صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم چرخش ( The Turning )

نقد و بررسی فیلم چرخش ( The Turning )

https://moviemag.ir/images/phocagallery/9019/The_Turning/thumbs/phoca_thumb_l_6.jpg

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

مکنزی دیویس که امسال با فیلم « ترمیناتور: سرنوشت تاریک » در سینما حضور داشت، بازیگر نقش اصلی فیلم است. اگر از علاقه مندان قدیمی فیلم و سریال هم باشید احتمالا جوئلی ریچاردسون را هم با سریال « Nip/Tuck » به خاطر خواهید آورد که یکی از بازیگران فیلم است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

یک پرستار بچه ( مکنزی دیویس ) توسط مردی استخدام می شود تا در کنار دو کودک در عمارتی بزرگ حضور داشته باشد و به آنها رسیدگی کند. اما عمارت مذکور مانند هر عمارت بزرگ زیبای دیگر، مملوء از ارواح بدبخت و سرگردانی است که بیکارند تا به ملت آزار برسانند و…

کارگردان کیست ؟        

فلوریا سیگیسموندی ایتالیایی که آخرین ساخته سینمایی اش در سال 2010 فیلم نسبتاً خوب « The Runaways » با بازی داکوتا فنینگ و کریستن استیوارت بود. سیگیسموندی در سالهای اخیر اغلب به ساخت موزیک ویدئو برای خوانندگان مشهور از جمله کتی پری مشغول بوده است.

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2020/02/phoca_thumb_l_2-d0f.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

فیلم ترسناک است و در آن کلی صحنه ترس لحظه ای با افکت های صوتی کَر کننده وجود دارد. اگر ترس به فرزندتان غلبه ای نکرده، فیلم مشکل دیگری برایش ایجاد نخواهد کرد!

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

خانه ای که ماجراهای فیلم در آن رخ می دهد جذاب است و بهترین دقایق فیلم مربوط به زمانی است که در محوطه منزل و در فضایی دل باز هستیم که روحمان جلا پیدا می کند و احتمالاً ارواح عزیز هم بابت همین مسئله از خانه دل نمی کند!

نکات منفی فیلم ؟

فیلمنامه خاصی در « چرخش » وجود ندارد. مجموعه ای از لحظات ترسناک در لحظه به وجود می آید و می رود؛ بی آنکه پیوستگی میانشان برقرار باشد.

در طول قصه برخی خرده روایت ها پایه ریزی می شوند و بسط پیدا می کنند اما دقایقی بعد به حال خود رها می شوند و سوژه دیگری مد نظر قرار می گیرد!

در میان صحنه های ترسناک ملقب به ” جامپ اسکر ” ، گاهی هم داستان روایت می شود که خط مشی مشخصی ندارد و کاملاً غیرمنسجم است.

سردرگمی فیلمنامه به حدی است که حتی نیروهای شر فیلم یا همان ارواح هم نمی دانند تکلیف شان چیست! آنها گیج هستند و از اینجا به آنجا می روند و خیلی حوصله به خرج می دهند که از این خانه فرار نمی کنند!

بازی مکنزی دیویس در « چرخش » یکی از ضعف های فیلم به شمار می رود. دیویس ظاهراً در نقش های ساکن چندان راحت نیست و حال و هوای ترمیناتوری بیشتر به او می آید!

پایان بندی فیلم یک فاجعه تمام عیار است. برای پایان دادن به این قصه پر حفره، می شد چندین نقطه پایان بد نظر گرفت، اما سیگیسموندی بدترین انتخاب ممکن را می کند تا تماشاگر به راحتی این حس را تجربه کند که در کل فیلم سرکار بوده است!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2020/02/phoca_thumb_l_1-975.jpg

حرف آخر :

« چرخش » ضعیف آغاز می شود و ادامه پیدا می کند و با یک بحران بزرگ به پایان بندی می رسد. نقطه ای که در آن کودکان، پرستار، عمارت، حیوانات عمارت، ارواحِ عمارت و احتمالا درختان حیاط به دوربین خیره می شوند و با تعجب به آن نگاه می کنند!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

چرخش (The Turning)The Turning

کارگردان : Floria Sigismondi

فیلمنامه : Carey W. Hayes، Chad Hayes

بازیگران :

Mackenzie Davis…Kate Mandell

Finn Wolfhard…Miles Fairchild

Brooklynn Prince…Flora Fairchild

Joely Richardson…Darla Mandell

ژانر : ترسناک

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 94 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها