صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

نقد فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore نقد فیلم

 

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

ادی ردماین، ستاره فیلم «دختر دانمارکی» نقش اصلی فیلم است. جود لاو، بازیگر فیلم «شرلوک هولمز» نیز در فیلم حضور دارد. مدس میکلسن مشهور هم که اغلب او را با فیلم «شکار» به یاد می آورند، جایگزین جانی دپ در قسمت سوم شده است.

داستان فیلم درباره چیست؟

گریندلوالد (مدس میکلسن) قصد دارد اقدامات شرورانه خودش را ادامه داده دهد و در این راه نیوت (ادی ردماین) قصد دارد به همراه دوستانش جلوی او را بگیرد اما…

کارگردان کیست؟  

دیوید یتس که اغلب شهرتش به دلیل ساخت فیلم های سینمایی براساس کتاب های جی کی رولینگ بوده است. یتس سازنده چند قسمت از  سری فیلم های «هری پاتر» بوده و دو قسمت قبلی «جانواران شگفت انگیز» را هم کارگردانی کرده است.

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

دنیای جی کی رولینگ مناسب کودکان و نوجوانان است.

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore نقد فیلم

نکات مثبت فیلم؟

جلوه های ویژه اثر قابل تحسین است.

نکات منفی فیلم؟

حفره های فیلمنامه فراوان هستند و دلایل آن سهل انگاری و عجول بودن سازندگان در روایت قصه است. بخش هایی از قصه از جمله فرار از زندان نه منطق درستی دارند و نه در اجرا موفق هستند.

اضافه کردن ته مایه های سیاسی به قصه، مخصوصاً در دقایق آخر توی ذوق می زند!

با تبعیت از روند اغلب ساخته های چند سال اخیر صنعت سینما، تحول ناگهانی و الهام بخشی از زمین و آسمان در «Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore» نیز یافت می شود!

مدس میکلسن قطعاً بازیگر توانایی است و اتفاقاً بازی بسیار خوبی هم در نقش گرینلوالد به نمایش گذاشته اما حضور جانی دپ در دو قسمت قبلی و تغییر حال و هوای گریندلوالد در قسمت سوم، وضعیت عجیب و غریب و ناهماهنگی را رقم زده است!

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

قطعاً جی کی رولینگ

Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore

حرف آخر:           

شاید اگر « Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore» متعلق به دنیای رولینگ نبود می توانستیم به عنوان یک اثر معمولی به آن نگاه کنیم. اما حقیقت این است که رولینگ دنیای پر جزئیاتی را خلق کرده و روابط شخصیت ها و انگیزه هایشان به اندازه کافی بسط داده شده که تماشاگر آن را با تمام وجود درک کند. اما فیلم پیش روی، در شخصیت پردازی دچار ضعف است، جزئیات دنیای جادوگری اش بی خاصیت و کلیشه ای است و یک دوجین پیام سیاسی هم در فیلم گنجانده شده تا قصه به هرچیزی شباهت داشته باشد جز آنچه که میراث رولینگ است!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به صفحه اینستاگرام مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها