صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : شکایت از تام کروز به دلیل کشته شدن دو تن از عوامل تولید فیلم جدیدش

شکایت از تام کروز به دلیل کشته شدن دو تن از عوامل تولید فیلم جدیدش

tom cruise1111111111 Copy

خانواده دو خلبانی که در یک سانحه هوایی سال پیش جان باختند، تام کروز و کارگردان فیلم را برای این سانحه به دادگاه فراخواندند.

به گزارش مووی مگ به نقل از بانی فیلم، خانواده ‌دو خلبانی که در جریان تولید فیلم بر اثر سقوط هواپیما کشته شدند تام کروز وداک لیمان کارگردان را برای انجام این فیلم با درجه خطربالا سرزنش کردند و بی‌توجهی به این ریسک بالا را عامل کشته شدن دو تن از اعضای ساخت این فیلم خوانند.

در جریان ساخت فیلم «ساخت آمریکا» که جدیدترین فیلم تام کروز است و هنوز اکران نشده، دو تن از کادر پرواز کشته شدند.

خانواده‌های خلبان‌ها آلن پوروین و کارلوس برل که در سقوط هواپیما جان باختند، با انتشار اسناد حقوقی، تام کروز و لیمان را مسئول درگذشت آنها دانستند.

پوروین بینانگذار و رییس کمپانی هیلانت تکنولوژیز مستقر در لس‌آنجلس بود که مسئول تامین تجهیزات تکنولوژیکی است. در وب سایت این کمپانی از او به عنوان یکی از بهترین خلبانان نسل خودش یاد شده است. او در تولید شماری از فیلم‌های مهم از جمله «تبدیل شوندگان»، «پرل هاربر» و «دزدان دریایی کاراییب» نقش داشت و از ۱۶ سالگی خلبانی هواپیما را شروع کرده بود.

برمبنای این مستندات فیلمبرداری در کلمبیا، به دلیل اشتیاق کروز و کارگردان فیلم او دوگ لیمان انتخاب شد و گروه برای این کار با اشتیاق بارها و بارها پرواز کردند تا این کار عملی شود.

اکنون این دو خانواده تصمیم گرفته‌اند تا به اتفاق تام کروز را به دادگاه بکشانند. یکی دیگر از خدمه تولید نیز در این تصادف بود که جان سالم به در برد، اما فلج شده است. در این شکایت آمده است که تولید کنندگان این فیلم به اقدامات احتیاطی لازم توجهی نکرده بودند و اصرار داشتند تا در چندین پرواز ادامه فیلم را فیلمبرداری کنند. این حادثه ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ در کوه‌ها آند نزدیک مدلاین کلمبیا رخ داده بود. در این سانحه برل کشته شد. آلن پوروین خلبان مشهور و با تجربه نیز جان باخت. جیمی لی گارلند خلبان دیگر این هواپیما با وجود صدمات جدی، زنده ماند.

در این شکایت از کروز و کارگردان به خاطر نادیده گرفتن ایمنی پرواز و آمادگی نداشتن گروه برای این پرواز خطرناک در مسیری کوهستانی وناآشنا در هوای بد و اجبار برای پرواز در این شرایط شکایت شده است.

در این دادخواست گفته شده یکی از تهیه‌کنندگان نیز نامه‌ای برای بیمه نوشته و از کروز و کارگردان برای گرفتن این تصمیم خطرناک شکایت کرده است البته هنوز روشن نیست که این امرتا چه حد واقعیت داشته باشد.

اواخر تابستان سال پیش، تهیه کنندکان فیلم با شکایت خانواده کارلوس برل روبه رو شده بودند که با شکایت از دو کمپانی ایمجین اینترتینمنت و کراس کریک پیکچرز و نیز بنیاد پوروین ادعا کرده بودند که نظارت مسامحه‌کارانه در همه امور از آموزش، اداره امور، پرواز و کنترل موجب بروز این سانحه شد و در نهایت کارلوس برل بر اثر صدمات ناشی ازاین سانحه جان باخت.

این در حالی است که پیش از آن خانواده پوروین از خانواده برل شکایت کرده بودند و ادعایشان این بود که وی فاقد مهارت‌های کافی برای کنترل هواپیما در شرایط سخت بود و همین موجب کشته شدن همسر این خانواده شد. «ساخت آمریکا» که تا پیش از این از آن به عنوان «منا» یاد می‌شد با بازی تام کروز زندگی بری سیل خلبان تجاری آمریکایی را روایت می‌کند که در نهایت به تجارت غیرقانونی مواد مخدر برای پابلو اسکوبار پرداخت و پس از لو رفتن، برای سیا جاسوسی ‌کرد تا بتواند اسکوبار را گیر بیندازد. او سرانجام در سال ۱۹۸۶ با شلیک گلوله کشته شد و گروه مسئول کشتن او را اسکوبار فرستاده بود.

این سانحه در حالی رخ داد که کار ساخت این فیلم حدود دو هفته بود که آغاز شده بود و کروز با هلیکوپتری که پس از آن پرواز حرکت کرد در خال رفتن به لوکیشن فیلم بود و تنها ۱۰ دقیقه پس از پرواز اصلی حرکت کرده بود.

گفته شده پرواز در هوای بد در واپسین ساعت‌های روز ، موجب سقوط این هواپیما شد که از شهر مستعمراتی سانتافه دآنتیکیا بلند شده بود تا به مدلاین برود.

پوروین به عنوان خلبان نیز بارها بازی کرده بود که بازی در فیلم «جان‌سخت» بروس ویلیس و «سرعت» و نیز «دنیای ژوراسیک» از جمله آنهاست. او در تولید شماری از فیلم‌های مهم از جمله «تبدیل شوندگان»، «پرل هاربر» و «دزدان دریایی کاراییب» نقش داشت و از ۱۶ سالگی خلبانی هواپیما را شروع کرده بود.

«ساخت آمریکا» قرار است ۲۹ سپتامبر در آمریکا اکران شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها