صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم احیای جانی انگلیش ( Johnny English Reborn )

نقد و بررسی فیلم احیای جانی انگلیش ( Johnny English Reborn )

1

1- کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟!

شناخته شده ترین بازیگر فیلم « روان آتکینسون » است که با مجموعه « مستربین » به شهرت فراوانی در سرتاسر جهان دست پیدا کرده.

2- داستان فیلم درباره چیست ؟

جانی انگلیش ( روان آتکینسون ) بعد از خرابکاری که حین انجام یک ماموریت در کشور موزامبیک انجام داد، از سازمان جاسوسی بریتانیا کنار گذاشته شد و حالا مدتهاست که در یک صومعه در حال گذراندن دوره های آموزش رزمی و روحی است. اما با پیدا شدن سر و کله خرابکارانی که قصد نابودی دنیا را دارند، بار دیگر تصمیم گرفته می شود تا از جانی انگلیش برای از بین بردن آنها استفاده شود و…

3- بازیگران فیلم چه کسانی هستند؟

Rowan Atkinson ، Rosamund Pike ، Dominic West ، Gillian Anderson

4-کارگردان کیست ؟

اولیور پارکر که یک بازیگر – کارگردان انگلیسی است واحتمالاً فقط خودِ انگلیسی ها کارهای او را دنبال می کنند. تنها فیلمی که از پارکر به خاطر دارم « یک همسر ایده آل » با بازی جولیان مور و پیتر وان بود که در سال 1999 کلی طرفدار2 برای خودش دست و پا کرده بود. پارکر یک « اُتلو » هم با بازی لارنس فیشبورن کارگردانی کرده که دیدنش را به کسی پیشنهاد نمی کنم!

5- خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه کنند؟

« احیای جانی انگلیش » در کل کمدی سالمی هست و مشکلی برای تماشای آن ش وجود ندارد.

6- نکات مثبت فیلم ؟

« روان آتکینسون » هنوز هم می تواند به تنهایی یک فیلم را به جلو هدایت کند. « جانی انگلیش » مثالی خوب برای کسانی است که فکر می کنند دوره « آتکینسون » بسر آمده است.

فیلم چند سکانس جالب نظیر ویراژ دادن با ویلچر در لندن ! یا صحنه های مبارزه در کوهستان دارد که اجرای آنها توسط « آتکینسون » تازگی دارد.

خوشبختانه شکل کمدی قسمت دوم « جانی انگلیش » بسیار بهتر از اولین قسمت شکل گرفته و به عبارتی ، تماشاگر در هنگام تماشای « احیای جانی انگلیش » می داند که باید بخندد نه اینکه منتظر اتفاق غیرمنتظره ایی باشد.

صحنه های کمدی فیلم که همگی آن به واسطه حرکات فیزیکی « روان آتکینسون » انجام می گیرد،3 هنوز هم بعد از گذشت نزدیک به 2 دهه تماشایی است.

7- نکات منفی فیلم ؟

تماشای « روان آتکینسون » پیر شده امکان دارد خیلی ها را ناراحت کند!

به احتمال فراوان بسیاری از تماشاگران بعد از تماشای « آتکینسون » در این فیلم خواهند گفت که ” او چیز جدیدی برای ارائه ندارد “. نه می توانم حرف این دوستان را رد کنم نه تائید؛ بدون تعارف ، باید عاشق « مستربین » باشید تا از « احیای دیگر بازیگران فیلم به شدت تحت تاثیر « آتکینسون » قرار دارند. شخصیت های مکمل در این فیلم چندان خوب پرداخته نشده اند.

« احیای دوباره جانی انگلیش » از آن دسته فیلمهایی است که می بایستی در کمتر از 90 دقیقه تمام شوند تا حوصله تماشاگر از شوخی های پی در پی آن سر نرود، اما زمان این فیلم حدود 102 دقیقه است که کمی زیاد هست.

فاصله ساخت « جانی انگلیش » تا دنباله اش به نام « تولد دوباره جانی انگلیش » 8 سال بود. این فاصله زیاد سبب شده تا کسی یادش نیاید که اصلاً قسمت اول چی بود و کی ساخته شد!.اگر قسمت اول خاطرتان نباشد، امکان ندارد با دیدن « احیای جانی انگلیش » متوجه شوید که قسمت اولی وجود داشته!

میثم کریمی

کپی برداری از مطالب سایت تنها با ذکر دقیق لینک سایت MovieMag.IR و نویسنده مطلب مجاز است.

 

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها