صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : فيلمنامه جديدترين كار «شيامالان» آماده شد

فيلمنامه جديدترين كار «شيامالان» آماده شد

Multimedia_pics_1389_4_Art_294

«استفان گاگان» خالق آثاري چون سيريانا و ترافيك، فيلمنامه نهايي «هزاران اي اِي» (Thousand A.E) جديدترين كار « ام. نايت شيامالان» را ويرايش و آماده فيلمبرداري كرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا ، اين سينماگر هندي تبار هاليوودي و خالق آثاري چون «حس ششم» و « اتفاق» كه چندي پيش فيلم «آخرين باد‌افزار» را بر پرده‌ي سينماهاي جهان داشت، «هزاران اي اِي» را در قالب آثار علمي _ تخيلي خواهد ساخت.

به نوشته هاليوود ريپورتر، کار جديد «شيامالان» در قالب آثار علمي _ تخيلي ساخته خواهد شد. طبق مذاکرات اوليه‌ احتمال حضور جيدن اسميت نيز در فيلم هزاران وجود دارد.
نسخه اوليه فيلمنامه‌ي اين اثر توسط «شيامالان» توسط «گري ويتا» خالق آثاري چون «کتاب الي» به نگارش در‌آمد .

درباره‌ي داستان فيلم هنوز چيزي منتشر نشده است، اما طبق طرح اوليه زندگي زني ميانسال را به تصوير خواهد کشيد.
شيامالان چندي پيش مجتمع ساخت و توليد فيلم به نام نايت کرونيکلز (مردي که نامش را در روشنايي‌ها دوست دارد) با هدف ساخت فيلم‌هاي نسبتا شخصي و مستقل براي سه سال آينده خود تاسيس کرد.

شيامالان بيشتر به خاطر ساخت فيلم‌هاي فراطبيعي و ترسناک شهرت دارد. او را بارها با کارگردان‌هاي بزرگي هم چون استيون اسپيلبرگ و آلفرد هيچکاک مقايسه کرده‌اند.
نخستين ساخته او دعا با عصبانيت نام داشت که در سال1992 در حالي که او دانشجوي دانشگاه نيويورک بود، به روي اکران رفت.

شيامالان زماني به شهرت جهاني دست پيدا كرد، که در سال 1999 ميلادي، فيلم حس ششم را کارگرداني و نويسندگي کرد. اين فيلم براي دريافت 6 جايزه از جمله جايزه بهترين کارگرداني و بهترين نويسندگي، نامزد اسکار شد.
در سال 2000 نيز فيلم نشکستني را به روي پرده برد که با واکنش‌هاي متفاوت روبرو شد.

در سال 2002 فيلم نشانه ها را با بازي مل گيبسون ساخت که اين فيلم مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. او در سال‌هاي 2004 و 2006 به ترتيب فيلم‌هاي دهکده و بانويي در آب را کارگرداني کرد که با واکنش‌هاي منفي و انتقادات فراوان نسبت به او همراه بود.


ذره بین : « شیامالان » تمشک هایی رو که بابت « آخرین بادافزار » گرفتی یادت نره!

به جمع طرفداران مووی مگ در فیس بوک بپیوندید

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها