صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شب وحشت ( Fright Night)

نقد و بررسی فیلم شب وحشت ( Fright Night)

2

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

بازیگر نقش اصلی که آنتون یلچین است که قبلا در چند فیلم اکشن از جمله قسمت آخر « نابودگر » حضور داشته است، اما مشهورترین چهره فیلم کالین فارل است. راستی تونی کولت هم در فیلم بازی می کند.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

چارلی ( آنتون یلچین ) نوجوانی است که علاقه مند به مسائل زندگی خون آشامهاست و تقریباً همه  موارد زندگی این قشر از جامعه را به خوبی می داند. در همسایگی چارلی مردی به نام جری ( کالین فارل )  زندگی می کند که زندگی پر  رمز و رازی دارد. او در روزها خانه خودش را می پوشاند تا کسی او را نبیند، به همین دلیل چارلی به این فکر می افتد که شاید او یک خون آشام است و…!

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

1Anton Yelchin ، Colin Farrell ، Toni Collette ، David Tennant

4-کارگردان کیست ؟

کریگ گیلسپای که مشهورترین ساخته سینمایی اش فیلم « لارس و دختران واقعی » بوده است. وی به جز « لارس و دختران واقعی » ، فیلم شاخص دیگری ندارد. شاید کمدی ضعیف « آقای وودکاک » را هم از او دیده باشید.

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

بهرحال یک فیلم ترسناک است ( البته لحظاتی هم کمدی !) که در آن خشونت حضوری ثابت دارد. به این خشونت فیلم باید چند صحنه جنسی هم اضافه کنید که نتیجه اش مساوی است با اینکه فیلم را نباید با بچه ها دید.

6- نکات مثبت فیلم ؟3

فیلمبرداری قابل تحسین است ، فیلم تماشاگر را مجاب می کند که تا انتهای داستان نگران شخصیت های داستان  باشد ، بازی بازیگران به خصوص کالین فارل قابل توجه است، شخصیت پیتر بسیار جالب از آب درآمده است. فضاسازی فیلم قابل تحسین است.

7- نکات منفی فیلم ؟

فیلم کماکان مانند نسخه اصلی ایی که در سال 1985 ساخته شده بود، صحنه هایی کمدی هم دارد که شاید برای طرفداران اینروزهای ژانر ترسناک جالب نباشد ، حضور دوست دختر جذاب چارلی در بعضی صحنه ها باعث می شود تا تماشاگر برای مدتی فیلم را ول کند و زل بزند به او! ، تماشای تونی کولت پیر شده بدجوری آدم را اذیت می کند.

8- ارزش دیدن دارد ؟

« شب وحشت » اگرچه بازسازی فیلمی دهه ی هشتادی به همین نام است اما مانند آن دوران، بمب خنده نیست!. با اینکه سازندگان به سیستم ” کلبه ی وحشتی ایی ” آن دوران ( کمدی – ترسناک ) پایبند مانده اند اما شما می توانید صحنه های غافلگیر کننده هم به وفور در « شب وحشت » بیابید. در کل تماشای این فیلم را به همه توصیه می کنم.

 

میثم کریمی

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها