فیلم «کاپیتان آمریکا : اولین انتقام جو» شد . در تابستان امسال تا این لحظه 4 فیلم کمیکی اکران شده اند که هیچکدام از آن ها نتوانسته اند فروش قابل ملاحظه ای را تجربه کنند . کاپیتان آمریکا با یک شخصیت تاثیرگذار و بازاریابی مناسب امیدوار است همه چیز را تغییر دهد . جدیدترین تریلر فیلم با شعار وطن پرستانه «قهرمانان در آمریکا بوجود می آیند» سعی دارد حس میهن دوستی مخاطبان را برانگیزد . اما اکران در زیر سایه هری پاتر هراس انگیز است و باید دید کاپیتان آمریکا هم به سرنوشت «فانوس سبز» دچار خواهد شد یا خیر ! کمدی درجه R «دوستان مفید» با بازی جاستین تیمبرلیک و میلا کونیز دیگر فیلمی است که در این هفته اکران خواهد شد . دوستان مفید بازسازی فیلم «بدون تعهد» است که ناتالی پورتمن و اشتون کاچر در آن نقش آفرینی کردند . تیمبرلیک و کونیز به اندازه کاچر و پورتمن مشهور نیستند و حضور آن ها در این فیلم شاید به فروش آن کمکی نکند . بدون تعهد 70 میلیون دلار فروش داشت و اگر دوستان مفید بتواند به این فروش دست پیدا کند ، به موفقیتی متعادل می رسد .

پی نوشت : کاپیتان آمریکا به راحتی دوستان مفید را شکست خواهد داد اما باید فروشی نجومی داشته باشد تا بتواند هری پاتر را در هفته دوم به پایین بکشد !

29 جولای

جولای 2011 از آن ماه های نادر است که به جای 4 هفته ، 5 هفته اکران را در خود دارد و همین مسئله تاثیر زیادی بر درآمدزایی آن دارد . «کابوی ها و بیگانگان» جدیدترین فیلم از سری فیلم هاییcowboysandaliens_moviemag.ir مانند «شهامت واقعی» و «رانگو» که ژانر وسترن را در هالیوود احیا کردند . به کارگردانی جان فاوریو (مرد آهنی) و بازی دنیل کریگ ، هریسون فورد . پس از انتشار تریلری در سال گذشته ، کابوی ها و بیگانگان به یکی از فیلم های تابستانی مهم تبدیل شد . همچنین ژانر هجوم بیگانگان امسال با «فیلم نبرد : لس آنجلس» تجدید شد و «Super 8» هم ادامه ای است بر گسترش این ژانر . رویارویی دو ژانر قدیمی وسترن و جدید هجوم بیگانگان می تواند با پیروزی کابوی ها و بیگانگان و ژانر وسترن به پایان برسد .

از لحاظ خانوادگی بودن انیمیشن «اسمرف ها» چیزی از کابوی ها وبیگانگان کم ندارد . این انیمیشن با تکنولوژی CGI ساخته شده و از لحاظ ساخت به انیمیشن «یوگی خرسه» شبیه است . اسمرف ها شاید برای بزرگسالان چندان لذت بخش نباشد ، اما دو سال قبل انیمیشن «G-Force» هم دارای چنین وضعیتی بود اما با فروش 120 میلیون دلاری گیشه ها را لرزاند که این می تواند نشانه خوبی برای فیلم اسمرف ها باشد .

دیگر فیلم این هفته «دیوانگی ، نادانی ، عشق» است که شباهت زیادی «به مجرد 40 ساله» با بازی استیو کارل دارد . ظاهرا فیلم تماشاگران را فقط برای خندیدن و خوش گذرانی به سینما خواهد کشاند اما در تبلیغات از آن به عنوان کمدی-رمانتیکی با شخصیت های خوب یاد می شود .

پی نوشت : به احتمال زیاد کابوی ها و بیگانگان صدرنشین این هفته خواهد بود اما مجموع فروش این سه فیلم می تواند پایانی خوب را برای جولای 2011 رقم بزند .

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها